  • 1. Data: 2008-08-14 19:27:08
    Temat: fotoradar
    Od: "huzi" <s...@...pl>

    Może trochę NTG, ale może ktoś się orientuje jaka jest "tolerancja"
    fotoradaru zanim nastąpi błysk?

  • 2. Data: 2008-08-14 19:57:11
    Temat: Re: fotoradar
    Od: "grubianin" <g...@w...pl>

    witam

    jest nastawna

  • 3. Data: 2008-08-15 06:34:34
    Od: "Dzordz" <d...@g...pl>

    >jaka jest "tolerancja" fotoradaru zanim nastąpi błysk?

    Często na 50km/h jest 70km/h ale nigdy pewności nie masz, że akurat lokalni
    nie nastawili aparatury na 60km/h.

  • 4. Data: 2008-08-15 08:27:40
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    huzi wrote:
    > Może trochę NTG, ale może ktoś się orientuje jaka jest "tolerancja"
    > fotoradaru zanim nastąpi błysk?

    minimum 10 ze slyszenia o czytania. A dokladnie, jest manualnie nastawiana. Na
    drodze ekspresowej pewnie +20, na lokalnej osiedlowce moze 10...

  • 5. Data: 2008-08-15 09:34:20
    Od: cranky <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 14 Aug 2008 21:27:08 +0200, huzi napisał(a):

    > Może trochę NTG, ale może ktoś się orientuje jaka jest "tolerancja"
    > fotoradaru zanim nastąpi błysk?

    Ponieważ prawo dopuszcza tolerancję twojego licznika prędkości w
    samochodzie 10% (co prawda tylko na plus, czyli może pokazać że jedziesz
    szybciej, kiedy jedziesz wolniej) a różnice spowodowane niecałkiem zgodnym
    z homologacją ustawieniem mogą przekłamywać o ok 3% nikt nie odważy się
    nastawić na tolerancję mniejszą niż 10% ograniczenia.
    W praktyce radar posiada zegar (pstryka w nastawionych porach) i nastawiony
    jest na +10 lub częściej +20 ograniczenia prędkości.
    Zaletą radaru jest, że to JEDYNE miejsca, w jakich prawidłowo określona
    jest dopuszczalna prędkość (choć kiedyś byłu jeszcze maszty postawione na
    niewłaściwie oznakowanym terenie zabudowanym).

    Pytanie dalsze: czy lokalizacje polskich fotoradarów mają homologaje tak
    jak w USA? Powinny mieć w strefach używania radaru (np w pobliżu lotnisk).

  • 6. Data: 2008-08-16 20:31:51
    Od: "TomTom" <t...@i...pl>

    NTG widziałem między W-wą a Łomiankami jak potraktowano foto-radar.
    Drabinka, spray i można zasuwać 130 przy ograniczeniu do 70 :)

  • 7. Data: 2008-08-17 08:08:05
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Użytkownik "TomTom" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
    > NTG widziałem między W-wą a Łomiankami jak potraktowano foto-radar.
    > Drabinka, spray i można zasuwać 130 przy ograniczeniu do 70 :)

    Budzi się społeczeństwo obywatelskie :) !

  • 8. Data: 2008-08-17 08:46:31
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    William <n...@m...mnie.pl> napisal:
    > Użytkownik "TomTom" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Budzi się społeczeństwo obywatelskie :) !

    Hm, to i tak lagodnie. Na Sycylii na odcinku miedzy Palermo i Corleone
    fotoradar byl... rozstrzelany. I widac bylo, ze zainteresowany walil
    seria z automatu, a nie jednostrzalowca, bo sciegi szly tak rowniutko
    kolo siebie.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 9. Data: 2008-08-17 08:59:26
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 16 Aug 2008 22:31:51 +0200, TomTom napisał(a)
    w:<news:48a73936$0$29689$f69f905@mamut2.aster.pl>:

    > Drabinka, spray i można zasuwać 130 przy ograniczeniu do 70 :)

    Następnym razem zatrzymam się, wyjmę drabinkę, zasprejuję urządzonko,
    schowam drabinkę, cofnę z kilometr i rozpędzę się do 130.
    Tak cofnę się i rozpędzę ze trzy razy, żeby już maksymalnie nacieszyć się
    nowymi możliwościami.

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 10. Data: 2008-08-17 16:30:35
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "cranky" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ponieważ prawo dopuszcza tolerancję twojego licznika prędkości w
    > samochodzie 10% (

    Jakas podstawa prawna? Bo wg mnie to urban legend.

    --
    SQLwysyn
    sqlwysyn.blog.onet.pl