    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [epilepsja a prawo jazdy]
    Date: Sat, 25 Dec 2004 06:51:48 +0100

    cOOba wrote:

    > razie zostałem zawieziony za izbę przyjęć kliniki neurochirurgicznej (gdzie
    > byłem niegdyś leczony) gdzie lekarz po obejrzeniu stwierdził, iż 'z opisu
    > wygląda mu to na napad drgawkowy'. I teraz sedno sprawy: Może ktoś się zna:
    > Czy napad jednorazowy napad drgawkowy może świadczyć o padaczce /jeszcze do
    > końca nie potwierdzonej/ [to może pytanie
    > NTG], a co za tym idzie, czy musi definitywnie dyskfalifikować z posiadania
    > p.j. czy też pod warunkiem zaleczenia tejże choroby (bo wyleczyć się ponoć
    > nie da) po bardzo dokładnej konsultacji możliwe jest dopuszczenie do
> [...]

    Pomijając kwestię prawną - spróbuj podejść do tego zdroworozsądkowo: czy
    chciałbyś idąc chodnikiem zostać rozjechanym przez kogoś, kto sobie
    jechał samochodem i nagle dostał drgawek?

    Albo mieć na sumieniu kogoś, bo - zlekceważywszy swój stan - dostałeś
    drgawek podczas kierowania pojazdem?

    O ile lekarze całkowicie nie wykluczą możliwości powtórzenia takiego
    incydentu - a obawiam się, że całkowitej pewności mogą nie mieć - nawet
    nie powinieneś próbować starać się o prawo jazdy.

    A jeśli w takim niepewnym stanie jednak byś jakoś 'dopiął swego' - IMHO
    należałby się kryminał.