  • 1. Data: 2008-10-21 09:47:25
    Temat: Wspólnota Mieszkaniowa - dług zmarłego
    Od: w...@g...com

    Witam,

    Proszę o pomoc w sprawie, która mnie nurtuje.

    We wspólnocie mieszkaniowej zmarli właściciele jednego z lokali
    mieszkalnych. Obecnie zamieszkuje w lokalu jedna z córek, która
    doprowadziła do zadłużenia.
    Spadkobiercy, a jest ich podobno dziewięcioro czują się bezkarni.
    Sprawa spadkowa nie została przeprowadzona oraz nikt ze spadkobierców
    nie zrzekł się spadku po zmarłych. Zadłużenie na lokalu mieszkalnym
    wciąż rośnie.

    Zostały wysłane wezwania do zapłaty do siedmiorga ze spadkobierców
    ponieważ nie można ustalić adresu zamieszkania dwójki pozostałych
    spadkobierców.

    Nadmieniam, że Wspólnota Mieszkaniowa jako wierzyciel nie może
    wystąpić do sądu o przeprowadzenie sprawy spadkowej ponieważ nie jest
    w stanie ustalić wszystkich spadkobierców.

    Co w takim przypadku szanowne koleżanki i koledzy radzicie?
    Czy składać pozew o zapłatę wobec 7 spadkobierców? Czy może od razu
    powołać kuratora spadku?

    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2008-10-21 10:13:51
    Temat: Re: Wspólnota Mieszkaniowa - dług zmarłego
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 21.10.2008 w...@g...com <w...@g...com> napisał/a:
    > Co w takim przypadku szanowne koleżanki i koledzy radzicie?
    > Czy składać pozew o zapłatę wobec 7 spadkobierców? Czy może od razu
    > powołać kuratora spadku?

    Do sądu i licytacja lokalu.

    Ustawa o własności lokali:
    Art. 16.
    1. Jeżeli właściciel lokalu zalega długotrwale z zapłatą należnych od
    niego opłat lub wykracza w sposób rażący lub uporczywy przeciwko
    obowiązującemu porządkowi domowemu albo przez swoje niewłaściwe zachowanie
    czyni korzystanie z innych lokali lub nieruchomości wspólnej uciążliwym,
    wspólnota mieszkaniowa może w trybie procesu żądać sprzedaży lokalu w
    drodze licytacji na podstawie przepisów k.p.c. o egzekucji z
    nieruchomości.
    2. Właścicielowi, którego lokal został sprzedany, nie przysługuje prawo
    do lokalu zamiennego.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2008-10-21 10:18:28
    Od: w...@g...com

    On 21 Paź, 12:13, Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> wrote:

> [...]
    > nieruchomości.
    >    2. Właścicielowi, którego lokal został sprzedany, nie przysługuje prawo

    Wszystko się zgadza, ale obecnie właścicielami są wedle prawa
    spadkobiercy, których danych w 100 % nie znam. To uniemożliwia
    napinanie stosownego pozwu.

  • 4. Data: 2008-10-21 12:56:59
    Od: "mecenas" <m...@o...pl>

    Wszystko się zgadza, ale obecnie właścicielami są wedle prawa
    spadkobiercy, których danych w 100 % nie znam. To uniemożliwia
    napinanie stosownego pozwu.

    Wniosek do sądu o stwierdzenie nabycia spadku. Należy również w tym wniosku
    zawrzeć żądanie aby sąd zobowiązał znanych spadkobierców do podania danych i
    adresów pozostałych spadkobierców.
    Może również ziść potrzeba opłacenia ogłoszenia prasowego wzywającego
    spadkobierców do wzięcia udzialu w postepowaniu.
    Tyle w skrócie wystarczy, reszta należy do zawodowców. :)

    Pozdrawiam
    Michał