  • 31. Data: 2007-10-04 07:47:30
    Temat: Re: eksmisja na bruk?
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    szerszen pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > jak ma inne mieszkanie to zupelnie inna bajka :)
    >
    > mi chodzilo o to ze jesli byl wlascicielem mieszkania/domu to nie
    > podlega ochronie, taka wypowiedz komornika slyszalem, ze ochronie
    > podlegaja tylko lokatorzy/najemcy

    To dziwne, lokatorem jest ten, kto mieszka, choćby i na dziko. Tak
    więc nie wiem skąd ten brak ochrony właściciela.

    Z drugiej strony - czy możesz podać przykład, kiedy właściciel jest
    eksmitowany z własnego mieszkania? To chyba nieczęste przypadki?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 32. Data: 2007-10-04 10:10:27
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > To dziwne, lokatorem jest ten, kto mieszka, choćby i na dziko. Tak więc nie
    > wiem skąd ten brak ochrony właściciela.

    to ze to dziwne, to ja wiem, choc pewna logika w tym przyswieca, ale mowie tylko
    to co slyszalem, nie znam podstaw prawnych

    > Z drugiej strony - czy możesz podać przykład, kiedy właściciel jest
    > eksmitowany z własnego mieszkania? To chyba nieczęste przypadki?

    a co za problem, przeciez mozna miec dlugi niezalezne od posiadania
    mieszkania/domu, i jesli licytuje sie majatek na ich splate, to rowneiz licytuje
    sie miejsce zamieszkania

  • 33. Data: 2007-10-04 10:15:46
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    szerszen pisze:

    > a co za problem, przeciez mozna miec dlugi niezalezne od posiadania
    > mieszkania/domu, i jesli licytuje sie majatek na ich splate, to rowneiz
    > licytuje sie miejsce zamieszkania

    Nie sądzę. Z czego wynika nakaz, że przed licytacją trzeba eksmitować
    lokatora?

    Ewentualną eksmisję może przeprowadzić nabywca, ale wtedy poprzedni
    właściciel już nie jest właścicielem.

  • 34. Data: 2007-10-04 10:38:43
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 3 Oct 2007 16:57:17 +0200, Nostradamus napisał(a):

    > W kawalerce z alkoholikiem na przykład??

    Tysiące ludzi tak mieszka. Komfortu brak, no ale jest dach nad głową ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 35. Data: 2007-10-04 11:00:02
    Od: "Marek" <d...@t...polbox.com>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > To dziwne, lokatorem jest ten, kto mieszka, choćby i na dziko. Tak więc
    > nie wiem skąd ten brak ochrony właściciela.

    USTAWA z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali

    Art 16 ust 2

    Właścicielowi, którego lokal został sprzedany, nie przysługuje prawo do
    lokalu

    zamiennego.

    Marek

  • 36. Data: 2007-10-04 11:36:44
    Od: "ath" <a...@p...onet.pl>

    > to go sprzedaj, pieniądze daj na jakąś dobroczynną instytucję,
    > zamieszkaj w wynjętym mieszkaniu i słuchaj jak właściciel takowego powie
    > ci, że możesz wypierdalać, bo on jest właścicielem.
    Jestem jak najbardziej za.
    Kończy się umowa najmu to może tak powiedzieć; jest w mocy - może sobie mówić.
    I tyle. Czemu to nie starczy???

    A.

  • 37. Data: 2007-10-04 12:07:10
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Nie sądzę. Z czego wynika nakaz, że przed licytacją trzeba eksmitować
    > lokatora?

    nie ma takiego nakazu, bo i nie o tym mowie

    > Ewentualną eksmisję może przeprowadzić nabywca, ale wtedy poprzedni
    > właściciel już nie jest właścicielem.

    juz nie jest, ale byl i o to wlasnie chodzi

  • 38. Data: 2007-10-04 12:07:49
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Marek" <d...@t...polbox.com> napisał w wiadomości

    > USTAWA z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali
    > Art 16 ust 2
    > Właścicielowi, którego lokal został sprzedany, nie przysługuje prawo do lokalu
    > zamiennego.

    no i mamy podstawe prawna ;)

  • 39. Data: 2007-10-04 12:59:51
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    szerszen pisze:
    > no i mamy podstawe prawna ;)

    tyle że nadal mamy przepisy kpc

    KG

  • 40. Data: 2007-10-04 14:27:39
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 3 października 2007 02:18
    (autor Animka
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fe15ao$lqg$1@news.onet.pl>):

    > To sobie uciułaj tyle, żeby Ci starczyło na pełnowartościowe mieszkanie,
    > a nie żeruj na krzywdzie innych.

    Jakiej krzywdzie?

    --
    Tristan