  • 1. Data: 2021-09-20 11:49:27
    Temat: Zakaz fotografowania dworców mostów i obiektów państwowych
    Od: Henryk Hajdan <g...@r...com>

    Pomóżcie mi znaleźć jakieś przepisy, które zabraniały fotografowania
    obiektów państwowych, mostów, dworców które obowiązywały do 1999 roku.

  • 2. Data: 2021-09-20 13:11:44
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    Henryk Hajdan w

    > Pomóżcie mi znaleźć jakieś przepisy, które zabraniały fotografowania
    > obiektów państwowych, mostów, dworców które obowiązywały do 1999 roku.

    Twit p(o)remiera.

    Tylko wtedy był to powielacz kace.

    HTH

    --
    'Tom N'

  • 3. Data: 2021-09-20 13:39:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20.09.2021 o 11:49, Henryk Hajdan pisze:
    > Pomóżcie mi znaleźć jakieś przepisy, które zabraniały fotografowania
    > obiektów państwowych, mostów, dworców które obowiązywały do 1999 roku.

    Było rozporządzenie wprowadzajace znak zakazu fotografowania. Natomiast
    resztę załatwiały "plany ochrony". Rozporządzenie było do starej ustawy
    uchylonej w bodaj 1999 roku ustawą o ochronie informacji niejawnych. Od
    tego czasu te przekreślone aparaty są dziełem sztuki, a nie oznakowaniem.

    --
    Robert Tomasik

  • 4. Data: 2021-09-20 15:48:21
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

> [...]
    > uchylonej w bodaj 1999 roku ustawą o ochronie informacji niejawnych. Od
    > tego czasu te przekreślone aparaty są dziełem sztuki, a nie oznakowaniem.

    M.P. 1983 nr 26 poz. 145

    Zarządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 czerwca 1983 r. w
    sprawie określenia wzoru i sposobu oznakowań obiektów, których
    fotografowanie, filmowanie, szkicowanie i rysowanie bez zezwolenia jest
    zabronione ze względu na ochronę tajemnicy państwowej.

    Tekst ogłoszony: M19830145.pdf
    Status aktu prawnego:nieobowiązujący - uchylona podstawa prawna

    https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=
    WMP19830260145

  • 5. Data: 2021-09-20 19:22:49
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

> [...]
    > uchylonej w bodaj 1999 roku ustawą o ochronie informacji niejawnych. Od
    > tego czasu te przekreślone aparaty są dziełem sztuki, a nie oznakowaniem.

    Minister Sikorski osobiście kilka takich tabliczek odkręcał przed kamerami.

    Ale od 2015 zaczęły pojawiać się nowe.

    MJ

  • 6. Data: 2021-09-20 20:11:34
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20.09.2021 o 19:22, Michał Jankowski pisze:
    > Minister Sikorski osobiście kilka takich tabliczek odkręcał przed kamerami.

    Kiedyś, naście lat temu, to był dyżurny temat na pl.misc.kolej :-) SOK,
    oraz niektórych kolejarze ganiali za ludźmi fotografującymi pociągi. W
    końcu chyba nawet jakiś wysoko postawiony urzędnik musiał ogłosić, ze
    wolno pociągi fotografować.

    Generalnie nie ma zakazu wieszania przekreślonych aparatów
    fotograficznych, natomiast ów znak nic nie oznacza, a w szczególności
    nie oznacza zakazu fotografowania.

    --
    Robert Tomasik

  • 7. Data: 2021-09-20 22:14:08
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

> [...]
    > uchylonej w bodaj 1999 roku ustawą o ochronie informacji niejawnych. Od
    > tego czasu te przekreślone aparaty są dziełem sztuki, a nie oznakowaniem.

    Ale, ale. Na dworcach czy mostach nie były wcale tych tabliczek, a w
    każdym razie nie były masowe. Lokomotywy też nie miały tabliczek. Gdzieś
    chyba były wprost wyliczone obiekty w jakimś przepisie, bez konieczności
    wieszania tych tabliczek?

    Z czasów PRL pamiętam tabliczki zakaz fotografowania w zasadzie
    wyłącznie na dwóch rodzajach obiektów:

    1. Razem z napisami 'teren wojskowy, wstęp wzbroniony' i czasem jakimiś
    innymi - na obiektach jawnie wojskowych, z drutem kolczastym i
    wartownikiem na bramie.

    2. Jako jedyna tabliczka na danym budynku. Wtedy to na 100% była
    centrala telefoniczna.

    MJ

  • 8. Data: 2021-09-20 22:33:18
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20.09.2021 o 22:14, Michał Jankowski pisze:

> [...]
    > każdym razie nie były masowe. Lokomotywy też nie miały tabliczek. Gdzieś
    > chyba były wprost wyliczone obiekty w jakimś przepisie, bez konieczności

    To skąd byś wiedział, że nie wolno fotografować?

    --
    Robert Tomasik

  • 9. Data: 2021-09-21 00:57:01
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > To skąd byś wiedział, że nie wolno fotografować?

    A skąd wiesz, że się nie przechodzi przez autostradę?

    MJ

  • 10. Data: 2021-09-21 08:35:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 20 Sep 2021 22:33:18 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > To skąd byś wiedział, że nie wolno fotografować?

    Z Dziennika Ustaw oczywiscie :-)

    J.