  • 471. Data: 2022-09-19 17:21:12
    Temat: Re: dezubekizacja
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 19 Sep 2022 15:54:41 +0200, Shrek wrote:

    > Na początku tak. Potem trudno było uzasadnić dlaczego miesięcznica 10
    > jest zaskoczeniem. Chociaż... to że stulecie odzyskania niepodległości
    > wypada akurat 100 lat po odzyskaniu niepodległości zdaje się ich trochę
    > zaskoczyło;)

    > Przed zakopkami nikt chyba nie próbował tych zgromadzeń utrudniać.

    Ale krzyz wywiezli gdzies po nocy, zeby nie powiedziec "ukradli" :-)

    > Pech;) Sam główny zainteresowany wybierał:P

    Moze i dla niego dobrze - czczą, ci, którzy powinni.

    > Samo wożenie trumny to były uroczystości państwoe i pod ustawę o
    > zgromadzeniach chyba nie podpadały.

    A gapiów obejmowały?

    > Jak dla mnie niesmaczne, ale co kto lubi.

    Ale co niesmaczne - laweta, nieokreslony karawan, mercedes, czy moje
    wspomnienie o tym ? :-)

    J.

  • 472. Data: 2022-09-19 17:35:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.09.2022 o 17:21, J.F pisze:

    > Ale krzyz wywiezli gdzies po nocy, zeby nie powiedziec "ukradli" :-)

    A to nie było już po zakopaniu? Sprawdziłem - "ukradziono" 16 września;)
    Jest w kościele św anny niemal na przeciwko.

    BTW - zrobiłeś mi plejlistę tym zagadnieniem - znalazłem to
    https://www.youtube.com/watch?v=kiwuQCWSR34

    > Moze i dla niego dobrze - czczą, ci, którzy powinni.

    Moim zdaniem to megalomania...

    > A gapiów obejmowały?

    No raczej - impreza była dla gapiów właśnie.

    > Ale co niesmaczne - laweta, nieokreslony karawan, mercedes, czy moje
    > wspomnienie o tym ? :-)

    Wożenie zwłok po kraju dla rozrywki.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 473. Data: 2022-09-19 18:53:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 19 Sep 2022 17:35:47 +0200, Shrek wrote:

    > A to nie było już po zakopaniu? Sprawdziłem - "ukradziono" 16 września;)
    > Jest w kościele św anny niemal na przeciwko.

    P.S.
    https://www.youtube.com/watch?v=iw8k4Bp330k

    > BTW - zrobiłeś mi plejlistę tym zagadnieniem - znalazłem to
    > https://www.youtube.com/watch?v=kiwuQCWSR34

    > Moim zdaniem to megalomania...

    No coz, zobaczymy jak sie skonczy ... kiedys te katedre sprywatyzują?

    > No raczej - impreza była dla gapiów właśnie.

    no ale jak uroczystosci panstwowe, to scenariusz obejmuje
    funkcjonariuszy panstwowych, a nie prywatnych?

    > Wożenie zwłok po kraju dla rozrywki.

    Krolowa czy nasze ofiary?

    Nasze ... w Smolensku mieli pochowac?
    Ba - w piwnicach instytutu od sekcji?

    Gdzies trzeba bylo przewieźć, a ofiary z wielu miejsc.

    A królowa ... zmarla z dala od miejsca pochowku.

    A te panstwowe pogrzeby ... no, "dla rozrywki" to moze złe słowo,
    ale jakby nie patrzec - dla gawiedzi.

    J.

  • 474. Data: 2022-09-19 18:58:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.09.2022 o 18:53, J.F pisze:

    > no ale jak uroczystosci panstwowe, to scenariusz obejmuje
    > funkcjonariuszy panstwowych, a nie prywatnych?

    Marsz niepodległości na 100lecie państwo sobie ukradło, więc chyba z
    "prywatnymi".

    > Krolowa czy nasze ofiary?

    Wszystkie.

    > Nasze ... w Smolensku mieli pochowac?
    > Ba - w piwnicach instytutu od sekcji?

    Co innego ostatnia droga na cmentarz a co innego robienie z tego imprezy
    dla tłuszczy. No le co kto lubi. Królowa wie na co się pisałe, zresztą
    jej już wszystko jedno.

    > A te panstwowe pogrzeby ... no, "dla rozrywki" to moze złe słowo,
    > ale jakby nie patrzec - dla gawiedzi.

    Ale na cmentarzu. Wożenie trumny po miastach przypomina mi obwoźny cyrk
    z dziwadłami. No ale każdemu wedle potrzeb. Mnie wozić nie będą, a nawet
    jakby to mi to już będzie zwisać:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 475. Data: 2022-09-19 19:54:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 19 Sep 2022 18:58:46 +0200, Shrek wrote:

    > Marsz niepodległości na 100lecie państwo sobie ukradło, więc chyba z
    > "prywatnymi".

    No ale pogrzeb ... rozne instytucje biorą udział, a gawiedz ... za
    barierkami ...

    J.

  • 476. Data: 2022-09-19 20:01:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.09.2022 o 19:54, J.F pisze:

    > No ale pogrzeb ... rozne instytucje biorą udział, a gawiedz ... za
    > barierkami ...

    Za barierkami ale w uroczystościach.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 477. Data: 2022-09-20 02:52:55
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-09-19, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Stąd mój pomysł, by nie wykazywać nic.

    To jak ustalisz tu organizatora?

    > I też jest zgromadzeniem - tyle, że nie masowym przeważnie.

    Oczywiście, ale my tu o spontanicznych lub niespontanicznych.

    > Dokładnie o to mi chodzi.

    Tylko, że Ty przez spontaniczne rozumiesz takie, gdzie n-osób zebrało
    się niezaleznie od siebie w jakimś miejscu, a ja również takie, gdzie
    ktoś powiedział wczesniej, to spotkajmy się na rynku za godzinę.

    Nb. ten przykład z -cznicy smoleńskiej, który Sherk z JF męczą, to też
    jest ciekawy. Wiadomo, że w jakąś rocznicę, odbywają się zgromadzenia.
    No i teraz część osób przychodzi tam sama z siebie w dzień tej rocznicy.
    Nikt ich nie zwołuje, ani nie namawia, ale powiedzmy pierwsze spotkanie
    było n-lat wcześniej zorganizowane. To jest to spontaniczne czy
    zorganizowane?

    --
    Marcin

  • 478. Data: 2022-09-20 06:38:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > Nikt ich nie zwołuje, ani nie namawia, ale powiedzmy pierwsze spotkanie
    > było n-lat wcześniej zorganizowane. To jest to spontaniczne czy

    Akurat miesięcznica z definicji nie może być spontaniczna, bo nie nie
    zachodzą "okoliczności niemożliwe do przewidzenia". Kiedy wypada jest
    oczywiste (choć pisorów zaskoczyło, że stulecie odzyskania

  • 479. Data: 2022-09-20 07:41:32
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-09-20, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Akurat miesięcznica z definicji nie może być spontaniczna, bo nie nie

    No właśnie nie jestem przekonany. Spontaniczna i nie zalezna od innych
    osób jest indywidualna decyzja czy pójść czy nie i jest to decyzja
    zalezna wyłącznie od uczestnika, bo nikt tego w tym dniu dla niego nie
    organizuje. Czy może być to coś zorganizowanego, jesli nikt tego nie
    organizuje? :)

    > zachodzą "okoliczności niemożliwe do przewidzenia". Kiedy wypada jest
    > oczywiste (choć pisorów zaskoczyło, że stulecie odzyskania
    > niepodległości wypada akurat 100 lat po odzyskaniu niepodległości;))

    Kiedy wypada jest oczywiste, ale nikt tam niczego nie organizuje
    (przyjmijmy). Podobnie, fakt dostepnosci piwa na rynku w każdy czwartek
    nie musi przeciez implikować, że decyzja pójścia na piwo z kolegami jest
    niespontaniczna.

    --
    Marcin

  • 480. Data: 2022-09-20 08:48:48
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 20.09.2022 o 07:41, Marcin Debowski napisał:

> [...]
    > (przyjmijmy). Podobnie, fakt dostepnosci piwa na rynku w każdy czwartek
    > nie musi przeciez implikować, że decyzja pójścia na piwo z kolegami jest

    Należy jeszcze pamiętać, że jeśli chodzi o zgromadzenia, to
    "zgromadzenie spontaniczne" ma swoją definicję prawną i nie musi ona być
    powiązana z tym jak rozumiemy ją w sposób naturalny. W definicji nie ma
    nic o ty, czy musi być organizator, czy nie.

    --
    http://kaczus.ppa.pl/art/helion-urodziny,31.html