  • 1. Data: 2013-10-15 17:59:46
    Temat: fotografowanie w muzeach - regulacje prawne
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    jakie sa regulacje prawne, ktore pozwalaja zabronic fotografowania w muzeach
    (np. obrazy, wystawa w Muzeum Narodowym), lub w obiektach , ktore uznaje sie
    za zabytkowe i same w sobie sa "wystawa-ekspozycja" (np. wnetrza ktoregos z
    łódzkich pałacow)?

  • 2. Data: 2013-10-15 18:28:55
    Temat: Re: fotografowanie w muzeach - regulacje prawne
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "1634Racine" napisał w wiadomości grup
    .pl...
> [...]
    > za zabytkowe i same w sobie sa "wystawa-ekspozycja" (np. wnetrza ktoregos z

    Możesz fotografować to co widzisz.

  • 3. Data: 2013-10-15 18:56:18
    Od: "kashmiri" <k...@l...co.uk>

    "1634Racine" wrote in message

> [...]
    > muzeach (np. obrazy, wystawa w Muzeum Narodowym), lub w obiektach , ktore
    > uznaje sie za zabytkowe i same w sobie sa "wystawa-ekspozycja" (np.

    Właściciel/zarządca muzeum ustala warunki, na jakich świadczy Tobie usługi?
    Nie zezwala na jedzenie lodów, palenie, robienie zdjęć... Takie szpitale to
    jeszcze zabraniają wchodzenia bez głupich niebieskich torebek na butach.

    Natomiast cel konkretnego zakazu to zupełnie inna kwestia.

    k.

  • 4. Data: 2013-10-15 19:25:48
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    1634Racine wrote:
> [...]
    > ktore uznaje sie za zabytkowe i same w sobie sa "wystawa-ekspozycja"
    > (np. wnetrza ktoregos z łódzkich pałacow)?

    coś mi sie tłucze po głowie ze nie wolno zakazywac fotografowania w muzeach
    państwowych.

    mozna jednak zakazać używania lamp błyskowych (bo wysokoenergetyczne
    promieniowanie świetlne może uszkadzać eksponaty) oraz używania statywów bo
    mogą stwarzać zagrożenie dla innych odwiedzajacych i/ lub posadzek.

  • 5. Data: 2013-10-15 19:59:29
    Od: "Krzysztof 'kw1618' (W-wa)" <a...@m...www.pl>

    Dnia Tue, 15 Oct 2013 17:59:46 +0200, 1634Racine napisał(a):

> [...]
    > za zabytkowe i same w sobie sa "wystawa-ekspozycja" (np. wnetrza ktoregos z

    Dz.U. 1997 nr 5 poz. 24
    Ustawa z dnia 21 listopada 1996 r. o muzeach. art. 25

    reguluje pobieranie opłat za przygotowanie eksponatów do fotografowania,
    więc pytanie brzmi, czy można fotografować gdy eksponaty nie są do tego
    przygotowane;

    Zakazu wprost w ustawie nie widzę, nie widze też zdania, które ograniczało
    fotografowanie, zawsze jak zobaczą zwiedzającego z gotowym aparatem do
    robienia zdjęć, to mogą się zainteresować i przygotować Tobie eksponaty do
    fotografowania lub powiedzieć że akurat te eksponaty nie są do
    fotografowania przygotowane.

    Trochę podejście filozoficzne, ale tak jest skonstruowana ustawa.
    Może warto ustawę znowelizować ?

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://foto.3mam.net/album4/miasto/index9.php

  • 6. Data: 2013-10-15 20:08:50
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-10-15 19:59, Krzysztof 'kw1618' (W-wa) pisze:

    > Może warto ustawę znowelizować ?

    A kto za to da w łapę?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 7. Data: 2013-10-15 20:23:38
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    kashmiri in news:l3js3f$3bt$1@speranza.aioe.org
    > "1634Racine" wrote in message
    > Właściciel/zarządca muzeum ustala warunki, na jakich świadczy Tobie
    > usługi?

    nie mowie o pryw. muzeach. _Jest_ roznica.

  • 8. Data: 2013-10-15 20:24:44
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup
    > mozna jednak zakazać używania lamp błyskowych (bo wysokoenergetyczne
    > promieniowanie świetlne może uszkadzać eksponaty) oraz używania statywów bo
    > mogą stwarzać zagrożenie dla innych odwiedzajacych i/ lub posadzek.

    Ja widzę różnicę między fotografowaniem, a napieprzaniem lampą błyskową.
    W tym roku podczas pobytu w zoo w Gdańsku widziałem sowę z jakąś infekcją oka.
    Za mną była jakaś para. Co zrobili? Jeb z flesza. Lato, południe, bezchmurne
    niebo (wręcz idealne warunki). Miałem ochotę zabrać im aparat i rozwalić o
    ziemię.

  • 9. Data: 2013-10-15 20:25:11
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Krzysztof 'kw1618' (W-wa) in news:525d8272$0$2147$65785112@news.neostrada.pl
    [........]
    > reguluje pobieranie opłat za przygotowanie eksponatów do fotografowania,
    > więc pytanie brzmi, czy można fotografować gdy eksponaty nie są do tego
    > przygotowane;

    ano wlasnie. Czy mozna.

  • 10. Data: 2013-10-15 20:36:31
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "1634Racine" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > nie mowie o pryw. muzeach. _Jest_ roznica.

    Czy w prywatnych sklepach mogą zabronić fotografowania? Możesz robić zdjęcia,
    nagrywać film to co widzisz. Co innego z późniejszym wykorzystaniem materiału.