  • 31. Data: 2013-10-17 16:30:36
    Temat: Re: fotografowanie w muzeach - regulacje prawne
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    A.L. wrote:

> [...]
    > wlasciciel uzycza eksponatu na okreslonych warunkach, miedzy innymi
    > dotyczacych fotografowania. Jako wlasciciel, moze miec ochote aby
    > wizerunki jego eksponatu nie krazyly niekontrolowane po swiecie.
    >
    > Muzeum, nawet panstwowe, ma do wyboru a) zezwolic fotografowac jak
    > leci, zdajac sobie sprawe ze nie bedzie moglo wystawiac niektorych
    > eksponatow, b) ustalic reguly fotografowania oddzielnie dla kazdego
    > eksponatu, przy kazdym ustawiajac ciecia ktory bedzie kontrolowal, c)
    > zabronic fotografowania w ogole.
    >
    > Na ogol ma miejce c). Zgodnei ze zdrowym rozsadkiem.

    drogi A.L.

    muzeum sobie może jak jest firmą prywatną pana A.L. ale nie jeśli jest
    instytucją pańśtwową, bo wtedy obowiązują w nim przepisy obowiązujące w RP.

  • 32. Data: 2013-10-17 16:42:22
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-10-17 16:30, Marek Dyjor pisze:

    > drogi A.L.
    >
    > muzeum sobie może jak jest firmą prywatną pana A.L. ale nie jeśli jest
    > instytucją pańśtwową, bo wtedy obowiązują w nim przepisy obowiązujące w RP.

    Jak jest firmą prywatną, to przepisy państwowe (choćby i ministerialne
    rozporządzenia) i tak mają priorytet przed widzimisiami właściciela.
    Spróbuj sobie napisać na knajpie "rudym wstęp wzbroniony".

    Nie żyjemy w państwie prawa.

    ... a praktyka pokazuje, że jak jest "instytucją państwową", to decyzje
    kierownictwa mają moc nawet jeśli stoją w sprzeczności z tzw. "prawem",
    dopóki ktoś się nie postawi na ostro. Patrz np. jeszcze niedawno
    obowiązujące stawki za kserokopię na poziomie 5zł/str albo nadal
    obowiązujący zakaz samodzielnego fotokopiowania akt podpisany przez
    prezesa sądu rejonowego.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 33. Data: 2013-10-18 00:17:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 16 Oct 2013, PlaMa wrote:

> [...]
    /art26,zakaz-fotografowania-gdzie-kiedy-i-kogo-dotyc
    zy.html

    > "obiekty podległe służbom mundurowym (np. komendy, więzienia)
    > i administracyjnym"
    >
    > Czyli nie mogę jednak fotografować więzień i komend?!

    A może by tak bez syndromu trawniczka... czyli przeczytać całość :D

    > Jeszcze całkiem niedawno była mowa, że można.

    Tam jest słowo "zamknięte".
    Czyli tam, gdzie nie da się *WEJŚĆ* bez spełnienia pewnych wymogów.
    Z siekierą też Cię do środka nie wpuszczą. Chyba.

    W opisie mi nie pasuje jedna sprawa - w kwestiach przepisów które
    dotyczą ciężkich pieniędzy (czytaj: podatkowych), zainteresowane
    strony na ogół docierają do etapu uznania przez sąd za "oczywiste"
    że rozporządzenie nie może uchylać konstytucji ani ustaw.
    AFAIR wyrok że niedopuszczalna jest konstrukcja zakazania ustawą
    "prawie wszystkiego" a dopuszczenie wyjątków rozporządzeniem
    stanowi naruszenie tej zasady (jako faktyczne pełnomocnictwo
    do wydawania dekretów, nie przewidziane w polskim prawie)
    też jest.
    W tym kontekście wydanie w rozporządzeniu zakazu fotografowania
    zapór wodnych IMO wygląda na niekonstytucyjne.
    Pomijając oczywiście sensowność takich zakazów, bo głównie to
    one mogą nadawać się do nadużywania :> (a nie do ochrony
    czegokolwiek)
    No, CHYBA że jest zastrzeżenie jak wyżej (sprowadzające się
    do zakazu fotografowania tego, czego z zewnątrz NIE WIDAĆ).

    pzdr, Gotfryd

  • 34. Data: 2013-10-18 00:58:36
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Thu, 17 Oct 2013 09:13:46 -0500, witek
    <w...@g...pl.invalid> wrote:

    >ale niezgodnie z prawem.

    Jakim prawem? Konkretnie poprosze.

    A.L.

  • 35. Data: 2013-10-18 00:59:53
    Od: A.L. <a...@a...com>

    Jakie pzrepisy? Konkretnie poprosze.

    A.L.

  • 36. Data: 2013-10-18 13:47:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.10.2013 16:30, Marek Dyjor pisze:

    > drogi A.L.
    >
    > muzeum sobie może jak jest firmą prywatną pana A.L. ale nie jeśli jest
    > instytucją pańśtwową, bo wtedy obowiązują w nim przepisy obowiązujące w RP.

    Przepraszam bardzo, czyżbyś twierdził, że na terenie prywatnym przepisy
    danego kraju nie działają? ;->

  • 37. Data: 2013-10-18 13:49:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.10.2013 16:42, sqlwiel pisze:

    > Jak jest firmą prywatną, to przepisy państwowe (choćby i ministerialne
    > rozporządzenia) i tak mają priorytet przed widzimisiami właściciela.
    > Spróbuj sobie napisać na knajpie "rudym wstęp wzbroniony".

    No, zależy jakie masz plecy - kiedyś była dość głośna sprawa o knajpie
    żeńskich szowinistek z jakiejś lokalnej palestry, gdzie mężczyzn nie
    wpuszczano lub zmuszano do zakładania ośmieszających peruk.

    Jeden zaprotestował, to potem znaleźli u niego dziecięcą pornografię i
    oddał sprawę knajpy walkowerem.

  • 38. Data: 2013-10-19 11:30:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "A.L." <a...@a...com> napisał w wiadomości

    > Jakie pzrepisy? Konkretnie poprosze.

    0024

  • 39. Data: 2013-10-19 16:56:52
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sat, 19 Oct 2013 11:30:17 +0200, "Robert Tomasik"
    <r...@g...pl> wrote:

    >Użytkownik "A.L." <a...@a...com> napisał w wiadomości
    [...]
    >http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU199700
    50024

    Tam nic nie ma o fotografowaniu. jest natomiast ze muzeum ma prawo
    ustalic zasady korzystania z zasobow

    A.L.

  • 40. Data: 2013-10-19 17:00:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 19.10.2013 16:56, A.L. pisze:

    0024

    > Tam nic nie ma o fotografowaniu. jest natomiast ze muzeum ma prawo
    > ustalic zasady korzystania z zasobow

    "Oglądanie eksponatów wyłącznie dla członków KRK z aktualnym
    zaświadczeniem o spowiedzi i tacy" ;)