  • 1. Data: 2004-12-24 14:18:12
    Temat: Umowa zlecenie
    Od: "HASAN_SAS" <b...@N...nasz.walbrzych.pl>

    Witam. Prowadze portal internetowy lecz nie mam zarejestrowanej dzialalnosci
    gospodarczej. Chce wykonywac wizytowki dla firm i osob prywatnych. Czy moge
    robic to na podstawie umowy zlecenia. Zleceniodawca zlecalby mi wykonanie
    wizytowki i utrzymanie jej na moim portalu. Chciałbym sie dowiedziec czy
    umowa zlecenie moze byc na np 1zł czy musi byc jakas minimalna kwota. Jak
    mam sie potem z tego rozliczac z urzedem skarbowym.

    Pozdrawiam
    H_S

  • 2. Data: 2004-12-24 18:19:43
    Temat: Re: Umowa zlecenie
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    Jak
    > mam sie potem z tego rozliczac z urzedem skarbowym.

    takie pytania najlepiej na pl.soc.prawo.podatki

    mozesz na umowe o dzielo, (wykoanie konkretnej ilosci-podatek zdaje sie
    19%)
    jak czynnosc bedzie sie czesto powtarzac w regularnych odstepach czasu,
    to musisz DG zalozyc, bo ci kare przyfasola ze Ci sie odechce zarabiac.
    A z ta zlotowka to nie kombinuj, watpie by ktos w US w to uwierzyl.

    P.

  • 3. Data: 2004-12-24 21:33:36
    Od: "gosc" <s...@w...pl>

> [...]
    > jak czynnosc bedzie sie czesto powtarzac w regularnych odstepach czasu,
    > to musisz DG zalozyc, bo ci kare przyfasola ze Ci sie odechce zarabiac.

    dlaczego maja mu przywalic kare?

    niektore osoby latami pracuja na umowe o dzielo czy zlecenie

    poki co nie ma obowiazku rejestrowania DG z tego co wiem (pod warunkiem, ze
    pracuje sie na rzecz firm, a nie osob fizycznych - bo jak dla osob
    fizycznych to nie wiem)

    inna sprawa pozostaje kwestia ewentualnego vatu (nawet dla osob fizycznych
    nie prowadzacych DG)

  • 4. Data: 2004-12-24 22:48:12
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > dlaczego maja mu przywalic kare?
    >
    > niektore osoby latami pracuja na umowe o dzielo czy zlecenie

    ale czy regularnie pracujac na zlecenie jedno i to samo robia?
    Mozna tak bez konca? Z tego co wyczytalem to jezeli
    umowy byly podpisane przed 1 maja 2004 to ok, ale
    po 1 maja 2004 moga byc zawarte najwyzej 2 umowy okresowe.
    3 umowa jezeli nie bylo pomiedzy nimi 30 dniowej przerwy staje
    sie automatycznie umowa o prace.
    Wiec przy regularnych zleceniach umowa zleceni odpada.
    O dzielo moze byc pod warunkiem ze te dzielo za kazdym razem czyms sie
    bedzie roznic.
    101 wizytowek np zamiast 100 :-)

    P.