  • 11. Data: 2012-01-04 21:25:53
    Temat: Re: e-sąd - definiowanie roszczeń
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-04 17:27, Maciek pisze:
    > U mnie to jest bardziej skomplikowane, bo pierwsza faktura była
    > właściwie spłacana na 4 razy, przykładowo:
    > 1. faktura 1 na 1000 PLN, wpłata 400, 200, 200, 200.
    > 2. w międzyczasie wystawione 2 inne faktury
    > co tworzy u mnie dość długi ciąg roszczeń - odsetki od należności
    > głównej 1000 PLN, 600 PLN, 400 PLN, 200 PLN, oraz od całkowicie
    > niespłaconych należności z 2 kolejnych faktur. Jak rozumiem, tak ma być?

    Musisz poeksperymentować :) Jak już pisałem, tak samo zredagowane pozwy
    czasem przechodziły, a czasem nie...

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2012-01-05 00:45:40
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    W dniu 2012-01-04 14:45, Liwiusz pisze:

    > Pozew przechodzi jak nic nie wybierzesz. I tak z mocy prawa sprawa po
    > sprzeciwie trafi do sądu właściwego dla zamieszkania pozwanego.
    :)
    Kiedyś pytałem o to prawnika i usłyszałem od niego,że w przypadku gdy
    pozwany wpłacał jakieś kwoty a należność na konto powoda
    to sprawa może odbyć się w sądzie właściwym dla siedziby powoda.
    z pozdrowieniami i uśmiechami
    smal
    sklep: http://trawki.pl/

  • 13. Data: 2012-01-13 14:46:27
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-01-04 22:25, Liwiusz pisze:
    > Musisz poeksperymentować :) Jak już pisałem, tak samo zredagowane pozwy
    > czasem przechodziły, a czasem nie...
    Czy jeśli sprawa pojawiła się w "Moich sprawach", nadano jej sygnaturę i
    ma status "Zadekretowano - Nowa", to znaczy, że wstępnie przeszła?

    Maciek

  • 14. Data: 2012-01-13 15:13:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-13 15:46, Maciek pisze:
    > Czy jeśli sprawa pojawiła się w "Moich sprawach", nadano jej sygnaturę i
    > ma status "Zadekretowano - Nowa", to znaczy, że wstępnie przeszła?

    Nie chce mi się teraz logować do esądu, ale jeśli pozew jest podpisany i
    opłacony, to afair pojawia się wówczas w "moich sprawach".

    Pisanie o "wstępnym przejściu" to raczej nadinterpretacja :)

    Ba, nawet wydanie nakazu zapłaty to nie jest żadne przejście, nawet sam
    sąd pisze, że tam się nakazy (uwaga) generują. Co oznacza, że całkiem
    możliwe, że nawet nikt tego dokładnie nie czyta :) /choć czasem mam
    dowody, że czytają, ale nieraz czytają bez zrozumienia ;/

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2012-01-13 15:44:22
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2012-01-04 15:26, Główny Użytkownik pisze:

    > jak masz w umowie ze w razie sporu sprawe rozstrzyga sad wlasciwy dla
    > Twojego miejsca zamieszkania (pomiedzy przedsiebiorcami mozna) to
    > zadzwon do swojego sadu i zapytaj sie pod ktory sad gospodarczy
    > podpadasz i ten podaj w pozwie

    Bzdury.
    Sąd elektryczny nie uwzględnia właściwości wynikającej z umowy, ani
    właściwości przemiennej nawet. Zawsze przekazuje sprawy do sądu
    właściwości ogólnej pozwanego.

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 16. Data: 2012-01-13 15:44:23
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-01-13 16:13, Liwiusz pisze:
    > Nie chce mi się teraz logować do esądu, ale jeśli pozew jest podpisany i
    > opłacony, to afair pojawia się wówczas w "moich sprawach".
    Nie. Najpierw pojawia się w "Pozwach złożonych". W "Moich sprawach"
    pojawił się dzień później i tu moja wątpliwość: czy byli w stanie to tak
    szybko zweryfikować, czy poszło "z automatu"?

    > Pisanie o "wstępnym przejściu" to raczej nadinterpretacja :)
    Chodziło mi raczej o etap, na którym sprawa może zostać
    odrzucona/przeniesiona, z różnych, opisanych przez Ciebie wcześniej
    powodów. Czyli innymi słowy: po czym będzie można się zorientować, że
    sprawa jest "w toku", czyli nawiązano jakąś próbę kontaktu z pozwanym
    itp. A może takie rzeczy nie powinny mnie obchodzić i wystarczy czekać
    na pojawienie się czegoś w "Moich nakazach"? Długo się na to czeka?
    Jestem rozpuszczony przez sklepy internetowe - dziś zamówienie, dziś
    potwierdzenie, jutro realizacja. Myślałem, że z sądem internetowym jest
    tak samo ;-)

> [...]
    > możliwe, że nawet nikt tego dokładnie nie czyta :) /choć czasem mam
    > dowody, że czytają, ale nieraz czytają bez zrozumienia ;/
    Ale te nawet wygenerowane nakazy mają chyba jakąś moc prawną? :-)

    Maciek

  • 17. Data: 2012-01-14 06:14:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-13 16:44, Johnson pisze:
    > Zawsze przekazuje sprawy do sądu
    > właściwości ogólnej pozwanego.

    Skąd potem sprawa może trafić do tego sądu, który być powinien.

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2012-01-14 06:16:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-13 16:44, Maciek pisze:

    > Nie. Najpierw pojawia się w "Pozwach złożonych". W "Moich sprawach"
    > pojawił się dzień później i tu moja wątpliwość: czy byli w stanie to tak
    > szybko zweryfikować, czy poszło "z automatu"?

    Poszło z automatu jak tylko "zaksięgowali" sobie płatność, to zwykle
    trwa z dzień (przy płatności kartą kredytową).

> [...]
    > powodów. Czyli innymi słowy: po czym będzie można się zorientować, że
    > sprawa jest "w toku", czyli nawiązano jakąś próbę kontaktu z pozwanym

    Zostanie wydany nakaz zapłaty. Zostaniesz o tym powiadomiony
    (elektronicznie).

    > A może takie rzeczy nie powinny mnie obchodzić i wystarczy czekać
    > na pojawienie się czegoś w "Moich nakazach"? Długo się na to czeka?

    W zeszłym roku było to od kilku tygodni do kilku miesięcy.

    > Jestem rozpuszczony przez sklepy internetowe - dziś zamówienie, dziś
    > potwierdzenie, jutro realizacja. Myślałem, że z sądem internetowym jest
    > tak samo ;-)

    LOL :)

    > Ale te nawet wygenerowane nakazy mają chyba jakąś moc prawną? :-)

    Niestety mają :)

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2012-01-14 11:43:10
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...pl>

    Zawsze o zapłatę pozywam w swoim [murowanym] sądzie rejonowym.
    Przy czym różnica byłaby jedynie w dzielnicy (W-wa).
    I jeszcze nigdy sąd tego nie zakwestionował.
    Ale przykładowo adwokatka upierała się, że pozwać trzeba w SR dla innej
    dzielnicy wg wskazanego w pozwie adresu zamieszkania, bo niby tak.

  • 20. Data: 2012-01-15 17:49:47
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2012-01-14 07:14, Liwiusz pisze:

    > Skąd potem sprawa może trafić do tego sądu, który być powinien.

    Nie bardzo. Sąd któremu przekazano sprawę jest związany postanowieniem o
    przekazaniu, co oznacza że nie może wydać kolejnego postanowienia w
    przedmiocie właściwości.