  • 1. Data: 2014-07-20 16:23:19
    Temat: Składki w przypadku rozwiązanej umowy zlecenie.
    Od: Marian Paździoch <n...@n...pl>

    Witam,
    składki przy umowie zlecenie są odprowadzane od kwoty wynagrodzenia. Co
    zrobić w sytuacji gdy kilka dni po zawiązaniu umowy (zleceniobiorca
    zgłoszony już do ubezpieczenia zdrowotnego) następuje rozwiązanie umowy z
    winy zleceniobiorcy i w związku z tym wynagrodzenie się nie należy. Strony
    nie kwestionują zasadności rozwiązania czy też braku wynagrodzenia. Chodzi
    mi tylko o te składki. Bo jeśli nie ma wynagrodzenia, a ktoś był zgłoszony
    do ubezpieczenia to miał ubezpieczenie za darmo? Czy może działa to tak, że
    gdyby coś mu się stało, a umowa zostanie rozwiązana z jego winy to to
    ubezpieczenie i tak by nie obowiązywało?

    Maniek

  • 2. Data: 2014-07-20 18:20:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-07-20 16:23, Marian Paździoch pisze:
    > Bo jeśli nie ma wynagrodzenia, a ktoś był zgłoszony do ubezpieczenia to
    > miał ubezpieczenie za darmo?

    Tak właśnie jest.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2014-07-21 10:30:17
    Od: " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow>

    Podpisujemy "ramową umowę zlecenia" na okres powiedzmy 3 lat, wynagrodzenie
    ustalamy wg stawki godzinowej zależnie od liczby przepracowanych w miesiącu
    godzin, poza pierwszym miesiącem (a tak dla gestu ;) w kolejnych miesiącach
    liczba godzin pracy jest zero, zerowe składki, ubezpieczenie trwa.
    Zgoda?

    -----

  • 4. Data: 2014-07-21 10:31:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-07-21 10:30, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > godzin, poza pierwszym miesiącem (a tak dla gestu ;) w kolejnych miesiącach
    > liczba godzin pracy jest zero, zerowe składki, ubezpieczenie trwa.

    Tak. Ten pierwszy miesiąc z wynagrodzeniem to i tak duży ukłon w
    kierunku państwa ;)

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2014-07-24 10:35:41
    Od: " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow>

    Ale chyba nie ma zgłoszenia (przez zleceniodawcę, zleceniobiorcy jako osoby
    osoby ubezpieczonej z tyt. um. zl.) do ZUS, skoro nie było wypłaty z tyt.
    um. zl.?
    Więc "pierwsze" wynagrodzenie jak najbardziej wskazane (?).

    -----

  • 6. Data: 2014-07-24 12:14:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 24 Jul 2014, ąćęłńóśźż wrote:
    [nie wiem komu]
> [...]
    > um. zl.?
    > Więc "pierwsze" wynagrodzenie jak najbardziej wskazane (?).

    Znaczy uważasz, że jak wg umowy, zapłata za zlecenie należy się dopiero
    za okres półroczny, to pół roku nie trzeba płacić składek?

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2014-07-24 14:41:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-07-24 10:35, ąćęłńóśźż pisze:
    > Ale chyba nie ma zgłoszenia (przez zleceniodawcę, zleceniobiorcy jako osoby

    Zgłoszenie jest od momentu zawarcia umowy objętej obowiązkiem ubezpieczenia.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2014-07-24 14:42:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Znaczy uważasz, że jak wg umowy, zapłata za zlecenie należy się dopiero
    > za okres półroczny, to pół roku nie trzeba płacić składek?

    Płacić nie trzeba, bo nie ma od czego.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2014-07-24 20:04:34
    Od: " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow>

    OK, dzięki, rzuć jeszcze artykułem dla porządku ;-)

    -----

  • 10. Data: 2014-07-24 20:12:58
    Od: " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow>

    Coś pomieszałeś ;-)
    Umowa ramowa zlecenia (powiedzmy sprzątanie, lub tłumaczenie) płatna
    miesięcznie, i do umowy ramowej comiesięczne rachunki zależnie od liczby
    przepracowanych godzin w danym miesiącu.
    Pytanie:
    Czy zgłaszamy do ZUS dopiero za pierwszy rzeczywiście "przepracowany"
    miesiąc (za pierwszy, do którego był wystawiony rachunek), czy zgłaszamy już
    za pierwszy miesiąc nawet "zerowy"?
    Rozszerzając pytanie:
    Czy ochrona ubezpieczeniem społecznym obejmuje wszystkie zgłoszone składniki
    składek ("zerowych")?

    -----