  • 1. Data: 2002-05-16 22:33:27
    Temat: testament
    Od: "Klaudia Zybert" <d...@m...e.pl>

    Czy istnieje możliwość, że w testamencie zapisze się mieszkanie wnuczce w
    taki sposób, by córka nie miała żadnych praw do niego?
    Co należy zrobić, żeby córka nie miała żadnych podstaw prawnych do ubiegania
    się o zachowek, czy jakąkolwiek rekompensatę, po prostu, by nie miała
    żadnych praw do mieszkania po swojej matce?

    Klaudia

  • 2. Data: 2002-05-17 11:46:10
    Temat: Re: testament
    Od: "MM" <s...@y...it>

    nalezy corke w testamencie wydziedziczyc.

  • 3. Data: 2002-05-17 12:05:16
    Od: Koles29 <k...@p...fm>

    a może akt darowizny mieszkania?

  • 4. Data: 2002-05-17 12:44:41
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Klaudia Zybert" <d...@m...e.pl> wrote in message
> [...]
    > się o zachowek, czy jakąkolwiek rekompensatę, po prostu, by nie miała
    > żadnych praw do mieszkania po swojej matce?

    Najprosciej wnuczce mieszkanie darowac lecz "nie tak poprostu",
    lecz obciazyc darowizne "sluzebnoscia".

    A wiec umowic sie, ze mieszkanie bedzie co Parawda wnuczki, ale Pani bedzie
    miala
    prawo do smierci mieszkac.

    Ma to pewne dodatkowe zalety

    1. Wnuczka bedzie mogla po pani smierci od razu mieszkanie sprzedac i kupic
    inne bez podaktu,

    2 Nie bedzie spadku - ne bedzie zachowku,

    ma tez i wady -

    troche drozej.
    Nie zmini pani latwo tej decyzji

    Boguslaw

  • 5. Data: 2002-05-17 14:08:36
    Od: "Klaudia Zybert" <d...@m...e.pl>

    Pytam, bo słyszałam, że mimo, iż zapisze się komuś mieszkanie w testamencie,
    to i tak ta osoba musi spłacić najbliższych krewnych - dzieci osoby
    przepisującej mieszkanie.
    Do kogo w ogóle należy się zgłosić w celu uregulowania tej sprawy?
    Dziękuję za odpowiedzi.
    Klaudia