    From: andromeda <j...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: email imienny firmowy po zakończeniu umowy o pracę
    Date: Thu, 10 Nov 2011 21:59:12 +0000 (UTC)

    Dnia Thu, 10 Nov 2011 21:56:36 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    e-poslugiwac-sie-
    ace-czy,230434.html

> [...]
    > 12.III.2009 przez Andromeda Ktoś Tam
    > ;)
    > Czy Ty uważasz, że to *FIRMA* posłużyła się Twoim imieniem
    > i nazwiskiem, a nie kontrahent który tę informację nadał, ewentualnie
    > czy sądzisz że (kontrahent) jakoś "naruszył Twoje dane"?

    > Ale uprawnienie "w sprawach służbowych" nie znika *wstecz*. Jeśli jest
    > jakaś sprawa którą prowadziłeś X lat temu, Twoje
    > dane jako pracownika który tę sprawę prowadził mają pełne prawo
    > znajdować się w dokumentach związanych z tą sprawą.
    >
    > BTW: zwróć uwagę, że odniesienie do "bazy" to nie to samo

    To jest przykład zupełnie nie związany z moim przykładem. Jak już pisałem
    nie prowadziłem żadnych spraw z imiennego maila, ale jeśli Ktoś ze
    współpracowników podał mój imienny adres pocztowy (mimo że mógł podać
    inny mail) to już nie moja wina.

    Druga sprawa to ta że wymagając od pracownika stosowania maili imiennych
    trzeba zdawać sobie sprawę że ten pracownik może kiedyś zakończyć pracę i
    może nie życzyć sobie używania nazwiska i imienia (nawet do odbioru
    poczty) w adresie poczty. Przyjmując się do pracy w tej Firmie od samego
    początku wiedziałem jaka długa jest moja kariera (z dokładnością do pół
    roku) dlatego z mojej strony nie została wydana ani jedna przysłowiowa
    "wizytówka" (nawet na stronie internetowej) z użyciem imienia.
    Czy to takie trudne w zrozumieniu ?

    Ode mnie wymagano rzetelności w wykonywaniu pracy. Tego samego żądam od
    byłego Pracodawcy -pracodawca wymagając i podając gdziekolwiek imienny
    mail musi się liczyć z konsekwencjami.

    W sumie zamiast zapytać się odchodzącego pracownika odnośnie kontaktów...
    firmy idą na łatwiznę: olać przepisy, uderzyć w najsłabsze ogniwo, czyli
    byłego pracownika tyle tylko że ten pracownik już bez skrupułów może się
    bronić.

    Oba przytoczone w postach linki mówią o wymogach podczas umowy o pracę i
    wspominają że po zakończeniu umowy należy niezwłocznie zakończyć
    przetwarzanie danych imiennych.

    Pisząc o fakturze z 2009 r która dotarła teraz w 2011 roku -zapewniam że
    maile są znacznie szybsze i jestem przekonany że ostatni mail wysłany
    przed zakończeniem mojej pracy dawno już dotarł.

    --
    Pozdrawiam