  • 1. Data: 2007-10-02 09:52:12
    Temat: eksmisja na bruk?
    Od: "bhg" <b...@g...pl>

    Moja siostra strasznie sie napaliła na okazyjne kupno mieszkania z
    lokatorem... Ja jej mówie, ze nie wie w co sie pakuje a ona twardo twierdzi,
    że ktoś zorientowany jej powiedział, ze takiego lokatora można eksmitować w
    dowolnej chwili - bo nie jest to lokator "państwowy" (czyli taki z
    przydziałem) a "jedynie" były mąż właścicielki, bez formalnych praw do
    lokalu.
    Czy siostra ma racę? Jeśli tak, to niech robi co chce. Ale jeśli nie, to
    proszę, pomóżcie mi ją przekonać żeby znowu nie pakowała sie w kłopoty...

  • 2. Data: 2007-10-02 10:01:11
    Temat: Re: eksmisja na bruk?
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    bhg pisze:
> [...]
    > proszę, pomóżcie mi ją przekonać żeby znowu nie pakowała sie w kłopoty...

    Żadnego lokatora, nawet takiego, który się na dziko wprowadził, nie
    można eksmitować na bruk.

    Jeśli jednak mieszkanie zostało faktycznie okazyjnie kupione, to może
    być to opłacalne. Jeśli właściciel ma gdzie mieszkać, to może poświęcić
    kilka lat na procesy, ewentualnie na dogadanie się z lokatorem w sprawie
    płatności.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2007-10-02 12:15:39
    Od: "bhg" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Liwiusz <l...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Żadnego lokatora, nawet takiego, który się na dziko wprowadził, nie
    > można eksmitować na bruk.

    Nawet sąd nie może podjąć takiej decyzji?

> [...]
    > być to opłacalne. Jeśli właściciel ma gdzie mieszkać, to może poświęcić
    > kilka lat na procesy, ewentualnie na dogadanie się z lokatorem w sprawie

    Cena faktycznie jest niska a siostra nie musi sie wprowadzać od razu. Jak to
    jednak jest z tą eksmisją. Czy po, powiedzmy ze kilku latach procesowania
    się, nie zapadnie wyrok taki ze eksmitować owszem mozna ale trzeba dac
    mieszkanie zastępcze? Jesli tak, to cena przestaje być okazyjna. Poza tym,
    lokator płacić nie zamierza i głosno o tym mówi. Czy jeśli siostra, nie daj
    boze, jednak to mieszkanie kupi, to jest mozliwość zmuszenia lokatora
    przynajmniej do płacenia godziwego czynszu?

  • 4. Data: 2007-10-02 12:21:14
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    bhg pisze:

    > Nawet sąd nie może podjąć takiej decyzji?

    Nie.

    Sąd wydaje wyrok o eksmisję. Natomiast aby komornik przystąpił do
    jego realizacji, eksmitowany musi mieć zapewniony lokal zastępczy.

> [...]
    > się, nie zapadnie wyrok taki ze eksmitować owszem mozna ale trzeba dac
    > mieszkanie zastępcze? Jesli tak, to cena przestaje być okazyjna. Poza tym,

    Tak zapewnie będzie, w aktualnym stanie prawnym.

    > lokator płacić nie zamierza i głosno o tym mówi. Czy jeśli siostra, nie daj
    > boze, jednak to mieszkanie kupi, to jest mozliwość zmuszenia lokatora
    > przynajmniej do płacenia godziwego czynszu?

    Myślę że tak, pytanie tylko czy lokator ma majątek (czy pracuje?), z
    którego komornik mógłby egzekwować należność.

  • 5. Data: 2007-10-02 12:25:31
    Od: "bhg" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Liwiusz <l...@p...onet.pl> napisał(a):

    Dziekuję, opowiem siostrze o tym co napisałes. Mam nadzieję, ze da się
    przekonac.

  • 6. Data: 2007-10-02 13:29:41
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Sąd wydaje wyrok o eksmisję. Natomiast aby komornik przystąpił do jego
    > realizacji, eksmitowany musi mieć zapewniony lokal zastępczy.

    chyba ze byl wlascicielem mieszkania, wtedy nie musi miec lokalu zastepczego i
    mozna wywalic go na bruk,
    taka przynajniej slyszalem wypowiedz komornika

  • 7. Data: 2007-10-02 13:32:04
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    szerszen pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > chyba ze byl wlascicielem mieszkania, wtedy nie musi miec lokalu
    > zastepczego i mozna wywalic go na bruk,
    > taka przynajniej slyszalem wypowiedz komornika

    Chodzi Ci o to, że jak eksmitowany jest właścicielem mieszkania, z
    którego go eksmitują, to zastępcze się nie należy?

    Czy jak eksmitowany ma w ogóle inne mieszkanie, to zastępczego dawać
    nie trzeba? To pewnie prawda, mieszkanie zastępcze ma na celu
    zapewnienie miejsca do mieszkania, skoro eksmitowany ma swoje własne
    mieszkanie, to nie ma sensu dawać mu kolejnego.

  • 8. Data: 2007-10-02 13:49:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    bhg wrote:
> [...]
    > proszę, pomóżcie mi ją przekonać żeby znowu nie pakowała sie w kłopoty...

    Nie ma racji.
    Eksmitowac i owszem można.
    Po sprawie o eksmisję w sądzie i jak mu dostarczy lokal zastepczy.

  • 9. Data: 2007-10-02 14:13:10
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    > Nie ma racji.
    > Eksmitowac i owszem można.
    > Po sprawie o eksmisję w sądzie i jak mu dostarczy lokal zastepczy.

    Czyżby Prawi i Sprawiedliwość? Właściciel mieszkania może sobie mieszkać pod
    mostem a nierób niepłacący czynszu jest nietykalny??

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 10. Data: 2007-10-02 14:42:35
    Od: "MarlonB" <z...@w...kon>

    Użytkownik "Nostradamus" <l...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Czyżby Prawi i Sprawiedliwość? Właściciel mieszkania może sobie mieszkać
    > pod mostem a nierób niepłacący czynszu jest nietykalny??

    Dokładnie.

    M.