1. Data: 2004-06-25 13:58:14
Temat:dni robocze czy kalendarzowe???
Od:Piotr Polasik <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Szanownych Grupowiczów

Moje pytanie jest dość prozaiczne, otóż nie wiem jak urzędnicy w wydziale
spraw obywatelskich liczą dni na ustosunkowanie sie do sprawy
z art.63 KPA. Polecony dostałem (odebrałem na poczcie- dopiero po 18-tej gdy
listonosz wrocil do urzędu PP) wczoraj wieczorem - data stepla, o na
odpowiedź mam 7 dni. Tylko czy roboczych czy kalendarzowych? Przecież oni
nie pracują ani w sobotę ani w niedzielę. Więc w pierwszym przypadku kradną
2dni.
Jak to wygląda w praktyce z tymi pismami urzędowymi???

Pozdrawiam serdecznie
P.

2. Data: 2004-06-25 14:06:19
Temat:Re: dni robocze czy kalendarzowe???
Od:t...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Jak to wygląda w praktyce z tymi pismami urzędowymi???

Jezeli nie masz innego oznaczenia to kalendarzowe, licząc od dnia następnego
po zdarzeniu tzn. odebrałeś wczoraj, liczysz dziś za dzień nr 1.

pozdr
Traaq

3. Data: 2004-06-26 07:08:53
Od:"gosia" <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

przepisy o liczeniu biegu terminów.
Termin upływa w ostatnim dniu czyli 7 dnia, jednakże jeżeli upływ terminu
przypada na dzień wolny od pracy, termin upływa pierwszego dnia roboczego
następujacego po dniu wolnym od pracy.
Jednakże jezeli te wolne dni są "wewnątrz" tego terminu (tak jak w tym
przypadku) to nei ma to znaczenia, tzn. liczą sie dni kalendarzowe, bo po
tych dniach wolnych masz jeszcze co najmniej jeden dzien na złożenie pisma,
a nie ma znaczenia czy pismo złożysz wcześniej czy później, wazne jest żebyś
miał możliwość dochowania terminu.
Więc termin upływa ci 1 lipca o 24:00, liczy sie data stempla pocztowego.

pzdr