  • 1. Data: 2014-07-20 17:46:57
    Temat: dolaczenie wspolnika do sp. z o.o. - jakie formalnosci
    Od: k...@g...com

    Witajcie

    Jak wyglada procedura dolaczenia nowego wspolnika do spolki z o.o. jesli bedzie mial
    5% udzialow ? Z takim udzialem nie bedzie ujawniony w KRS, ale ma zostac uwzgledniony
    w aktach rejestrowych. Nie moglem znalezc informacji co ta sa te akta rejestrowe. Mam
    z takim "drobnym" wspolnikiem przechodzic cala procedure w KRS czy wystarczy
    uwzglednic go w prowadzonym spisie wspolnikow ?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2014-07-20 18:19:52
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-07-20 17:46, k...@g...com pisze:
> [...]
    rejestrowe. Mam z takim "drobnym" wspolnikiem przechodzic cala procedure w KRS czy
    wystarczy uwzglednic go w prowadzonym spisie wspolnikow ?

    Zacznij może od wklejenia gdzieś skanu waszej umowy spółki (choć
    prowadzenie sp. z o.o. i szukanie rozwiązania takich zagadnień gdzieś na
    forum trąci trochę amatorszczyzną).

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2014-07-20 19:58:48
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 20 lipca 2014 18:19:52 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:
    > W dniu 2014-07-20 17:46, k...@g...com pisze:
    >

    > Zacznij może od wklejenia gdzieś skanu waszej umowy spółki (choć
    >
    > prowadzenie sp. z o.o. i szukanie rozwiązania takich zagadnień gdzieś na
    >
    > forum trąci trochę amatorszczyzną).

    Spolki jeszcze nie ma. Na razie jestem na etapie analizowania czy warto i czy ma
    sens. Szukalem informacji ale utknalem na tym, o co pytam w watku ;)

  • 4. Data: 2014-07-20 20:40:37
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik <k...@g...com> napisał

    > Spolki jeszcze nie ma. Na razie jestem na etapie analizowania czy
    > warto i czy ma sens. Szukalem informacji ale utknalem na tym, o co
    > pytam w watku ;)

    Jeśli spółki jeszcze nie ma, to nie zachodzi "dołączanie nowego
    wspólnika", bo nie ma go do czego dołączać. I nie ma tu żadnej
    specjalnej procedury. Po prostu w umowie spółki lista wspólników
    będzie wydłużona o to jedno nazwisko. Czy z tym wspólnikiem czy bez
    niego, cała procedura wygląda tak samo.
    Moja rada: skoro umowa i tak będzie zawierana przed notariuszem to
    najlepiej zleć mu przygotowanie i przeprowadzenie wszystkiego od
    początku do końca.

  • 5. Data: 2014-07-20 23:57:00
    Od: k...@g...com

    Przepraszam jesli sie niedokladnie wyrazilem. W tej chwili mam taka sytuacje, ze mam
    spolke limited w Anglii. Chce rozpoczac dzialalnosc legalnie na terenie Polski. I mam
    do wyboru: albo spolka z o.o. albo oddzial spolki zagranicznej. W momencie powstania
    byloby tylko 2 wspolnikow, ale prawdopodobnie w niedlugim czasie dolaczylby 1 albo 2,
    z udzialami rzedu 5% na twarz. W przypadku spolki zagranicznej sprawa jest prosta:
    oidp 15 funtow oplaty i wypelnienie formularza w necie. W Polsce jest to oczywiscie
    bardziej skomplikowane. No i poleglem wlasnie na tym akcie zalozycielskim - czy
    wymaga to zgloszenia do KRS czy nie. Ale dobrym tropem byloby spytanie notariusza, a
    nuz bedzie wiedzial ;) Dzieki za podpowiedz.

  • 6. Data: 2014-07-21 00:11:01
    Od: "HANA" <h...@s...com.pl>

    Uzytkownik <k...@g...com> napisal w wiadomosci
    ps.com...
[...]

    Raz. notariusz bedzie wiedzial
    Dwa. po diabla Ci zoo w Polsce jak masz w UK?
    mam zoo w Norwegi
    dokladamy, czasami ujmujemy wspolnikow roznych narodowosci (UE, Kanada) a
    dzialamy tez w Polsce i nie ma zadnych problemow mimo ze Norwegia nie jest w
    UE.

    Andrzej
    ---/---
    www.hana.com.pl
    www.fortunegreen.pl
    www.osiedlekaskada.pl
    www.bartolty.com.pl

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 7. Data: 2014-07-21 00:27:14
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 20 Jul 2014 18:19:52 +0200, Liwiusz napisał(a):

> [...]
    >
    > Zacznij może od wklejenia gdzieś skanu waszej umowy spółki (choć
    > prowadzenie sp. z o.o. i szukanie rozwiązania takich zagadnień gdzieś na

    A tak z drugiej strony - czemu robi się z tego taką elitarną widzę?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 8. Data: 2014-07-21 09:28:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-07-21 00:27, Borys Pogoreło pisze:

> [...]
    wystarczy uwzglednic go w prowadzonym spisie wspolnikow ?

    > A tak z drugiej strony - czemu robi się z tego taką elitarną widzę?

    Wiedza z definicji jest elitarna.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2014-07-21 10:00:09
    Od: k...@g...com

    Swiadczyc uslugi w Polsce z terenu zagranicy moge. Ale juz otworzyc w PL stacjonarny
    punkt bez rejestracji urzedowej moze byc ciezko.

  • 10. Data: 2014-07-21 10:22:32
    Od: " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow>

    Akta rejestrowe sa to te wszystkie papierowe segeragatory z dokumentami,
    znajdujące się fizycznie w sądzie rejestrowym.
    Każdy ma prawo do wglądu w akta rejestrowe, w czytelni sądu rejestrowego, z
    prawem do fotografowania, skanowania, kopiowania.
    Sam ten Twój "KRS" to jakby wypis z akt spółki, w którym [niestety!!!] nie
    są ujawniani wspólnicy (ani nazwiska, ani ile mają udziałów), a jedynie
    sposób reprezentacji spółki, skład jej zarządu (z funkcjami) i ewentualnie
    skład organów kontrolnych (zwykle bez funkcji).
    Reasumując fatycznie zmiana wspólników nie jest wprost odnotowana w wypisie
    z KRS (ale w wypisie widać daty złożonych wniosków, co może być przedmiotem
    dalszego zainteresowania spółką).

    -----