  • 1. Data: 2013-10-14 18:44:56
    Temat: Dlaczego ZUS nie jest prawnie uznany za piramidę finansową?
    Od: Piotrek <p...@p...onet.pl>

    Oczywiście nie satysfakcjonuje mnie odpowiedź:
    "bo gdyby był uznany za piramidę, musiałby być
    zdelegalizowany, ponieważ w Polsce piramidy finansowe
    są nielegalne" (chyba że to faktycznie jedyny powód).
    Konkretnie jakich warunków koniecznych do uznania go
    za piramidę finansową nie spełnia ZUS?

  • 2. Data: 2013-10-14 19:10:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 14 Oct 2013, Piotrek wrote:

    > Oczywiście nie satysfakcjonuje mnie odpowiedź:
    > "bo gdyby był uznany za piramidę, musiałby być
    > zdelegalizowany, ponieważ w Polsce piramidy finansowe
    > są nielegalne" (chyba że to faktycznie jedyny powód).

    IMO to nieprawda.
    Tłumaczenie niektórych prawników, jakoby w Polsce było
    niemożliwe np. pobieranie podatku od nierządu, "bo
    to jest zabronione w KK a państwo nie może popełniać
    przestępstwa", prowadzi przecież wprost do wniosku,
    że należy wsadzić do więzień sporą liczbę sędziów,
    prokuratorów, strażników więziennych i innych takich,
    bo przecież pozbawianie człowieka wolności jest
    jawnie zabronione w KK a oni to właśnie robią.
    (inna sprawa, to pytanie kto miałby wsadzić ostatniego
    wsadzającego :P)
    No, chyba że coś przeoczyłem i karalność stręczycielstwa
    jest zapisana w konstytucji :>, wtedy patrz niżej
    (i poproszę o zapis z którego to wynika).

    Zasada iż przepis szczególny uchyla przepis ogólny
    została opracowana w głebokiej starożytności, aby
    umożliwość obejście takich absurdów.
    Tym samym nie ma przeszkód, aby istniały legalne
    "piramidy finansowe", znaczy spełniające wszelkie
    kryteria piramidy, warunkiem jest JEDYNIE że nie
    mogą być ustanowione aktem niższego rzędu, niż
    ten w którym ustanowiono przepis karny "za piramidowanie".

    > Konkretnie jakich warunków koniecznych do uznania go
    > za piramidę finansową nie spełnia ZUS?

    Nie wiem.
    IMO jest to legalna piramida, bo nie nazywa się "piramida"
    z tego powodu, że została dopuszczona ustawą.
    To tak jak np. z obroną konieczną - w zasadzie wg
    KK za zabicie człowieka idzie się siedzeć.
    Ale jeśli ustawa stanowi, że "obrona konieczna"
    to nie zabójstwo, to (mimo zamierzonego zabicia
    człowieka) nie podlega pod ten przepis.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2013-10-14 20:18:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > (inna sprawa, to pytanie kto miałby wsadzić ostatniego
    > wsadzającego :P)

    co najmniej dwa rozwiązania

    1. sam siebie mógłby wsadzić.
    2. ci których wsadził wcześniej. taka bomba z upoznionym zapłonem.
    moznaby uchwalic przepis, który zadziała dopiero wtedy kiedy zostanie
    tylko jeden.

  • 4. Data: 2013-10-14 22:50:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 14 Oct 2013, witek wrote:

> [...]
    > uchwalic przepis, który zadziała dopiero wtedy kiedy zostanie tylko jeden.

    Ale 1. też bez dodatkowego przepisu ani rusz - bo przecież ci krytyczni
    w "sprawiedliwości" muszą być niekarani sądownie, a on już byłby skazany.

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2013-10-14 23:02:30
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Ale 1. też bez dodatkowego przepisu ani rusz - bo przecież ci krytyczni
    > w "sprawiedliwości" muszą być niekarani sądownie, a on już byłby skazany.
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Dlaczego.

    On wsadzając poprzednika popełnia przestępstwo, ale dopoki nie zostanie
    osądzony poprzez domniemanie niewinnosci karanym nie jest.

    Wiec jak najbardziej może teraz w dualnej roli posadzić siebie na ławie
    oskarżonych i posadzić. Dopiero przyklepanie wyroku spowoduje, ze bedzie
    skazanym.

    A najlepiej byłoby jakby się powiesił.

  • 6. Data: 2013-10-15 00:36:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 14 Oct 2013, witek wrote:

    > Wiec jak najbardziej może teraz w dualnej roli posadzić siebie na ławie
    > oskarżonych i posadzić. Dopiero przyklepanie wyroku spowoduje, ze bedzie
    > skazanym.

    A, zapomniałem, rzeczywiście.
    Musi się uprawomocnić.

    > A najlepiej byłoby jakby się powiesił.

    "Niewyjaśnione samobójstwa" zdejmują prawnikom problemy z głowy? ;>

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2013-10-15 01:07:43
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    W dniu 2013-10-14 18:44, Piotrek pisze:
> [...]
    > są nielegalne" (chyba że to faktycznie jedyny powód).
    > Konkretnie jakich warunków koniecznych do uznania go

    ZUS to dobry interes zauważ że z tych którzy płacą składki 40% nie
    dożyje pierwszej emerytury. Doliczyć trzeba będzie tych którzy nie
    wypracują lat składek a płacić muszą.

    Jak niemcy z tym burdelem nie zrobia porzadku to tak sobie mysle ze
    cfaniaczki z wiejsckiej predzej czy pozniej zawisna na latarniach.

  • 8. Data: 2013-10-15 02:41:34
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    LeonKame wrote:

    > ZUS to dobry interes zauważ że z tych którzy płacą składki 40% nie
    > dożyje pierwszej emerytury. Doliczyć trzeba będzie tych którzy nie
    > wypracują lat składek a płacić muszą.

    na tym polega idea wspolnego worka.
    jak kupujesz OC to tez nie wszyscy sie rozbiją.
    Przy innych założeniach składki musiałby być większe.

    Tu nie chodzi o to, ze się zrzucamy bo to akurat jest dobre.
    Tu chodzi o to, że urzędnicy, ktorzy się tym zajmują już dawno
    zapomnieli do czego są, a politycy wykorzystują ZUS do zupełnie innych
    celów.

    Jak bym ZUS zostawił a wywalił urzedników i polityków.

  • 9. Data: 2013-10-15 08:11:44
    Od: z <...@...pl>

> [...]
    > są nielegalne" (chyba że to faktycznie jedyny powód).
    > Konkretnie jakich warunków koniecznych do uznania go

    W zasadzie to każdy myślący obywatel wie, że to piramida.

    Mam nadzieję, że jak ZUS powysyła już wszystkim te świstki z
    prognozowaną emeryturą to nawet tym głąbom, nieukom szara komórka się w
    głowie poruszy.

    Może i ten system jest dobry, może do uratowania. :-) ale ta piramida za
    chwilę runie.
    Nacjonalizacja OFE czy podwyższanie wieku emerytualnego ma być na to
    lekarstwem?
    ŻAŁOSNE!!!

    PS. Może jakieś referendum żeby zmusić wadze do roboty? :-)

  • 10. Data: 2013-10-15 08:30:16
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-10-15 08:11, z pisze:

    > Może i ten system jest dobry, może do uratowania. :-) ale ta piramida za
    > chwilę runie.

    Odkrywca, k.... .ać :)

    > Nacjonalizacja OFE czy podwyższanie wieku emerytualnego ma być na to
    > lekarstwem?
    > ŻAŁOSNE!!!

    > PS. Może jakieś referendum żeby zmusić wadze do roboty? :-)

    Takie referendum, aby było ważne, musiałoby się wiązać ( :) ) z użyciem
    sznura i (wielu) latarń.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.