  • 1. Data: 2008-10-21 17:34:47
    Temat: sprzedaż wiązana?
    Od: Maurycy Menke <g...@p...pl>

    Witam!
    Chciałem kupić laptopa. Niestety interesująca mnie firma oferuje swój
    sprzęt jedynie z Vistą. Sęk w tym, że używam linuxa. Poza tym mam już
    oryginalnego Windowsa, którego w ostateczności mógłbym sobie wgrać.
    Spytałem zatem o opcję zakupu bez Okienek, ale każdy dystrybutor
    odpowiedział mi, że software i hardware są jako całość w ofercie. Czy
    nie jet to przypadkiem sprzedaż wiązana? Czy mogę się potem ubiegać o
    zwrot kosztów za coś, czego nie chcę (oczywiście zwracając niemiły dodatek)?
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2008-10-21 18:47:07
    Temat: Re: sprzedaż wiązana?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maurycy Menke" <g...@p...pl> napisał w wiadomości

    Jeśli na cenie za laptop było by to rozbite na zasadzie 2.500 urządzenie +
    300 VISTA, to spokojnie możesz żądać urządzenia za 2.500 zł. Ale idę o
    zakład, że tam jest cena 2.800 zł i wzmianka o tym, że system jest za
    darmo. Ogólnie, to na jedno wychodzi, ale jak z tym traktorem o sprawnych 3
    kołach, po prostu lepiej brzmi.

  • 3. Data: 2008-10-21 21:23:03
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet_WYTNIJ_.pl>

    O to samo pytałem tu kiedyś. Zobacz wątek 08.09.2008 10:03
    Ktoś tam podał przykład jakiegoś precedensu, w którym zwrócono klientowi koszt
    Windowsa.

  • 4. Data: 2008-10-22 06:00:41
    Od: gacek <g...@w...pl>

    Kupilem komorke z symbianem. nie chce symbiana, chce wgrac sobie windows
    mobile (jak - moja sprawa). Czy Nokia odda mi za symbiana?

    Jest w salonie samochod z uszczelka glowicy* firmy X. Nie chce jej,
    niech mi sprzedadza samochod bez, w domu zaloze sobie inna. (* - czesc
    wybrana taka jak oemowy software - nie do odsprzedazy).

    gacek

  • 5. Data: 2008-10-22 07:48:30
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    gacek wrote:
> [...]
    > niech mi sprzedadza samochod bez, w domu zaloze sobie inna. (* - czesc
    > wybrana taka jak oemowy software - nie do odsprzedazy).

    z samochodem to troche przeginasz... a ja chce blok silnika wykonany z
    aluminium z boksytow wykopanych w australi a nie RPA... ;)

    Z systemem operacyjnym to troche inna sprawa bo wg woli moze byc zainstalowany
    a praktycznie nie masz szans kupic laptopa bez windowsa VISTA obecnie. Sa z
    linux ale chyba tylko jakies taniochy by byly jeszcze tansze.

    M$ to koncern i monopolista, roze rzeczy juz robili :-(

    tez chcialem kupic laptopa ale ten co mi odpowiadal mial tylko vista. I placze
    nad tym, dziala to wolno... topornie, XP by na tym sprzecie "latal".

    Ciekawe czy w usa sie o to nie procesowali... jest to chamska zagrywka ale
    walcz z wiatrakami.

  • 6. Data: 2008-10-22 10:26:48
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > Ciekawe czy w usa sie o to nie procesowali... jest to chamska zagrywka ale
    > walcz z wiatrakami.

    Dlaczego z wiatrakami? Urzad Antymonopolowy i PIH się tym już zainteresowały.

    --
    Lukasz

  • 7. Data: 2008-10-22 12:15:23
    Od: "BETON" <p...@p...onet.pl>

    Mozna kupić bez problemu laptopa w kazdej wersji bez systemu- ale trzeba
    wiedzieć gdzie kupowac- W sklepie jest im "na reke" bo przychodzisz do domu
    właczasz i juz.
    A tak musisz zatrudnic fachowca który wgra XP-ka czy linuxa.
    Tak ze nie jest prawdą ze ktoś kogoś zmusza.

  • 8. Data: 2008-10-22 15:43:00
    Od: Yyy <y...@m...o2.pl>

    "BETON" <p...@p...onet.pl> wrote in news:gdn5gr$4nm$1@news.onet.pl:

    > A tak musisz zatrudnic fachowca który wgra XP-ka czy linuxa.

    ci ktorzy nie chca Visty zwykle juz sa takimi "fachowcami"

    --
    Y?

  • 9. Data: 2008-10-22 21:01:35
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "Yyy" <y...@m...o2.pl> napisał w wiadomości

    > ci ktorzy nie chca Visty zwykle juz sa takimi "fachowcami"

    Nie zawsze, był nie dawno wątek o tym :)))

    Pozdrawiam Przemek