  • 1. Data: 2011-03-12 23:08:15
    Temat: deep linking
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    Witam

    Mam pytanie odnośnie deep linking-u. Na serwerze X jest artykuł + zdjęcie

    związane z artykułem. Na serwerze Y jest zamieszczony - krótki opis
    artykułu,

    link do pełnej wersji artykułu zlokalizowanego na serwerze X i wcześniej

    wspomniane zdjęcie. Zdjęcie jednak nie jest fizycznie skopiowane na serwer
    Y,

    przy każdym otwarciu strony jest pobierane z serwera X, na serwerze Y jest

    wyłącznie wyświetlane. Czy tego typu praktyka łamie prawa autorskie?

    Jeżeli to istotne, to witryna na serwerze Y jest niekomercyjna, ma wyłącznie
    charakter
    czysto informacyjny i zbiera wiadomości z pewnej dziedziny ale wyłącznie
    jako
    linki z krótkim ich opisem, bez kopiowania zawartości - treści czy zdjęć.

    Pzdr
    Darek

  • 2. Data: 2011-03-13 10:40:21
    Temat: Re: deep linking
    Od: Maciek <m...@e...one.nospam.pl>

  • 3. Data: 2011-03-13 12:13:45
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > Jednak jeśli taką praktykę zastosujesz w odniesieniu do strony komercyjnej
    > firmy, która zastrzega sobie wszelkie możliwe prawa, to narażasz się na
    > kłopoty.

    Chodzi o blog na którym jest interesujący mnie felieton.
    Jeszcze jedno, czy cytując jedno zdanie z felietonu z podaniem
    kto jest autorem i jak juz wcześniej napisałem z odesłaniem
    linkiem do samego bloga a konkretnie do pełnej treści felietonu,
    czy to może łamać prawa autorskie?

    Chciałem wysłać zapytanie do autora, czy się zgadza na to co
    opisałem powyżej, jednak na blogu nie podaje żadnych danych
    kontaktowych. Szukałem również po nazwisku i niestety nie znalazłem.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 4. Data: 2011-03-13 16:02:58
    Od: "le fourmi" <f...@6...pl>

> [...]
    > opisałem powyżej, jednak na blogu nie podaje żadnych danych
    > kontaktowych. Szukałem również po nazwisku i niestety nie znalazłem.

    w takim razie wypada ci jedynie lizanie odbytu swojej matuli

  • 5. Data: 2011-03-13 20:40:41
    Od: Nie karmić trolla <n...@t...net>

    http://www.rp.pl/artykul/62956,185201_Nie_karmic_tro
    lla__.html
    http://www.rp.pl/artykul/62956,185341_Troll.html

  • 6. Data: 2011-03-13 21:24:19
    Od: "le fourmi" <f...@6...pl>

    nie kumam

  • 7. Data: 2011-03-13 23:02:25
    Od: Maciek <m...@e...one.nospam.pl>

> [...]
    > kto jest autorem i jak juz wcześniej napisałem z odesłaniem
    > linkiem do samego bloga a konkretnie do pełnej treści felietonu,
    Cytowanie z innej strony z podaniem źródła jest dozwolone, ale nie ma nic
    ws?ólnego z pierwszym twoim pytaniem. Zatem powstaje pytanie, czy nie
    wiesz, o czym piszesz, czy faktycznie trollujesz?
    Tak czy inaczej temat jest wyczerpany. EOT.

    --
    Maciek
    I spend my time wasting yours.

  • 8. Data: 2011-03-14 00:31:02
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > wiesz, o czym piszesz, czy faktycznie trollujesz?
    > Tak czy inaczej temat jest wyczerpany. EOT.

    Pytanie związane z cytatem, było pytaniem pobocznym:
    ,,Jeszcze jedno, czy cytując [...]" - chyba nie trudno wyciągnąć taki
    wniosek?

    W poprzedniej odpowiedzi, nawiązałeś do strony komercyjnej i do Wikipedii.

    Zarówno pierwszy jak i drugi przykład nie odpowiada mojemu przypadkowi,

    więc uściśliłem o jaki charakter serwisu chodzi - blog. Dodatkow zaznaczam
    wyraźnie,

    że jest to blog prowadzony przez osobę prywatną o charakterze
    niekomercyjnym,

    chociaż ten dopisek wydaje się zbędny.

    Na wspomnianym blogu umieszczane są felietony. Chodzi o link do zdjęcia

    stowarzyszonego z felietonem, odnośnie cytatu już odpowiedziałeś.

    Dziękuję za poprzednią odpowiedz.

    Pozdrawiam

    Darek

  • 9. Data: 2011-03-14 00:32:42