  • 31. Data: 2021-09-22 13:40:10
    Temat: Re: epilog?
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ostatniej raty od Jedinej Rossiji nie dostał.

    -----

  • 32. Data: 2021-09-22 18:10:27
    Temat: Re: epilog? [zlecenie na respiratory z szczycie światowego panicznego zakupu respiratorów]
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .net...
    Dnia Tue, 21 Sep 2021 20:36:28 +0200, J.F napisał(a):

    >Taki to był ustrój, że wysłał człowieka w kosmos, a nie potrafił
    >wyprodukować wystarczającej ilości papieru toaletowego.

    Myslisz, ze w innych krajach lepiej ?
    Jak sie pojawia "cel narodowy", to gdzies tam zaczyna brakowac.

    No ale akurat nie papieru.

  • 33. Data: 2021-09-23 10:22:48
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 22 Sep 2021 18:10:27 +0200, J.F. napisał(a):

    > Myslisz, ze w innych krajach lepiej ?
    > Jak sie pojawia "cel narodowy", to gdzies tam zaczyna brakowac.

    Czego brakowało w USA, kiedy lądowali na Księżycu?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 34. Data: 2021-09-23 10:33:24
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 21 Sep 2021 06:44:33 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > Ale zastanawia mnie też to: "nie są do użytku w warunkach szpitalnych".

    Tu jest opinia biegłego, która po prawdzie dużo nie wyciemnia, bo niby
    można używać "klinicznie" ale "z pewnymi ograniczeniami".

    <<W sporządzonej na zlecenie sądu ekspertyzie rzeczoznawcy, do której
    dotarł portal tvn24.pl, podkreślono jednak, że "respirator NIE JEST
    wyprodukowany do wprowadzenia do obrotu i używania na terenie Polski i Unii
    Europejskiej" i został zaprojektowany "do wentylacji domowej", a przy
    użyciu "klinicznym" tego respiratora trzeba się liczyć "z pewnymi
    ograniczeniami".

    "W obecnej sytuacji urządzenie nie posiada gwarancji producenta w Polsce
    zapewniającej bezpłatne usuwanie usterek, wsparcia technicznego producenta,
    polegającego m.in. na okresowej aktualizacji oprogramowania, implementacji
    akcji serwisowych producenta, jeżeli takowe będą wymagane, dostępu do
    oryginalnych części zamiennych itd." - podkreślono w ekspertyzie.>>

    https://tvn24.pl/polska/respiratory-od-handlarza-bro
    nia-ujawniamy-ekspertyze-bieglego-5423015

  • 35. Data: 2021-09-23 11:27:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    et...
    napisał(a):

> [...]

    >Europejskiej" i został zaprojektowany "do wentylacji domowej", a przy
    >użyciu "klinicznym" tego respiratora trzeba się liczyć "z pewnymi

    Ciekawe o co chodzi. Ta domowa to gorsza od szpitalnej?
    No i ... jesli potrzebne na Covid, to moze te wieksze mozliwosci nie
    sa potrzebne.

> [...]
    >https://tvn24.pl/polska/respiratory-od-handlarza-br
    onia-ujawniamy-ekspertyze-bieglego-5423015

    No - tez ciekawe.

    Bo jesli to jest ciagle produkowany model

    https://intl.vyaire.com/products/bellavista-1000-ven
    tilator

    to chyba powinien miec odpowiednie wsparcie.
    Dostawca odpowiedniej umowy nie podpisal?

    A aktualizacje oprogramowania ... w zasadzie powinno byc dobre z
    chwila wypuszczenia produktu na rynek,
    a skoro dobre, to wiele lat moze dzialac ... ale roznie bywa w
    praktyce :-)

    J.

  • 36. Data: 2021-09-23 12:00:26
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

    > Czego brakowało w USA, kiedy lądowali na Księżycu?

    Opieki zdrowotnej dla prawie wszystkich?

    Opieka zdrowotna *jest* prawem człowieka wymienionym w odpowiedniej
    deklaracji. Prawa do papieru toaletowego tam nie wpisali ;-)

    --
    A. Filip

  • 37. Data: 2021-09-23 12:19:26
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 23.09.2021 o 11:27, J.F. pisze:

    > Ciekawe o co chodzi. Ta domowa to gorsza od szpitalnej?

    Wiertarkę możesz kupić za 200 zł i za 2000 zł
    To wiertarka i to wiertarka.
    Tę za 200 zł też możesz użyć na budowie, ale z pewnymi ograniczeniami.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 38. Data: 2021-09-23 12:26:28
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 23 Sep 2021 12:00:26 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

    > Opieki zdrowotnej dla prawie wszystkich?

    Azbeściarzom to zupełnie nie przeszkadzało. Jechali jak w dym do Jackowa, a
    nie ZSRR.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 39. Data: 2021-09-23 12:39:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Wiertarkę możesz kupić za 200 zł i za 2000 zł
    >To wiertarka i to wiertarka.
    >Tę za 200 zł też możesz użyć na budowie, ale z pewnymi
    >ograniczeniami.

    No ale co - podejrzewasz, ze respiratorem domowym to mozna wentylowac
    jednego pacjenta na godzine,
    a szpitalnym to 10, i jeszcze bedzie pracowal 5 lat ?

    J.

  • 40. Data: 2021-09-23 12:40:12
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    I umierali jakoś gęsto?