  • 1. Data: 2007-10-02 09:02:42
    Temat: Rozliczenie ze Skarbowym
    Od: "Ewa Maciejewska" <e...@w...pl>

    Witam,
    otrzymałam pismo od Skarbówki żeby rozliczyć się skąd wzięłam pieniądze na
    mieszkanie, kupione w czerwcu 2002 roku, drugie kupione w 10.2006 roku (tu to nie
    problem bo ze sprzedaży poprzedniego M miałam pieniądze na następne) i samochód
    kupiony w zeszłym roku.
    Nie bardzo mam dokumenty żeby to udowodnić. Pieniądze były z oszczędności rodziców.
    Wiem, że przy rozliczeniu podatkowym dokumenty należy trzymać 5 lat.
    Czy w takim wypadku również?
    A co jeśli nie, a ja nie mam dokumentów?
    Będę wdzięczna za pomoc.
    EM

  • 2. Data: 2007-10-02 09:14:47
    Temat: Re: Rozliczenie ze Skarbowym
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Ewa Maciejewska pisze:

    > Nie bardzo mam dokumenty żeby to udowodnić. Pieniądze były z
    > oszczędności rodziców.

    Czyli była darowizna od rodziców na Twoją rzecz. Była zgłoszona w US?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2007-10-02 09:18:55
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > A co jeśli nie, a ja nie mam dokumentów?

    Powiedz, że z prostytucji.

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 4. Data: 2007-10-02 09:23:25
    Od: "Regand" <r...@v...pl>

    >Powiedz, że z prostytucji.

    i to co kolega tutaj napisal to w cale nie zart :) mozna tak zrobic tylko trzeba miec
    troszke odwagi ;)

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2007-10-02 09:30:42
    Od: "Ewa Maciejewska" <e...@w...pl>

    Nie, nie była zgłaszana do US.
    Większość dał mi ojciec. Resztę miałam z pieniędzy po zmarłej mamie.

  • 6. Data: 2007-10-02 09:30:46
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Regand pisze:

    > i to co kolega tutaj napisal to w cale nie zart :) mozna tak zrobic
    > tylko trzeba miec troszke odwagi ;)

    Niedawno w gazecie prawnej był artykuł, gdzie urzędnik skarbowy
    opisywał popularne sposoby tłumaczeń podatników w tego typu sprawach.
    Oczywiście dochód z nierządu był dość popularny i twierdził on, że urząd
    potrafi sobie z tym poradzić. Przeprowadza wtedy postępowanie
    sprawdzające, myślę że rozpytanie wśród sąsiadów lub szefa na taką
    okoliczność nie dla każdego może być na rękę.

  • 7. Data: 2007-10-02 09:35:24
    Od: "Regand" <r...@v...pl>

    > Nie, nie była zgłaszana do US.
    > Większość dał mi ojciec. Resztę miałam z pieniędzy po zmarłej mamie.

    Czyli teraz o ile dobrze pametam zaplacisz 75% podatku jezeli nie bedziesz w
    stanie wykazac skad mialas te kase.
    A jezeli podasz ojca/matke i ojciec/matka rzeczywiscie sami posiadali takie
    pieniadze tylko ty nie zglosilas tej darowizny to zaplacisz 40% + odsetki od
    zaleglosci podatkowych.

    Czyli innymi slowy musisz troszke kasy juz zaczac zbierac na zalegly
    podatek.

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2007-10-02 09:39:53
    Od: Schwester <j...@c...com>

    Regand pisze:

    > i to co kolega tutaj napisal to w cale nie zart :) mozna tak zrobic
    > tylko trzeba miec troszke odwagi ;)
    >
    > pozdrawiam
    No ale od takiego przychodu też chyba trzeba płacić podatki?

    --
    Schwester

  • 9. Data: 2007-10-02 09:42:44
    Od: "Regand" <r...@v...pl>

    > No ale od takiego przychodu też chyba trzeba płacić podatki?

    Nie, poniewaz zgodnie z prawem nie mozna czerpać korzyści z nierządu :) a
    wiec i panstwo nie moze od prostytuki brac pieniedzy/podatku od tego ze sie
    sprzedawala

    pozdrawiam

  • 10. Data: 2007-10-02 09:43:06
    Od: "Ewa Maciejewska" <e...@w...pl>

    A czy fakt, że ojciec i matka już nie żyją i nie są w stanie udowodnić, że
    dali kasę i skąd oni j ą mieli ma jakieś znaczenie?
    40% od czego?od wartości mieszkania? Kosztowało 70 tys. 40% to 28 tys.!!
    Skąd ja mam tyle wziąć? Przecież nie ukradłam, tylko moi rodzice ciężko na
    to harowali.
    Pomóżcie bo lekko się teraz zdenerwowałam.