  • 1. Data: 2002-02-16 21:50:10
    Temat: Gwarancja na usługi
    Od: "koszałek" <b...@f...polbox.pl>

    Witam Wszystkich,

    Wynająłem "dwóch fachowców" do remontu łazienki ( położenie glazury i
    terakoty oraz prace hydrauliczne).
    Po powrocie wieczorem do domu stwierdziłem, że płytki glazury położone są
    bez zachowania wzoru na szkliwie ! - jedna prawidłowo, druga obrócona o
    180° - ślepi czy co ?
    Aż strach pomyśleć co mogą nawywijac biorąc się za instalacją wodno
    kanalizacyjną. W związku z tym pojawia sie pytanie:
    jakiej mogę żadać gwarancji na wykonaną przez nich usługę - czy wynika to z
    jakichś przepisów prawnych (Kodeks Cywilny ?), czy też zakres gwarancji jest
    całkowicie dowolnie ustalany między zleceniodawcą i wykonawcą (forma
    pisemna)?

    Pozdrawiam,

    Dorota

  • 2. Data: 2002-02-17 08:58:18
    Temat: Re: Gwarancja na usługi
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Sat, 16 Feb 2002, koszałek wrote:

> [...]
    > jakichś przepisów prawnych (Kodeks Cywilny ?), czy też zakres gwarancji jest
    > całkowicie dowolnie ustalany między zleceniodawcą i wykonawcą (forma

    Rękojmia i gwarancja to instytucje dotyczące w zasadzie sprzedaży, ty zaś
    umówiłeś się na wykonanie dzieła.

    Jednak za wady dzieła wykonawca odpowiada tak jak przy rękojmi ze
    sprzedaży (art. 638 KC - chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej).
    Możesz więc żądać naprawienia wady lub obniżenia wynagrodzenia.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    "We've got to have rules and obey them. After all, we're not savages.