  • 1. Data: 2008-01-07 13:42:30
    Temat: Wymogi formalne dla umowy przedwstępnej i jej podważenie
    Od: "Atak" <w...@p...onet.pl.TNIJ>

    Chciałbym się dowiedzieć
    czy powodem do podważenia umowy przedwstępnej sprzedazy
    były by następujęce jej niedociągnięcia:
    1) brak parafki na pierwszej stronie (w dwóch) - tylko na pierwszej stronie podane są
    głowne warunki sprzedazy kwoty/zaliczka itp
    2) drobne odręczne poprawki w dacie jakby poprawienie roku z 2007 na 8 bez parafki
    3) podpisanie bez udziału notariusza?

  • 2. Data: 2008-01-07 14:47:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Atak pisze:
    > Chciałbym się dowiedzieć
    > czy powodem do podważenia umowy przedwstępnej sprzedazy
    > były by następujęce jej niedociągnięcia:

    Sprzedaży CZEGO?

    Bo to ważne - w przypadku nieruchomości udział notariusza bardzo
    poważnie zmienia "siłę" umowy.

  • 3. Data: 2008-01-07 15:02:27
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Atak wrote:
> [...]
    są głowne warunki sprzedazy kwoty/zaliczka itp
    > 2) drobne odręczne poprawki w dacie jakby poprawienie roku z 2007 na 8 bez parafki

    3 x nie.

  • 4. Data: 2008-01-07 15:13:40
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    witek dość niespodziewanie napisał(a):

    > 3 x nie.

    Zaraz zaraz. Umowy przedwstępnej sprzedaży czego? Podważenie w jaki
    zakresie?

    Jeżeli umowy przedwstępnej sprzedaży nieruchomości, to pkt. 3 załatwia
    sprawę, jeżeli podważenie ma oznaczać uchylenie się od zawarcia umowy
    przyrzeczonej

    --
    Roman Rumpel GG 9429617 Skype: rumpel.roman www.ip.biz.pl

  • 5. Data: 2008-01-07 15:32:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Roman Rumpel wrote:

> [...]
    >
    > Jeżeli umowy przedwstępnej sprzedaży nieruchomości, to pkt. 3 załatwia
    > sprawę, jeżeli podważenie ma oznaczać uchylenie się od zawarcia umowy

    od kiedy to umowa przedwstępna musi być notarialna?

  • 6. Data: 2008-01-07 15:39:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    witek pisze:

    > od kiedy to umowa przedwstępna musi być notarialna?

    Musieć nie musi, ale jeśli jest to (w przypadku nieruchomości) nie
    możesz się z niej wykręcić.

  • 7. Data: 2008-01-07 15:51:03
    Od: "Atak" <w...@p...onet.pl.TNIJ>

    > Sprzedaży CZEGO?
    >
    > Bo to ważne - w przypadku nieruchomości udział notariusza bardzo
    > poważnie zmienia "siłę" umowy.

    Chodzi o umowę nieruchomości - działki rolnej (z możliwością odrolnienia).

  • 8. Data: 2008-01-07 15:55:46
    Od: "Atak" <w...@p...onet.pl.TNIJ>

> [...]
    >
    > Jeżeli umowy przedwstępnej sprzedaży nieruchomości, to pkt. 3 załatwia
    > sprawę, jeżeli podważenie ma oznaczać uchylenie się od zawarcia umowy

    Tak, chodzi o umowę przedwstępną nieruchomości - działki rolnej.

    A aby być bardziej dokładnym to umowę która była sporządzona
    z osobą już zmarłą - która nie podpisała ostatecznej umowy!
    Z mojego punktu widzenia zawartej w sposób niewłaściwy
    z "błędami" o jakich napisałem.

    I pytanie czy można ją spróbować unieważnić?

  • 9. Data: 2008-01-07 19:24:00
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    wiadomości news:nkt955-7v5.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Musieć nie musi, ale jeśli jest to (w przypadku nieruchomości) nie
    > możesz się z niej wykręcić.

    Od nienotarialnej tez nie mozesz.

  • 10. Data: 2008-01-07 19:46:29
    Od: Piotr <p...@a...net.pl>

    Atak pisze:
    > Chciałbym się dowiedzieć
    > czy powodem do podważenia umowy przedwstępnej sprzedazy
    (...)
    Pytanie ciut off-topiczne;)
    Dlaczego mówi się o umowie przedwstępnej, a nie po prostu o umowie wstępnej?
    Tak logicznie rzecz biorąc powinno być przedwstępna->wstępna->końcowa...
    Czy po prostu określenie 'wstępna' jest jakoś szczególnie zarezerwowana?

    pozdrawiam
    piotr