  • 1. Data: 2004-03-23 13:56:42
    Temat: VAT - a szkoda AC w WARTA SA
    Od: "VipSat" <d...@g...pl>

    niedawno mialem drobną kolizję - niestety z mojej winy ale poszło z mojego
    AC .
    Warta SA wyplaciła mi gotówke bo tak chciałem - ale w kwocie NETTO -
    wychodzi na to ze mnie oszukali !
    Czy mam szanse na pozostałą 22% część ?
    Moze ktoś mi powie czy mam szanse ??\
    pozdawiam

  • 2. Data: 2004-03-23 16:34:55
    Temat: Re: VAT - a szkoda AC w WARTA SA
    Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>

    Tue, 23 Mar 2004 14:56:42 +0100, na pl.soc.prawo, VipSat napisal(a):

    > Warta SA wyplaciła mi gotówke bo tak chciałem - ale w kwocie NETTO -
    > wychodzi na to ze mnie oszukali !

    Prowadzisz dzialalnosc gospodarcza?? Firma jest platnikiem podatku VAT??

    Kyniu

    --
    _ __ _
    | ' < || | ' \| | || |
    |_|\_\_, |_||_|_|\_,_|
    |__/

  • 3. Data: 2004-03-23 17:19:47
    Od: "Atryda" <giudichar[tnij_wasc_wstydu_oszczedz]@go2.pl>

    > Prowadzisz dzialalnosc gospodarcza?? Firma jest platnikiem podatku VAT??

    a mozna kupic czesci bez podatku?
    a moze naprawic w niezarejstrowanym warsztacie w "szarej strefie"
    a moze warta ma jakis namiar na zlodziei oni na pewno sprzedadza bez
    podatku.. a i pewnie zna jakies tanie niezarejestrowane warsztaty niedajuace
    rachunkow.....

  • 4. Data: 2004-03-23 19:59:40
    Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>

    Tue, 23 Mar 2004 18:19:47 +0100, na pl.soc.prawo, Atryda napisal(a):

> [...]
    > a moze warta ma jakis namiar na zlodziei oni na pewno sprzedadza bez
    > podatku.. a i pewnie zna jakies tanie niezarejestrowane warsztaty niedajuace

    Jesli prowadzi dzialalnosc i jest platnikiem VAT to odzyska VAT poprzez
    odliczenie go od VAT'u ktory musialby zaplacic US wiec i tak wychodzi na
    swoje.

    Kyniu

    --
    _ __ _
    | ' < || | ' \| | || |
    |_|\_\_, |_||_|_|\_,_|
    |__/

  • 5. Data: 2004-03-23 20:36:57
    Od: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl>

    Dnia 04-03-23 20:59, Użytkownik Kyniu napisał :

    > Jesli prowadzi dzialalnosc i jest platnikiem VAT to odzyska VAT poprzez
    > odliczenie go od VAT'u ktory musialby zaplacic US wiec i tak wychodzi na
    > swoje.

    i jeszcze pytanie, jaką WARTA pobrała składkę: od wartości netto czy od
    brutto?

    andy_nek

  • 6. Data: 2004-03-23 21:07:21
    Od: "Atryda" <giudichar[tnij_wasc_wstydu_oszczedz]@go2.pl>

    > Jesli prowadzi dzialalnosc i jest platnikiem VAT to odzyska VAT poprzez
    > odliczenie go od VAT'u ktory musialby zaplacic US wiec i tak wychodzi na
    > swoje.

    a jesli nie prowadzi dzialalnosci to juz mu sie nie nalezy ?

    na jakiej podstawie ubezpieczyciel oblicza wartosc
    wyplaty odszkodowania bez VATu wiedzac ze nikt
    zadnej czesci czy uslugi bez VATu nie kupi ?

    mysle ze po prostu jest to wyrachowanie polegajace na tym ze "obliczymy
    1000 wyplat bez VATu a jesli ktos sie upomni to i tak jestesmy do przodu"

    tak samo jak wyplata z OC sprawcy bez VATu ale z potraceniem amortyzacji
    dziwnym trafem jesli przedstawimy rachunek to znajduja sie nagle fundusze na
    VAT i znika amortyzacja
    ... ciekawe nie......

  • 7. Data: 2004-03-23 21:27:37
    Od: "vl" <v...@s...net.pl>

    > a jesli nie prowadzi dzialalnosci to juz mu sie nie nalezy ?

    nalezy mu sie z vat'em jesli przedstawi rachunek
    udokumentuje naprawe to ma z vat'em
    na kosztorys nie placi sie z vat'em

    > na jakiej podstawie ubezpieczyciel oblicza wartosc
    > wyplaty odszkodowania bez VATu wiedzac ze nikt
    > zadnej czesci czy uslugi bez VATu nie kupi ?
    chcesz ten vat przedstaw rachunek

    > mysle ze po prostu jest to wyrachowanie polegajace na tym ze "obliczymy
    > 1000 wyplat bez VATu a jesli ktos sie upomni to i tak jestesmy do przodu"
    :) jak sie upomni to sie tlumaczy, dlaczego tak a nie inaczej

> [...]
    > dziwnym trafem jesli przedstawimy rachunek to znajduja sie nagle fundusze
    kosztorysowo zawsze bez vat'u, w oc nie ma amortyzacji
    wg prawa samochod ma byc przywrocony do stanu z przed kolizji
    jesli czesc byla naprawiana szpachlowana to jak mozesz
    żądać by zaplacili ci jak za nowke. odszkodowanie oc nie moze byc zrodlem
    dochodu
    a w takim wypadku by bylo
    kosztorys zawsze musi byc nizszy niz za fakture

  • 8. Data: 2004-03-23 21:29:06
    Od: "vl" <v...@s...net.pl>

> [...]
    > AC .
    > Warta SA wyplaciła mi gotówke bo tak chciałem - ale w kwocie NETTO -
    nie oszukali tylko jesli chcesz naprawiac wg kosztorysu i nie dokumentujesz
    naprawy
    to otrzymujesz kwote bez podatku vat, oraz nizsza niz bys dostal wg faktury

  • 9. Data: 2004-03-23 21:30:45
    Od: "vl" <v...@s...net.pl>

    > Jesli prowadzi dzialalnosc i jest platnikiem VAT to odzyska VAT poprzez
    > odliczenie go od VAT'u ktory musialby zaplacic US wiec i tak wychodzi na
    > swoje.

    a jesli nie jest platnikiem vat i przedstawi fakture, to musi otrzymac razem
    z vat

  • 10. Data: 2004-03-23 22:40:27
    Od: "VipSat" <d...@g...pl>

    Użytkownik "vl" <v...@s...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    dokumentujesz
    > naprawy
    > to otrzymujesz kwote bez podatku vat, oraz nizsza niz bys dostal wg

    pozdrawiam
    Daniel