  • 1. Data: 2004-06-25 13:47:14
    Temat: czyje majątkowe prawa autorskie
    Od: "Krzysztof \"gravide\" B." <g...@w...pl>

    może ktoś się orientuje do kogo należą prawa przepisów
    kulinarnych, porad wszelkiego rodzaju, publikowane
    w czasopismach.
    Czy jest ktoś kto dysponuje prawami do przepisów na
    bigos, schabowe, różnego rodzaju ciasta, czy są to może
    wartości należące do społeczeństwa jako całości
    i niepodlegające sankcjom prawnym (ich wykorzystywanie).
    gravide

  • 2. Data: 2004-06-25 14:10:54
    Temat: Re: czyje majątkowe prawa autorskie
    Od: qmj137 <q...@p...ath.cx>

    On 2004-06-25, Krzysztof "gravide" B. <g...@w...pl> wrote:
> [...]
    > wartości należące do społeczeństwa jako całości
    > i niepodlegające sankcjom prawnym (ich wykorzystywanie).

    Tak, ja zamierzam opatentowac przepis na bigos :>

  • 3. Data: 2004-06-25 15:46:13
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Krzysztof "gravide" B. wyskrobał(a):
    > może ktoś się orientuje do kogo należą prawa przepisów
    > kulinarnych, porad wszelkiego rodzaju, publikowane
    > w czasopismach.

    Prawodpodobnie (nie wiem na jakiej zasadzie się publikuje te przepisy)
    należą one do wydawcy czasopisma, jeżeli autor (osoba zgłaszająca przepis)
    otrzymał wynagrodzenie.

    > Czy jest ktoś kto dysponuje prawami do przepisów na
    > bigos, schabowe, różnego rodzaju ciasta, czy są to może
    > wartości należące do społeczeństwa jako całości
    > i niepodlegające sankcjom prawnym (ich wykorzystywanie).

    A czy jest jeden przepis na bigos, makowiec czy babkę? Każda gospodyni robi
    inaczej, a więc tak na dobrą sprawę trudno jest wskazać takie "rasowe" danie
    w swoim rodzaju.

    --
    Bartek Gliniecki