  • 11. Data: 2008-10-22 10:56:52
    Temat: Re: działalność gospodarcza, a odpowiedzialność "późniejsza" osoby prowadzącej działalność
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Liwiusz napisał:
    > "organem powołanym do [...] egzekwowania roszczeń danego rodzaju"

    Ale komornik nie jest organem od egzekwowania roszczeń .

    Nie dam się pokroić, że mam rację, ale do tej pory wydawało mi się,
    że te organy to naczelnik urzędu skarbowego i podobne szajsy, ale w
    żadnym razie komornik.

    Póki co nadal tak sądzę.

    --

    pozdrawiam
    Arek

    http://www.reputacja.net

  • 12. Data: 2008-10-22 11:02:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Arek pisze:

    > Ale komornik nie jest organem od egzekwowania roszczeń .

    A przepraszam, kim wg Ciebie jest zatem komornik?

    > Nie dam się pokroić, że mam rację, ale do tej pory wydawało mi się,
    > że te organy to naczelnik urzędu skarbowego i podobne szajsy, ale w
    > żadnym razie komornik.
    >
    > Póki co nadal tak sądzę.

    Może przejdź się lepiej do empiku i zajrzyj do pierwszego komentarza
    kc. Trudno jest mi dyskutować z tak oczywistymi oczywistościami :) Bo
    nie sądzę, abyś miał w zanadrzu jakieś orzeczenie na Twoją korzyść?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 13. Data: 2008-10-22 11:04:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Arek pisze:

> [...]
    >
    > Nie dam się pokroić, że mam rację, ale do tej pory wydawało mi się,
    > że te organy to naczelnik urzędu skarbowego i podobne szajsy, ale w

    Zresztą wpisz w google komornik przerwanie biegu przedawnienia,
    przykładowy wynik:

    http://e-prawnik.pl/przedawnienie-1/przerwanie-biegu
    -przedawnienia-wszczecie-egzekucji,odpowiedzi,prawo-
    cywilne-1

    Jak znajdziesz coś zgodnego z Twoim rozumowaniem, to daj, to podyskutujemy.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 14. Data: 2008-10-22 11:10:58
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Liwiusz napisał:
    > A przepraszam, kim wg Ciebie jest zatem komornik?

    Wykonuje w drodze przymusu orzeczenia i rozstrzygnięcia sądowe.

    W żaden sposób nie jest organem od egzekwowania roszczeń.

    > Może przejdź się lepiej do empiku i zajrzyj do pierwszego komentarza
    > kc. Trudno jest mi dyskutować z tak oczywistymi oczywistościami :) Bo
    > nie sądzę, abyś miał w zanadrzu jakieś orzeczenie na Twoją korzyść?

    Nie mam. Mówię, że zdumiało mnie Twoje stwierdzenie, że czynności
    komornika przerywają bieg przedawnienia.

    Może masz rację, ale nie chce mi się w to wierzyć, sprawdzę przy okazji.

    --

    pozdrawiam
    Arek

    http://www.reputacja.net

  • 15. Data: 2008-10-22 11:12:41
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Liwiusz napisał:
    > http://e-prawnik.pl/przedawnienie-1/przerwanie-biegu
    -przedawnienia-wszczecie-egzekucji,odpowiedzi,prawo-
    cywilne-1

    Tyle, że w tym linku wyraźnie widać absurdalność podejścia, że czynności
    komornika są takim przerwaniem przedawnienia.

    --

    pozdrawiam
    Arek

    http://www.reputacja.net

  • 16. Data: 2008-10-22 11:13:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Arek pisze:

    > Wykonuje w drodze przymusu orzeczenia i rozstrzygnięcia sądowe.
    >
    > W żaden sposób nie jest organem od egzekwowania roszczeń.

    Cudujesz :)

    > Nie mam. Mówię, że zdumiało mnie Twoje stwierdzenie, że czynności
    > komornika przerywają bieg przedawnienia.
    >
    > Może masz rację, ale nie chce mi się w to wierzyć, sprawdzę przy okazji.

    Sprawdź koniecznie :)

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 17. Data: 2008-10-22 11:14:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Arek pisze:
    -przedawnienia-wszczecie-egzekucji,odpowiedzi,prawo-
    cywilne-1

    > Tyle, że w tym linku wyraźnie widać absurdalność podejścia, że czynności
    > komornika są takim przerwaniem przedawnienia.

    Gdzie tu widzisz absurdalność?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 18. Data: 2008-10-22 16:45:35
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    Liwiusz pisze:
    > Po wydaniu wyroku (nakazu zapłaty) należność predawnia się w ciągu 10
    > lat. Zatem tytuł wykonawczy wydany w 2008r. przedawni się w 2018r. Jeśli
    > jednak w 2017r. komornik rozpocznie egzekucję, to następuje przerwanie
    > biegu przedawnienia. I jeśli w 2020r. komornik umorzy taką egzekucję (na
    > przykład ze względu na jej bezskuteczność), 10-letni termin
    > przedawnienia będzie biegł na nowo (do 2030r.). Jeśli w tym czasie
    > egzekucja znów będzie rozpoczęta, termin przedawnienia ulegnie kolejnemu
    > przedłużeniu.

    Więc mamy ten 2017, jak przerwać bieg przedawnienia? Zmusić komornika do
    działania? Jak?

    Czy też złożyć o coś (o co?) znowu sprawę w sądzie?

    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 19. Data: 2008-10-22 18:56:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Kocureq pisze:

    > Więc mamy ten 2017, jak przerwać bieg przedawnienia? Zmusić komornika do
    > działania? Jak?

    Złożyć do niego wniosek o wszczęcie postępowania egzekucyjnego.

    > Czy też złożyć o coś (o co?) znowu sprawę w sądzie?

    Nie trzeba fatygować sądu.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz