  • 1. Data: 2008-08-14 11:52:26
    Temat: hipoteka - problem z oddłużeniem
    Od: Cephiros_VII <c...@w...pl>

    Witam,
    poszukuję porady prawnej w sprawie:

    Jestem właścicielem lokali w budynku gdzie wcześniej była
    współwłasność w częściach ułamkowych.
    Niedawno doszło do podziału fizycznego budynku.

    Okazało się, że jeden z współwłaściciel był zadłużony i sąd (chyba)
    zgodnie z:
    Dz.U.2001.124.1361 (U) Księgi wieczyste i hipoteka art.76
    Przepisał dług jednego ze współwłaścicieli obciążając nim wszystkie
    lokale po podziale fizycznym.

    I tu pytania
    - jak pozbyć się nieswojego zadłużenia z księgi?
    - czy powoływanie się, iż ów współwłaściciel działał w złej wierze i
    zataił zadłużenia coś da?

    Pozdrawiam
    cps7

  • 2. Data: 2008-08-14 12:33:01
    Temat: Re: hipoteka - problem z oddłużeniem
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Cephiros_VII pisze:

    > - jak pozbyć się nieswojego zadłużenia z księgi?

    Spłacić, a potem egzekwować z dłużnika.

    > - czy powoływanie się, iż ów współwłaściciel działał w złej wierze i
    > zataił zadłużenia coś da?

    Jak zataił, jak wpis w księdze wieczystej był.

    --
    @2008 Johnson
    Imperare sibi maximum est imperium

  • 3. Data: 2008-08-14 15:48:10
    Od: Cephiros_VII <c...@w...pl>

    Johnson pisze:
    > Spłacić, a potem egzekwować z dłużnika.
    to jest 300tyś zł raczej trudno będzie to spłacić, a tym bardziej
    wyegzekwować.

    > Jak zataił, jak wpis w księdze wieczystej był.
    Wpis do księgi pojawił się na tydzień przed rozprawą. A na samej
    rozprawie zadłużony współwłaściciel o długu nic nie mówił.

  • 4. Data: 2008-08-15 16:41:48
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    Johnson napisał
    > Spłacić, a potem egzekwować z dłużnika.

    Jesli to jest jakis kredyt w banku to przeciez wystarczy
    zaswiadczenie, ze bank zwalnia pozostale lokale, a obciazony jest
    tylko lokal nr X nalezacy do pana Kowalskiego.

    pozdrawiam
    Gosia

  • 5. Data: 2008-08-16 21:57:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 15 Aug 2008, MałGosia wrote:

    > Johnson napisał
    >
    > Jesli to jest jakis kredyt w banku to przeciez wystarczy
    > zaswiadczenie, ze bank zwalnia pozostale lokale, a obciazony jest
    > tylko lokal nr X nalezacy do pana Kowalskiego.

    Czytaj warunki:
    "wcześniej była współwłasność w częściach ułamkowych"
    (to cytat z posta - początku wątku)

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2008-08-17 18:47:29
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    MałGosia pisze:

    > Jesli to jest jakis kredyt w banku to przeciez wystarczy
    > zaswiadczenie, ze bank zwalnia pozostale lokale, a obciazony jest
    > tylko lokal nr X nalezacy do pana Kowalskiego.

    Pewnie, że wystarczy, lecz wątpię czy bank na to [ograniczenie hipoteki]
    pójdzie.

  • 7. Data: 2008-08-17 18:48:52
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > "wcześniej była współwłasność w częściach ułamkowych"
    > (to cytat z posta - początku wątku)

    A hipoteka była na udziale we współwłasności, bo na obciążenie całej
    nieruchomości konieczna byłby zgoda wszystkich współwłaścicieli.