  • 1. Data: 2008-10-21 11:23:14
    Temat: obliczenie wynagrodzenia za czesc miesiaca
    Od: JW <j...@g...com>

    witam,

    prosze o pomoc w okresleniu okresu, za ktory powinienem dostac
    wynagrodzenie.

    umowe o prace podpisalem w dniu 6.10 br. i w tym dniu rozpoczalem
    prace. w dniu 15.10 wykorzystalem 1 dzien urlopu wypoczynkowego. 20.10
    rozwiazalem umowe na mocy porozumienia stron, z dniem 15.10.

    moim zdaniem powinienem dostac wynagrodzenie za okres od 6 do 15.10
    czyli 8/23 miesiecznego wynagrodzenia (pazdziernik ma 23 dni
    pracujace).

    pracodawca chce mi zaplacic 7/23 - za okres od 6 do 14.10 (bo 15 bylem
    na urlopie).

    kto ma racje - ja czy pracodawca?

    pytanie dodatkowe: koszty badan wstepnych ponosi pracownik czy
    pracodawca? czy jest to jakos uregulowane w prawie pracy?

    z gory dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam serdecznie,
    JW

  • 2. Data: 2008-10-21 11:35:08
    Temat: Re: obliczenie wynagrodzenia za czesc miesiaca
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 21 Oct 2008 04:23:14 -0700, JW napisał(a):

    > umowe o prace podpisalem w dniu 6.10 br. i w tym dniu rozpoczalem
    > prace. w dniu 15.10 wykorzystalem 1 dzien urlopu wypoczynkowego. 20.10
    > rozwiazalem umowe na mocy porozumienia stron, z dniem 15.10.

    A co robiłeś od 16 do 20.10?

    > pytanie dodatkowe: koszty badan wstepnych ponosi pracownik czy
    > pracodawca? czy jest to jakos uregulowane w prawie pracy?

    Pracodawca.

  • 3. Data: 2008-10-21 11:39:55
    Od: JW <j...@g...com>

    On 21 Paź, 13:35, jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote:
    > A co robiłeś od 16 do 20.10?

    ustalilem z pracodawca, ze w okresie od 16 do 20 nie bede pracowal.
    rozwiazanie umowy zostalo podpisane w dniu 20.10, bo dopiero wtedy
    mialem okazje spotkac sie z pracodawca.

    czy prawda jest, ze skoro nie przepracowalem nawet 1 miesiaca to nie
    przysluguje mi prawo do platnego urlopu wypoczynkowego?

    dodam, ze to byla moja pierwsza umowa o prace w tym roku.

    pozdrawiam,
    JW

  • 4. Data: 2008-10-21 11:41:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    JW pisze:

> [...]
    > przysluguje mi prawo do platnego urlopu wypoczynkowego?
    >
    > dodam, ze to byla moja pierwsza umowa o prace w tym roku.

    kp:

    art. 153
    § 1. Pracownik podejmujący pracę po raz pierwszy, w roku kalendarzowym,
    w którym podjął pracę, uzyskuje prawo do urlopu z upływem każdego
    miesiąca pracy, w wymiarze 1/12 wymiaru urlopu przysługującego mu po
    przepracowaniu roku.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 5. Data: 2008-10-21 11:45:29
    Od: JW <j...@g...com>

    On 21 Paź, 13:41, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
> [...]
    > w którym podjął pracę, uzyskuje prawo do urlopu z upływem każdego
    > miesiąca pracy, w wymiarze 1/12 wymiaru urlopu przysługującego mu po

    czyli rozumiem, ze nie mialem prawa do platnego urlopu i przysluguje
    mi wynagrodzenie za okres od 6 do 14.10 br, w wysokosci 7/23 pelnej
    pensji - czy tak?

    pozdrawiam,
    JW

  • 6. Data: 2008-10-21 11:47:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    JW pisze:

    > czyli rozumiem, ze nie mialem prawa do platnego urlopu i przysluguje
    > mi wynagrodzenie za okres od 6 do 14.10 br, w wysokosci 7/23 pelnej
    > pensji - czy tak?

    Takie jest moje zdanie.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 7. Data: 2008-10-21 19:36:52
    Od: Bogdan Kwietniak <d...@p...onet.pl>

    JW pisze:

    > czyli rozumiem, ze nie mialem prawa do platnego urlopu i przysluguje
    > mi wynagrodzenie za okres od 6 do 14.10 br, w wysokosci 7/23 pelnej
    > pensji - czy tak?

    Jeśli była to twoja pierwsza praca na umowę w życiu to niestety nie masz
    prawa do urlopu i de facto 15.10 był dniem usprawiedliwionej
    nieobecności niepłatnej.

    BogdanKa