  • 21. Data: 2013-10-16 05:11:30
    Temat: Re: fotografowanie w muzeach - regulacje prawne
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    witek in news:l3kn0o$18u$3@dont-email.me
    > a muzea to jakiś wyjątek?

    co ma muzeum do Konkurencji....

  • 22. Data: 2013-10-16 07:08:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    1634Racine wrote:
    > witek in news:l3kn0o$18u$3@dont-email.me
    >

    > co ma muzeum do Konkurencji....

    tam po i jest jeszcze konsumentow.

  • 23. Data: 2013-10-16 10:07:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 16 Oct 2013, 1634Racine wrote:

    > witek in news:l3kn0o$18u$3@dont-email.me
    >
    > co ma muzeum do Konkurencji....

    Monopol.

    Przypadek, że muzem ma coś BEZKONKURENCYJNEGO, występuje w muzeach
    w skali większej niż w przemyśle.

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2013-10-16 10:15:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 15 Oct 2013, Marek Dyjor wrote:

    > mozna jednak zakazać używania lamp błyskowych (bo wysokoenergetyczne
    > promieniowanie świetlne może uszkadzać eksponaty) oraz używania statywów
    > bo mogą stwarzać zagrożenie dla innych odwiedzajacych i/ lub posadzek.

    No i to jest sedno - w sumie sedno tego czemu prawo ma służyć.
    Uzasadnienie dla zakazu.

    Zapodaje przy okazji gdzie potencjalny pytający może wpaść
    w nadinterpretację zwaną przeze mnie "syndromem trawniczka" :)
    (brak zakazu fotografowania nie implikuje braku zakazu
    immisji przez fotografującego)

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2013-10-16 10:18:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 15 Oct 2013, kashmiri wrote:

    > Podasz podstawę please?

    Tak dla porządku - qwerty zapodał Ci wyrok w tej sprawie.
    Ale Twoje żądanie wyrażone wyżej jest ZUPEŁNIE oderwane od realiów,
    bo niby jak można podać "podstawę" do czegoś, czego NIE MA w przepisie?
    Chyba, że odpowiedź "ta sama podstawa, która nie zabrania oddychania"
    Ci wystarcza :)
    (konstutucyjne prawo sprowadzające się ograniczenia zakazów do listy
    takich, które wynikają z ustawy)

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2013-10-16 10:38:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    [...]
    > Móc to mogą, ich sklep ich prawa, ustawy chyba żadnej nie łamią.

    Pic w tym, czy egzekucja jest możliwa w legalny sposób.
    Bo pstrykacz też żadnej ustawy nie łamie :)

    Zacząć trzeba od pytania, czy przez "sklep" rozumieć należy
    najwyczajniejszy "sklep detaliczny", do którego może wejść
    KAŻDY i dokonywać zakupów bez podawania danych osobowych
    i zwierania "umowy na wejście", czy samo wejście wymaga "karty
    klubowej" z akceptacją umowy.

    BTW:
    Z tego p.widzenia typowy sklepik internetowy pozwalający
    dokonywać zakupów TYLKO po rejestracji znacznie bliższy
    jest np. sieci Makro Cash niż Żabce, Biedronce czy
    kioskowi kategorii "Ruch".

    > Inna
    > kwestia, czy sąd nie uzna takiego zakazu za służącego wyłącznie do
    > utrudnienia wykrycia nieuczciwych praktyk.

    Też. Ale to dodatkowa droga.
    Istotna, jeśli "sklepik" może wymagać zawarcia "umowy na wejscie",
    bo wtedy rzeczywiście mógłby nadużywać zgody na nieuzasadnione
    niczym warunki.
    Trzeba przyznać, że muzea wpadają do tej kategorii - jeśli typowym
    "trybem wejścia" jest warunek nabycia biletu, przy którym da się
    łatwo zmusić klienta do wyrażenia akceptacji regulaminu.

    > Jeśli ja otworzę w swoim garażu
    > sklep, warsztat itp, to mam prawo nie życzyć sobie, żeby klienci latali po
    > nim z aparatem.

    Z warsztatem jest osobna sprawa, która już AFAIR była powodem
    dyskusji i flejmów, ostatnio widziana chyba na .samochody
    (no włazi gość który przeszkolenia BHP nie przeszedł
    i zalicza wypadek...)
    Natomiast w przypadku sklepu jest prościej - możesz sobie nie
    życzyć, nikt nie zabrania. Są tacy, który np. mogą sobie nie
    życzyć żebym nie pisał na grupę. Wolno im, a co.

    pzdr, Gotfryd

  • 27. Data: 2013-10-16 19:03:53
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2013-10-15 21:44, qwerty pisze:

    > Jedyny zakaz fotografowania obiektów państwowych (ale ważnych dla
    > bezpieczeństwa i obronności państwa) reguluje rozporządzenie Rady
    > Ministrów z 24 czerwca 2003 r. w sprawie obiektów szczególnie ważnych
    > dla bezpieczeństwa i obronności państwa oraz ich szczególnej ochrony
    > http://www.bierun.slaska.policja.gov.pl/a-to-ciekawe
    /art26,zakaz-fotografowania-gdzie-kiedy-i-kogo-dotyc
    zy.html

    "obiekty podległe służbom mundurowym (np. komendy, więzienia) i
    administracyjnym"

    Czyli nie mogę jednak fotografować więzień i komend?! Jeszcze całkiem
    niedawno była mowa, że można.

    No i "i administracyjnym" ratusza też nie mogę obfotografować?

  • 28. Data: 2013-10-17 03:34:44
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    1634Racine in news:525d6bb1$0$2298$65785112@news.neostrada.pl
    > jakie sa regulacje prawne, ktore pozwalaja zabronic fotografowania w
    > muzeach (np. obrazy, wystawa w Muzeum Narodowym), lub w obiektach ,
    > ktore uznaje sie za zabytkowe i same w sobie sa "wystawa-ekspozycja"
    > (np. wnetrza ktoregos z łódzkich pałacow)?

    jeszcze dodam taki incydent zaobserwowany z miesiac temu w M.Narodowym:
    duza wystawa, zwiedzajacych "w miare", ktos trzyma dluzszy czas przy oku
    maly aparat cyfrowy, taka "idiotenkamerke" samsungowa/nikonowa/"jakas tam",
    wielkosci dloni, najwyrazniej panoramuje; po chwili podchodzi straznik i
    mowi, ze zdjecia to sobie mozna robic, ale filmow NIE.

    Ja intuicyjnie czuje, ze gdyby to byl FILM zawodowo robiony, albo np. ekipa
    tv (news...) - to OK, potrzebna zgoda, z jakichs powodow.
    Wlasnie: z jakich powodow wowczas potrzebna zgoda...? Bo lampy zapalą?
    zakloca spokoj zwiedzajacym? cicho moga pracowac...
    Ale:
    na jakiej podstawie muzeum zabrania wykonac amatorska notacje filmowa
    fotograficznym aparatem cyfrowym pozwalajac jednoczesnie tym samym ap.
    wykonywac zwykle foto?

  • 29. Data: 2013-10-17 03:54:43
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Thu, 17 Oct 2013 03:34:44 +0200, "1634Racine" <1...@R...pl>
    wrote:

> [...]
    >na jakiej podstawie muzeum zabrania wykonac amatorska notacje filmowa
    >fotograficznym aparatem cyfrowym pozwalajac jednoczesnie tym samym ap.

    Eksponaty w muzeum, nawet panstwowym, niekoniecznie sa wlasnoscia
    muzeum. Czesto sa wypozyczane z kolekcji prywatnych. Prywatny
    wlasciciel uzycza eksponatu na okreslonych warunkach, miedzy innymi
    dotyczacych fotografowania. Jako wlasciciel, moze miec ochote aby
    wizerunki jego eksponatu nie krazyly niekontrolowane po swiecie.

    Muzeum, nawet panstwowe, ma do wyboru a) zezwolic fotografowac jak
    leci, zdajac sobie sprawe ze nie bedzie moglo wystawiac niektorych
    eksponatow, b) ustalic reguly fotografowania oddzielnie dla kazdego
    eksponatu, przy kazdym ustawiajac ciecia ktory bedzie kontrolowal, c)
    zabronic fotografowania w ogole.

    Na ogol ma miejce c). Zgodnei ze zdrowym rozsadkiem.

    A.L.

  • 30. Data: 2013-10-17 16:13:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    A.L. wrote:

> [...]
    > dotyczacych fotografowania. Jako wlasciciel, moze miec ochote aby
    > wizerunki jego eksponatu nie krazyly niekontrolowane po swiecie.

    to niech nie wypozycza.

> [...]
    > zabronic fotografowania w ogole.
    >
    > Na ogol ma miejce c). Zgodnei ze zdrowym rozsadkiem.

    ale niezgodnie z prawem.