  • 1. Data: 2004-03-23 14:21:52
    Temat: dwie siedziby
    Od: "Jan" <...@...pl>

    witam,

    czy moze byc taka sytuacja ze firma ma dwie siedziby? gdzie o tym mozna
    poczytac?

    dzieki.

  • 2. Data: 2004-03-23 16:33:42
    Temat: Re: dwie siedziby
    Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>

    Tue, 23 Mar 2004 15:21:52 +0100, na pl.soc.prawo, Jan napisal(a):

    > czy moze byc taka sytuacja ze firma ma dwie siedziby? gdzie o tym mozna
    > poczytac?

    Rozejrzyj sie. Makro, IKEA, Real, Praktiker, ........

    Kyniu

    --
    _ __ _
    | ' < || | ' \| | || |
    |_|\_\_, |_||_|_|\_,_|
    |__/

  • 3. Data: 2004-03-23 18:01:27
    Od: "Marek Świtała" <j...@y...cy (ROT13)>

    > Rozejrzyj sie. Makro, IKEA, Real, Praktiker, ........

    Mam wrażenie, że to nie siedziby a oddziały...

  • 4. Data: 2004-03-23 18:20:19
    Od: "radiks" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek Świtała" <j...@y...cy (ROT13)> napisał w
    wiadomości news:c3pu1c$aam$1@topaz.icpnet.pl...

    > Mam wrażenie, że to nie siedziby a oddziały...

    Zgadza się, siedzibę można mieć jedną + tzw. oddziały zamiejscowe
    (zgłoszenie oddziałów zamiejscowych ma swoje skutki w prawie oracy i chyba
    w sprawozdaniach do GUS). Jeszcze inna kwestia to lokalizacja magazynów i
    miejsca przechowywania dokumentów firmy.

    --
    Ra

  • 5. Data: 2004-03-23 20:04:23
    Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>

    Tue, 23 Mar 2004 19:01:27 +0100, na pl.soc.prawo, Marek ŚwitałaROT13
    napisal(a):

    > Mam wrażenie, że to nie siedziby a oddziały...

    Ale w nich jest przechowywana dokumentacja ksiegowa, dokumenty pracownikow,
    etc. Natomiast niezbedne jest wskazanie jakiejs centrali, chocby po to by
    moc okreslic wlasciwosc Urzedu Skarbowego, natomiast tak naprawde moze tam
    nic nie byc.

    Kyniu

    --
    _ __ _
    | ' < || | ' \| | || |
    |_|\_\_, |_||_|_|\_,_|
    |__/

  • 6. Data: 2004-03-24 09:47:58
    Temat: Odp: dwie siedziby
    Od: "brett" <b...@i...com.pl>

    Siedziba może być tylko jedna, z tym, że ma charakter raczej abstrakcyjny,
    bo to nie konkretny adres, tylko miejscowość, w której działa zarząd ( czy
    inny szef ) firmy. Siedziba tak rozumiana służy n.p. określeniu właściwości
    sądów, urzędów właściwych dla firmy itd.

    Natomiast każda firma może oczywiście posiadać tyle lokali, ile tylko
    zapragnie

    brett