  • 21. Data: 2021-09-21 19:18:15
    Temat: Re: epilog? [zlecenie na respiratory z szczycie światowego panicznego zakupu respiratorów]
    Od: Astralny Rębajło <a...@g...com>

    J.F napisał(a):

    > Gorzej, jakby do tego byly potrzebne jakies rurki czy ustniki, juz
    > niedostepne ..
    >
    > J.

    Pomiń 20 pierwszych wyników z gógla tj. "ż"/DE media i tam znajdziesz więcej niż
    bełkot.

    Był jeden brak, który został uzupełniony
    https://www.dziennikwschodni.pl/kraj-swiat/afera-res
    piratorowa-bez-winnych-sledztwo-umorzone,n,100029175
    8.html

  • 22. Data: 2021-09-21 20:29:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 21 Sep 2021 08:29:51 -0700 (PDT), Astralny Rębajło wrote:

    > I tu mamy pytanie, od jakiej kwoty naliczyć VAT?
    > Od kwoty sprzedaży?

    Wydaje mi sie, ze od "wartosci celnej", ale ... czyz licytacja pod
    nadzorem komornika nie ustala najlepiej wartosci ? :-)

    > ewentualny nabywca w/w ruchomości będzie zobowiązany do uregulowania statusu
    celnego towaru....
    > Dla wskazanej pozycji towarowej stawka cła wynosi 0%, zaś stawka VAT 8% lub 23%, w
    zależności
    > od spełnienia wymagań o wyrobach medycznych.
    >
    > To jest jakaś abstrakcja państwa PL. Na różnych programach z licytacjami
    > nic takiego nie ma, żadnych dopłat, żadnych Vatów, tu państwo chce wsadzić
    > kupującego na minę:)

    Moze po prostu zazwyczaj te oplaty sa zaplacone.

    J.

  • 23. Data: 2021-09-21 20:36:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 21 Sep 2021 09:08:44 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:
> [...]
    produkt, że na pierwszym miejscu parametrów podają właśnie przekątną LCD...
    3847458/Hospital-General-San-Cayetano

    > Moi? Od kiedy "Russian Federation" tłumaczy się jako "Konfederacja Szwajcarska",
    a "Moscow" jak "Berno"?
    > A jest nawet lepiej - to surgicare wygląda na rodem z Kazachstanu.

    Cos sie tak tego Surgicare czepil - hamerykanski produkt ... chyba

    https://www.vyaire.com/company-overview

    > Nono, ależ tam mają przemysł - no, w końcu mają nawet Bajkonur, i
    > nawet mieli prom kosmiczny, który stał w hangarze, dopóki się ten
    > hangar na niego nie zawalił...

    Na Ksiezyc moze nie dolecieli, ale osiagniecia kosmiczne mieli.
    Wiec cos ten ich przemysl potrafi.

    J.

  • 24. Data: 2021-09-21 21:45:22
    Temat: Re: epilog?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 21 Sep 2021 15:40:50 +0200, Olin wrote:

    > No właśnie. Nadciągało morowe powietrze, nikt nie wiedział, czego się
    > spodziewać, a Szumowski z ziomalami myśleli tylko, ile na tym można wydoić.
    > Lewe maseczki bez atestów,

    niby tak, ale moze to dobre chinskie maseczki, tylko ... nikt sie nie
    staral o europejki atest, bo po co.

    > przepłacone respiratory,

    No coz - normalnie sie kupic nie dalo.
    Rzad dal d* wczesniej - mogl poczytac i zamowic w trybie pilnym.

    Ale ... w zasobach AMR sie jakies respiratory ponoc znalazly.
    Ciekawe po co trzymane .. czyzby jakas poprzednia grypa nauczyla, ze
    trzeba miec zapas?

    Anglicy podobnie - zrobili tymczasowe szpitale i wytrzasneli skads
    tysiac czy wiecej respiratorow.

    > tylko po to, żeby
    > handlarze oscypkami i instruktorzy narciarscy mogli zrobić interes życia.

    Ale ale ... czy gdyby to bylo zaplanowane, to teraz komornik by by
    licytowal handlarzy?
    Chyba ze ... nie ich licytuje, tylko spolke z o.o.
    Zlicytuje to konca i sprawe sie zamknie :-)

    J.

  • 25. Data: 2021-09-21 22:00:02
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 21 września 2021 o 19:18:16 UTC+2 Astralny Rębajło napisał(a):

> [...]
    >

    > Był jeden brak, który został uzupełniony
    > https://www.dziennikwschodni.pl/kraj-swiat/afera-res
    piratorowa-bez-winnych-sledztwo-umorzone,n,100029175

    Piewco mediów orlenowskich, może więc wyjaśnisz, dlaczego, skoro respiratorki są
    tiptop i kompletne, jak w tym artykuliku (czy też dyktandzie), ministerstwo każe je
    komornikowi wystawić na aukcję, zamiast przyjąć w naturze jako zwrot tych niby 9mln
    euro, które w postaci tych 200 respiratorów niby odzyskano?
    Co, respiratory już niepotrzebne?
    Czy nigdy nie były potrzebne?
    Czy też w międzuczasie obkupiliśmy się gdzie indziej?
    Czy też może są warte 9 mln, ale nie euro, tylko zlotych?

  • 26. Data: 2021-09-21 22:14:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 21 Sep 2021 13:00:02 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:

> [...]
    komornikowi wystawić na aukcję, zamiast przyjąć w naturze jako zwrot tych niby 9mln
    euro, które w postaci tych 200 respiratorów niby odzyskano?

    Byc moze ... choc wchodza nowe mutacje.

    > Czy nigdy nie były potrzebne?

    Ale tego to akurat nikt ta naprawde nie wiedzial.

    > Czy też w międzuczasie obkupiliśmy się gdzie indziej?

    Kto wie ... o przetargu nikt nie pisal, ale PiS olewa przetargi.
    A producenci zapewne produkuja na pelnych obrotach.

    > Czy też może są warte 9 mln, ale nie euro, tylko zlotych?

    Teraz, jak sie sytuacja troche uspokoila, to pewnie tak.

    Ale ksiegowosc bywa pokretna - czasem oplaca sie zaksiegowac duza
    strate ... przynajmniej dopoki Ziobro jest prokuratorem.

    Ale .. skoro komornik te respiratory sprzedaje, to znaczy
    ze spolka je kupila. Czemu nie dostarczyla na czas ?

    J.

  • 27. Data: 2021-09-21 23:17:07
    Od: Astralny Rębajło <a...@g...com>

    Dawid Rutkowski napisał(a):

    > Piewco mediów orlenowskich

    Zdaje się znów kłamiesz.

    > ministerstwo każe je komornikowi wystawić na aukcję

    200 czy 418?

    Firma E&K, która miała dostarczyć 1241 respiratorów, nie wywiązała się jednak ze
    zobowiązań - dostarczyła jedynie 200 sztuk

    Na licytacji widać 418.

    > zamiast przyjąć w naturze

    Musi taka procedura. Zawsze można odwrócić sytuację i zadać pytanie tak jak Ty
    zadajesz:
    skoro rząd wszystko może, czemu sam nie kupił?

    > które w postaci tych 200 respiratorów niby odzyskano?

    200 czy 418? Jeśli 200, skąd się wzięło następne 218?

    > Co, respiratory już niepotrzebne?

    Braknie wszystkiego, respiratorów też! Tak piały "ż"/DE media przez 2 kwartały.
    A może handel w PL mogą prowadzić tylko niektórzy?

    > Czy nigdy nie były potrzebne?
    > Czy też w międzuczasie obkupiliśmy się gdzie indziej?
    > Czy też może są warte 9 mln, ale nie euro, tylko zlotych?

    Nie znam odpowiedzi. Jak odzyskali (na dzień dzisiejszy) 80%
    i tak są lepsi od peło. Pamiętam jedno, jak za peło drogi budowali i kasa zniknęła
    nikt poza Rydzykiem słowa nie pisnął.

  • 28. Data: 2021-09-22 08:01:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 21 Sep 2021 14:17:07 -0700 (PDT), Astralny Rębajło wrote:

> [...]
    >
    > Firma E&K, która miała dostarczyć 1241 respiratorów, nie wywiązała się jednak ze
    zobowiązań - dostarczyła jedynie 200 sztuk

    A te 200 to ministerstwo oddalo, czy razem to juz 618 ?

    > Musi taka procedura. Zawsze można odwrócić sytuację i zadać pytanie tak jak Ty
    zadajesz:
    > skoro rząd wszystko może, czemu sam nie kupił?

    Ale przeciez pisza tam, ze rzad chce to "przejac".
    Moze nawet "kupic". Tylko pewnie po znacznie zanizonej cenie, w
    stosunku do tej umowionej :-)

    > Braknie wszystkiego, respiratorów też! Tak piały "ż"/DE media przez
    > 2 kwartały. A może handel w PL mogą prowadzić tylko niektórzy?

    Ale rok temu tak pialy, czy teraz?

    Bo znow mamy jakis wzrost zachorowan.
    Z tym, ze jesli wystarczylo rok temu ... a teraz mamy polowe
    zaszczepionych ... chyba ze przyjdzie nowa mutacja, ktora spowoduje,
    ze respirator bedzie potrzebny czesciej lub na dluzej ..

    To co - wiesz o tym od Rydzyka ?

    J.

  • 29. Data: 2021-09-22 10:37:05
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 21 Sep 2021 20:36:28 +0200, J.F napisał(a):

    > Na Ksiezyc moze nie dolecieli, ale osiagniecia kosmiczne mieli.
    > Wiec cos ten ich przemysl potrafi.

    Taki to był ustrój, że wysłał człowieka w kosmos, a nie potrafił
    wyprodukować wystarczającej ilości papieru toaletowego.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 30. Data: 2021-09-22 10:55:00
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 21 Sep 2021 07:06:45 -0700 (PDT), Astralny Rębajło napisał(a):

    > Byli inni oferenci w hot przetargu?

    Jakim przetargu?

    "Umowa podpisana przez byłego wiceministra Janusza Cieszyńskiego zakładała,
    że bez przetargu i na podstawie specustawy, niedziałająca wcześniej na
    rynku medycznym spółka E&K z Lublina należąca do Andrzeja Izdebskiego,
    dostarczy ministerstwu respiratory za kwotę nie mniejszą niż 250 mln zł"

    https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,263
    57180,ministerstwo-zdrowia-kupilo-respiratory-u-byle
    go-handlarza-bronia.html

    I dalej:

    "Ministerstwo zdrowia zamówiło 14 kwietnia 1241 respiratorów u byłego
    handlarza bronią Andrzeja Izdebskiego. Dzień później instytucje Unii
    Europejskiej rozstrzygnęły przetarg na respiratory dla wszystkich krajów
    członkowskich z dostawami w lipcu, a 18 kwietnia z kolei Andrzej Duda
    przeprowadził rozmowę telefoniczną z Donaldem Trumpem, po której w Krajowym
    Centrum Reagowania, rządowej agencji FIMA, zdecydowano, że Polska otrzyma
    dostęp do 200 respiratorów z pewnego źródła, prosto od producenta firmy
    General Electric"

    No i jeszcze:

    "Andrzej Izdebski, nim podpisał umowę na dostawę respiratorów, dostał od
    CBA pozytywną opinię - inaczej resort nie podpisałby porozumienia. Z
    ustaleń TVN24 wynika, że Izdebski już wcześniej miał kłopoty z wywiązaniem
    się z kontraktu. Siedem lat temu nie zwrócił pieniędzy firmie zbrojeniowej
    Nitrochem. Dostał od niej ponad mln dolarów zaliczek na trotyl z Albanii, a
    podobnie jak w przypadku respiratorów, dostarczył tylko część zamówienia.
    Sprawa trafiła do prokuratury trzy lata temu za sprawą polityków
    Zjednoczonej Prawicy. Mimo tego podpisano z nim umowę na sprzęt medyczny.

    To nie koniec. Jeszcze w 2002 roku, kiedy na jaw wyszło, że Andrzej
    Izdebski posiada akcje w spółce Port Lotniczy Lublin SA, "Rzeczpospolita"
    donosiła, że już w 1991 r. wykorzystywał on fałszywe dokumenty, by
    pośredniczyć w sprzedaży polskich pistoletów maszynowych na Bliski Wschód.
    W czasie, kiedy trudnił się handlem bronią, firmy których był
    współwłaścicielem, podejrzewano o wielokrotne naruszanie embarga ONZ na
    dostawy broni."

    Słabo wyglądają te machloje misiewiczów z typami spod ciemnej gwiazdy.

    > Nie jest czasem tak, że na dzień dzisiejszy odzyskano całą wpłaconą kwotę
    > i walka jest o karne odsetki?

    Oczywiście, że nie. Słabo kombinujecie na Ciemnogrodzkiej.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl