  • 1. Data: 2021-09-21 14:38:53
    Temat: epilog?
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    "418 respiratorów od handlarza bronią, które w lutym zajął komornik, miało
    zostać zlicytowane we wtorek. Na licytacji nie pojawił się jednak ani jeden
    chętny. - Nikt nie chciał tego szmelcu. Te respiratory nie mają gwarancji
    producenta, nie mają zgody na użytkowanie w Unii Europejskiej i co
    najważniejsze nie są do użytku w warunkach szpitalnych"

    https://tvn24.pl/polska/respiratory-od-handlarza-bro
    nia-licytacja-komornicza-sie-nie-odbyla-nie-bylo-che
    tnych-5421745

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 2. Data: 2021-09-21 15:26:23
    Temat: Re: epilog? [zlecenie na respiratory z szczycie światowego panicznego zakupu respiratorów]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:
> [...]
    >
    > https://tvn24.pl/polska/respiratory-od-handlarza-bro
    nia-licytacja-komornicza-sie-nie-odbyla-nie-bylo-che

    A pamiętasz że zlecenie na zakup był w okolicach szczytu
    "światowej paniki zakupu respiratorów"?
    Najczarniejszy scenariusz pod który było to zlecenie *na szczęście* się
    nie ziścił. Gdyby się ziścił to brak gwarancji i zgody na użytkowanie
    w UE mogłyby zostać zignorowane "w stanie wyższej/zabójczej konieczności".

    *Wszystkiego całkiem* to nie usprawiedliwi ale sporo sporo już tak IMHO.
    Nawet z tym "częściowym usprawiedliwieniem" sprawa dalej śmierdzi+
    ale ty i tak lecisz *niepotrzebnie* po linii "nadgorliwości gorszej
    od faszyzmu". To że jak czujesz się zmuszony "kastrować" wzmiankowanie
    kluczowych okoliczności może sugerować siłę zarzutów IMHO.

    --
    A. Filip

  • 3. Data: 2021-09-21 15:40:50
    Temat: Re: epilog?
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 21 Sep 2021 15:26:23 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

    > Nawet z tym "częściowym usprawiedliwieniem" sprawa dalej śmierdzi+

    No właśnie. Nadciągało morowe powietrze, nikt nie wiedział, czego się
    spodziewać, a Szumowski z ziomalami myśleli tylko, ile na tym można wydoić.
    Lewe maseczki bez atestów, przepłacone respiratory, tylko po to, żeby
    handlarze oscypkami i instruktorzy narciarscy mogli zrobić interes życia.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 4. Data: 2021-09-21 15:44:33
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 21 września 2021 o 15:27:11 UTC+2 A. Filip napisał(a):

> [...]
    > od faszyzmu". To że jak czujesz się zmuszony "kastrować" wzmiankowanie
    > kluczowych okoliczności może sugerować siłę zarzutów IMHO.

    Zgłaszasz się na ochotnika na 30-dniowy turnus pod takim respiratorem od handlarza
    bronią?
    Będzie dobry test.
    A jak wolisz puknąć się w główkę jeszcze żyjąc, to zamiast bredzić o "stanie wyższej
    konieczności", uświadom sobie, że położenie pacjenta pod taki "respirator" usprawni
    pracę szpitala tylko o tyle, że dany pacjent zejdzie szybciej i dzięki temu będzie
    można na to miejsce położyć następnego - co pięknie władzuchnie będzie wyglądać na
    twitach mówiących o "liczbie miejsc <<respitarotowych>> dla pacjentów <<covidowych>>"
    oraz ładnie zmniejszy % zajętych takich miejsc - ale już w kostnicy tak ładnie
    wyglądać nie będzie.

    Ale zastanawia mnie też to: "nie są do użytku w warunkach szpitalnych".
    Tzn. co - użycie ich w szpitalu spowoduje np. pożar szpitala, a użycie w domu nie
    spowoduje pożaru domu?
    Czy też to, że nie można ich używać w szpitalu oznacza, że nie dość, że by nie
    wentylowały, to by jeszcze atmosferę popsuły na tyle, że pozostali pacjenci czy
    personel by się potruli?
    Czy może popsują na tyle, że jest to niedopuszczalne w szpitalu, ale np. w domu,
    gdzie nie ma takich wymagań, mogą podtruwać?
    No i konkludując - skoro nie nadają się do użytku w szpitalu, to czy nadają się do
    użytku gdziekolwiek indziej czy też w ogóle nigdzie (abstrahując od tego, czy w ogóle
    da się używać respiratora poza szpitalem - pamiętam, że było coś na początku kowida o
    tym, że Elon Musk kupił 100(?) respiratorów i podarował je amerykańskim szpitalom, a
    potem się okazało, że to nie były respiratory tylko urządzenia pomagające w czasie
    snu ludziom, którzy chrapią)?

  • 5. Data: 2021-09-21 16:05:14
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 21 Sep 2021 06:44:33 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > Ale zastanawia mnie też to: "nie są do użytku w warunkach szpitalnych".

    Tu jest co nieco na ten temat:

    "Respiratory Bellavista 1000 wystawione na licytację to aparaty przenośne,
    a więc na baterie. Mogą być stosowane na oddziałach ratunkowych, a tylko w
    wyjątkowych sytuacjach na intensywnej terapii. Nie nadają się więc do
    leczenia chorych z ciężkim przebiegiem COVID-19, którzy wymagają często
    wielotygodniowego leczenia. W dodatku wymagają przeróbek."

    https://lublin.wyborcza.pl/lublin/7,48724,27596908,l
    icytacja-respiratorow-od-handlarza-bronia-nie-zglosi
    l-sie.html?_ga=2.232269343.1008640387.1632121831-160
    9251266.1595588080#a=190&c=8000

    Nie znam się, więc nie wiem, czemu przenośne nie mogą być wykorzystywane na
    intensywnej terapii.

    Jest jeszcze coś takiego:

    "Z ogłoszenia o dzisiejszej licytacji można się dowiedzieć, że respiratory
    wystawione na sprzedaż zostały wyprodukowane do użytku poza obszarem UE. To
    oznacza, że nie nadają się do użytku w polskich szpitalach. Konieczne są
    techniczne przeróbki. W dodatku nie posiadają gwarancji producenta. Ponadto
    nabywca ,,będzie zobowiązany do uregulowania statusu celnego towaru", czyli
    załatwienia formalności poprzedzających dopuszczenie do obrotu. Chodzi o
    przedstawienie certyfikatu producenta, którego teraz aparaty nie mają, a
    także o zgłoszenie ich do urzędu celnego i uiszczenie podatku VAT. W
    przypadku wyrobów medycznych, jakim są respiratory, stawka wynosi 8 proc. "

    A wcześniej:

    " Jak pisaliśmy w sierpniu tego roku, zgodnie z kontraktem ministerstwo
    miało zapłacić za 645 respiratorów Bellavista 1000E prawie 18 mln euro. W
    załączniku podano cenę za sztukę: 47 tys. 700 euro. Jak wynika z naszych
    ustaleń, to cena od pięciu do siedmiu razy wyższa od ceny producenta.

    Jednak respiratory, które Izdebski ostatecznie sprowadził, są jeszcze
    tańsze. To przenośne aparaty Bellavista 1000. Warte są ok. 10 tys. dol. za
    sztukę i właśnie na tyle, czyli 40 tys. zł, wycenił je rzeczoznawca.
    Ponieważ nie mają gwarancji, Izdebski nie dopełnił formalności celnych i
    nie zapłacił podatku, komornik wystawił je na wtorkową licytację po cenie
    wywoławczej 30 tys. zł za sztukę. To więc kwota ponad siedem razy niższa od
    tej zapisanej w umowie."

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 6. Data: 2021-09-21 16:06:45
    Od: Astralny Rębajło <a...@g...com>

    Olin napisał(a):

> [...]
    > Lewe maseczki bez atestów, przepłacone respiratory, tylko po to, żeby
    > handlarze oscypkami i instruktorzy narciarscy mogli zrobić interes życia.

    Byli inni oferenci w hot przetargu?
    No i jaki tam końcowy bilans całej sprawy?
    Nie jest czasem tak, że na dzień dzisiejszy odzyskano całą wpłaconą kwotę
    i walka jest o karne odsetki?

    Czy peło odzyskała utopione 120mln na budowę bulwarów (hydrobudowa)
    i czy pismaki równie entuzjastycznie opisywały sprawę? Ano wątpię,
    jeden biedak Sumliński o tym wspomniał.

    Ale dzisiaj! Milyjon artykułów! Choć .... może to i dobrze.

  • 7. Data: 2021-09-21 16:18:42
    Od: Astralny Rębajło <a...@g...com>

    Olin napisał(a):

    > "Respiratory Bellavista 1000 wystawione na licytację to aparaty przenośne,
    > a więc na baterie.

    Ze specyfikacji tych respiratorów.
    cyt.
    Power input AC 100 - 240 VAC, 50 - 60 Hz
    (80 - 264 VAC max. tolerance)
    Power consumption 80 - 200 VA

    Baterie są do podtrzymania w razie braku zasilania.

    Znaczy jesteś pan głąb, nie jedyny zresztą na tej grupie.

  • 8. Data: 2021-09-21 16:28:22
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 21.09.2021 o 15:26, A. Filip pisze:

> [...]
    > nie ziścił. Gdyby się ziścił to brak gwarancji i zgody na użytkowanie
    > w UE mogłyby zostać zignorowane "w stanie wyższej/zabójczej konieczności".

    Podobnie jak te wszystkie szczepionki na COVID, one są dopuszczone
    czasowo/warunkowo i też gwarancji nie mają.

  • 9. Data: 2021-09-21 16:29:53
    Od: Astralny Rębajło <a...@g...com>

    Dawid Rutkowski napisał(a):

> [...]
    bronią?
    > Będzie dobry test.

    > Ale zastanawia mnie też to: "nie są do użytku w warunkach szpitalnych".

    Następny fachowiec od jebania owiec.
    http://surgicare.eu/uploads/posts/2018-10/1538471859
    _2.png

    cyt. translator
    W szpitalu San Cayetano mamy wentylatory Bellavista 1000e ?, które zostały
    opracowane...
    https://www.findhealthclinics.com/EC/Ambato/39902545
    3847458/Hospital-General-San-Cayetano

    etc. etc

  • 10. Data: 2021-09-21 16:45:16
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 21 września 2021 o 16:28:23 UTC+2 nadir napisał(a):
    > Podobnie jak te wszystkie szczepionki na COVID, one są dopuszczone
    > czasowo/warunkowo i też gwarancji nie mają.

    FDA dała szczepionkom mRNA pełne dopuszczenie.
    Sądzisz, że są głupsi niż pisiory?
    Tzn. jestem pewien, że pisiory tak właśnie myślą, więc pytanie retoryczne.