  • 11. Data: 2013-10-15 20:54:19
    Temat: Re: fotografowanie w muzeach - regulacje prawne
    Od: "Krzysztof 'kw1618' (W-wa)" <a...@m...www.pl>

    Dnia Tue, 15 Oct 2013 20:25:11 +0200, 1634Racine napisał(a):

    > Krzysztof 'kw1618' (W-wa) in news:525d8272$0$2147$65785112@news.neostrada.pl
    > [........]
    >
    > ano wlasnie. Czy mozna.

    przecież napisałem, zakazu nie widze w tej ustawie, ale może jest inna
    ustawa ?

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://foto.3mam.net/warsaw/06/

  • 12. Data: 2013-10-15 21:34:38
    Od: "kashmiri" <k...@l...co.uk>

    "qwerty" wrote in message news:l3k21v$ef1$1@usenet.news.interia.pl...

    > Użytkownik "1634Racine" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Czy w prywatnych sklepach mogą zabronić fotografowania? Możesz robić
    > zdjęcia, nagrywać film to co widzisz. Co innego z późniejszym
    > wykorzystaniem materiału.

    Móc to mogą, ich sklep ich prawa, ustawy chyba żadnej nie łamią. Inna
    kwestia, czy sąd nie uzna takiego zakazu za służącego wyłącznie do
    utrudnienia wykrycia nieuczciwych praktyk. Jeśli ja otworzę w swoim garażu
    sklep, warsztat itp, to mam prawo nie życzyć sobie, żeby klienci latali po
    nim z aparatem.

  • 13. Data: 2013-10-15 21:35:39
    Od: "kashmiri" <k...@l...co.uk>

    "qwerty" wrote in message news:l3jqid$u9t$1@usenet.news.interia.pl...

    > Użytkownik "1634Racine" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Możesz fotografować to co widzisz.

    Podasz podstawę please?

    k.

  • 14. Data: 2013-10-15 21:44:47
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "kashmiri" napisał w wiadomości grup
    > Podasz podstawę please?

    Jeżeli chodzi o muzea:
    Wyrokiem Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z 5 marca 2010 r. (sygn. XVII
    Amc 1145/09) zakaz fotografowania został wpisany do prowadzonego przez prezesa
    Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów rejestru klauzul niedozwolonych.
    Jeżeli o sklepy to nie ma przepisów, które zakazywałyby robienia zdjęć w
    sklepach. Oferta sklepu nie jest tajemnicą przedsiębiorstwa (nawet tak UOKIK
    twierdzi).
    Jedyny zakaz fotografowania obiektów państwowych (ale ważnych dla bezpieczeństwa
    i obronności państwa) reguluje rozporządzenie Rady Ministrów z 24 czerwca 2003
    r. w sprawie obiektów szczególnie ważnych dla bezpieczeństwa i obronności
    państwa oraz ich szczególnej ochrony

    http://www.bierun.slaska.policja.gov.pl/a-to-ciekawe
    /art26,zakaz-fotografowania-gdzie-kiedy-i-kogo-dotyc
    zy.html

    Starczy?

  • 15. Data: 2013-10-15 21:53:10
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

  • 16. Data: 2013-10-15 21:55:14
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Krzysztof 'kw1618' (W-wa) wrote:

> [...]
    >
    > reguluje pobieranie opłat za przygotowanie eksponatów do
    > fotografowania, więc pytanie brzmi, czy można fotografować gdy

    ustawa określa za co można popbrać opłatę... ZA PRZYGOTOWANIE do
    fotografowania

    muzeum nie może odmówić prawa wykonania fotografii jeśli jednak chcesz
    eksponaty specjalnie przygotować do fotografii to musisz zapłącić albo
    ustalic warunki wykorzystania zdjęć.

    za zwykłe pstrykanie ekspozycji imho ten zapis nie daje prawa pobierania
    opłaty.

  • 17. Data: 2013-10-15 22:07:49
    Od: "kashmiri" <k...@l...co.uk>

    "qwerty" wrote in message news:l3k5vh$mqh$1@usenet.news.interia.pl...

> [...]
    > XVII Amc 1145/09) zakaz fotografowania został wpisany do prowadzonego
    > przez prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów rejestru klauzul
    /ciach/

    A, dzięki.
    k.

  • 18. Data: 2013-10-16 01:32:48
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Krzysztof 'kw1618' (W-wa) in news:525d8f4c$0$2165$65785112@news.neostrada.pl
    > przecież napisałem, zakazu nie widze w tej ustawie, ale może jest inna
    > ustawa ?

    "pobieranie opłat za przygotowanie eksponatów do fotografowania" - jasne,
    masz racje, to tylko regulacja oplat w tej sytuacji;

  • 19. Data: 2013-10-16 01:36:03
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    kashmiri in news:l3k7ai$uq$1@speranza.aioe.org

    a co to ma do muzeow i palacow z gobelinami...?

  • 20. Data: 2013-10-16 02:35:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    1634Racine wrote:
    > kashmiri in news:l3k7ai$uq$1@speranza.aioe.org
    >
    > a co to ma do muzeow i palacow z gobelinami...?

    a muzea to jakiś wyjątek?