  • 21. Data: 2002-01-17 20:53:31
    Temat: Re: działania prokuratora
    Od: "Wiktor Górski" <w...@w...pl>

    Użytkownik "Leszek" :
    > Kilka postow wczesniej przedstawiales sie jako fachowiec od wykroczen a
    > teraz.....Istny omnibus.

    Jaki cel miał ten "komentarz" ?
    Czyżby ironia wobec przedmówcy uwiarygodniała Twoje tezy ?

    Wiktor.

  • 22. Data: 2002-01-17 21:04:44
    Od: "Wiktor Górski" <w...@w...pl>

    Użytkownik <b...@p...onet.pl

    > Odbiegliśmy od mojego pytania, ja nie pisałem o policji i jej mandatach,
    ale
    > o "mandatach" nakładanych pośrednio przez Urzędy Miasta poprzez prywatne
    firmy
    > występujące w imieniu UM. Tutaj musi obowiązywać PKC, jak zwykłe
    postępowanie
    > między urzędem a obywatelem... I tutaj PKC nie przewiduje, że doręczenie
    jest
    > skuteczne po włożeniu za klamkę lub wycieraczkę - nie mieszajmy w to
    policji...

    PKC ? Chyba chodzi o KPC ?
    Stosunki między urzędem a obywatelem co do zasady reguluje KPA, a nie KPC.
    Ponadto żadna prywatna firma nie może nakładać "mandatu".
    Karać może w Polsce tylko Sąd, jedynym wyjątkiem jest właśnie postępowanie
    mandatowe regulowane przez kpw i kks. Przyjęcie mandatu jest dobrowolne i
    wiąże się z rezygnacją z postępowania sądowego.

    Wiktor.

  • 23. Data: 2002-01-18 07:19:35
    Od: "Wiktor Górski" <w...@w...pl>

    Użytkownik "Leszek" :
    > Z tonu i pewnosci wypowiedzi sadze ze kolega Gorski policjantem jest.Ale
    > jesli twierdzi ze policja "korzysta" z mandatow zaocznych to sadze ze
    > niedouczonym(moze policja sadowa?).Kolega Maniek slusznie rzucil pytanie
    > powiedz kto ma takie mandaty zaoczne, bo policja nie!!!!!!!"Mial tez racje
    > ze nikt bez wysluchania wlasciciela pojazdu nie skieruje wniosku o
    > ukaranie( a ten powie ze on pozycza auto znajomym wielu).Slusznie tez
    > zauwazyl ze w Niemczech maja ciut inne prawo(moze lepsze?) i tam odpowiada
    > wlasciciel pojazdu.

    Muszę kolegę wyprowadzić z błędu, nie jestem, ani nie byłem i nie zamierzam
    być policjantem.

    A to przepisy dla tych którym nie chcę się poszukać:

    Art. 95. § 1. Postępowanie mandatowe prowadzi Policja, a inne organy, gdy
    przepis szczególny tak stanowi.
    Art. 98. § 1. W postępowaniu mandatowym można nakładać grzywnę w drodze
    mandatu karnego:
    1) wydawanego ukaranemu po uiszczeniu grzywny bezpośrednio
    funkcjonariuszowi, który ją nałożył,
    2) kredytowanego, wydawanego ukaranemu za potwierdzeniem odbioru,
    3) zaocznego.
    § 4. Mandatem karnym zaocznym można nałożyć grzywnę w razie stwierdzenia
    wykroczenia, którego sprawcy nie zastano na miejscu jego popełnienia, gdy
    nie zachodzi wątpliwość co do osoby tego sprawcy; mandat taki pozostawia się
    wówczas w takim miejscu, aby sprawca mógł go niezwłocznie odebrać.
    § 5. Mandat karny, o którym mowa w § 1 pkt 3, powinien wskazywać, gdzie w
    terminie 7 dni od daty jego wystawienia ukarany może uiścić grzywnę, oraz
    informować o skutkach jej nieuiszczenia w tym terminie. Staje się on
    prawomocny z chwilą uiszczenia grzywny we wskazanym miejscu i terminie.
    Art. 99. W razie odmowy przyjęcia mandatu karnego lub nieuiszczenia w
    wyznaczonym terminie grzywny nałożonej mandatem zaocznym, organ, którego
    funkcjonariusz nałożył grzywnę, występuje do sądu z wnioskiem o ukaranie. We
    wniosku tym należy zaznaczyć, że obwiniony odmówił przyjęcia mandatu albo
    nie uiścił grzywny nałożonej mandatem zaocznym, a w miarę możności podać
    także przyczyny odmowy

    A wszystko to z ustawy z dnia 24 sierpnia 2001 r. Kodeks postępowania w
    sprawach o wykroczenia
    Dz.U.01.106.1148

    Ponadto zgodnie z art 65 § 2 KW kto wbrew obowiązkowi nie udziela właściwemu
    organowi państwowemu lub instytucji, upoważnionej z mocy ustawy do
    legitymowania, wiadomości lub dokumentów co do co do tożsamości własnej lub
    innej osoby podlega karze grzywny.

  • 24. Data: 2002-01-18 07:47:56
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

    Przepis o mandatach zaocznych jest martwy gdyz policja takowych nie posiada
    i nie wystawia.Nie musiales go cytowac bo zainteresowani o tym
    wiedza.Przeczytaj post podpisany"bubaab"-mu chodzilo o praktyke(mandat za
    wycieraczka-a takowych nie ma).Artykul 65par.2 naklada obowiazek na
    wlasciciela wskazanie kierowcy w czasie popelnienia wykroczenia a nie
    umozliwia karania wlasciciela za popelnione wykroczenie.A o to w
    poprzednich postach chodzilo.Wiec jednak tak jak tu juz bylo mowione jesli
    wlasciciel wskaze kierowce np.Jasia ktorego kiedys poznalem w pubie a ktory
    mieszka chyba w Hamburgu to nie moze byc karany z art.65.

    Leszek

  • 25. Data: 2002-01-18 23:41:20
    Od: <b...@p...onet.pl>

    Jeżeli zaparkuję samochód w płatnej strefie parkowania bez uiszczenia opłaty,
    to przyjdzie gościu z prywatnej firmy, która działa w imieniu i z upoważnienia
    Urzędu Miasta i zostawi mi za wycieraczką bilecik do zapłacenia - 50 zł.
    z jednej strony jestem ja - z drugiej stronu Urząd Miasta który "wzywa" mnie do
    zapłaty 50 dych ponieważ "złamałem" prawo. Jestem całkiem zielony i interesuje
    mnie, czy takie "doręczenie" "nakazu zapłaty" przez urząd jest skuteczne.

  • 26. Data: 2002-01-19 16:04:29
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

    > Jeżeli zaparkuję samochód w płatnej strefie parkowania bez uiszczenia
    opłaty,

    Przejrzyj kodeks wykroczen.Jesli dobrze pamietam a nie mam go pod reka jest
    artykul stoktorys ktory mowi(o ile pamietam)
    ze kto korzysta z uslugi o ktorej wiadomo ze jest platna(parkowanie
    podchodzi) be zamiaru uiszczenia oplaty podlega.....A wiec byc moze z tego
    artykulu skieruja sprawe do sadu grodzkiego,Ale najpierw jako wlasciciela
    pojazdu gdzies cie wezwa(ale kto?)

    Leszek

  • 27. Data: 2002-01-20 22:50:31
    Temat: Odp: działania prokuratora
    Od: "KamaS" <d...@a...pl>

    Użytkownik Wiktor Górski <w...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a28ik8$14a$...@n...tpi.pl...

    > Użytkownik "Leszek" :
    >
    > Jaki cel miał ten "komentarz" ?
    > Czyżby ironia wobec przedmówcy uwiarygodniała Twoje tezy ?

    nie przejmuj się.
    gościu ma problemy z osobowością
    i zawsze staje kontra większości
    ten typ tak ma

    macso

  • 28. Data: 2002-01-21 08:02:09
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

    > nie przejmuj się.
    > gościu ma problemy z osobowością
    > i zawsze staje kontra większości
    > ten typ tak ma
    >
    > macso

    A ty jak zwykle po stronie wiekszosci.Klakierstwo? To jest brak
    osobowosci.To ja juz wole problemy(jak je nazywasz)