  • 1. Data: 2019-04-09 12:07:31
    Temat: czym zajmuje się Policja
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Z uwagi na wyjątkowy charakter działań Stróżów Prawa, pozwalam sobie
    zacycować cały artykuł.

    Do nagonki na prof. Jana Grabowskiego, prowadzonej dotychczas przez
    ministra kultury i czynowników z IPN, dołącza teraz Komenda Główna Policji.

    http://wyborcza.pl/7,75968,24630172,policja-strzela-
    w-historyka-z-obu-luf.html

    Komendant Główny Policji zażądał od ,,Gazety Wyborczej" publikacji
    sprostowania do felietonu prof. Jana Grabowskiego o projektowanych
    granatowych mundurach polskiej policji. Tekst sprostowania nie przyszedł
    pocztą poleconą, lecz przywiózł go do redakcji patrol policji.

    Zważywszy na rozmiar - 11 stron druku - udział rosłych mundurowych w
    taszczeniu materiału wydaje się uzasadniony. Pieczołowitość, z jaką Komenda
    dała odpór prof. Grabowskiemu, któremu felieton zabrał liche 15 linijek
    tekstu (2577 znaków), budzi podziw. Podkreśla to już solenna deklaracja
    wstępna, w której rzecznik KGP inspektor dr Mariusz Ciarka tak uzasadnia
    polemikę:

    ,,Wypełniając swój obowiązek, broniąc dobrego imienia polskiej Policji, w
    imieniu Komendanta Głównego Policji, na podstawie art... zwracam się z
    uprzejmą prośbą o opublikowanie sprostowania...".

    Uff!

    Dalej jednak przestaje być tylko śmiesznie. Mimo że rzecznik dramatycznie
    uzasadnia konieczność sprostowania ,,strasznym przekłamaniem historycznym",
    jakiego dopuścił się Jan Grabowski, nie wiadomo, co prostuje Komenda
    Policji.

    Czytelnikom przypominamy, że prof. Grabowski napisał tylko, że dzisiejsza
    policja powinna unikać utożsamiania się z międzywojenną policją II RP, a
    także z polską policją pod dowództwem niemieckim w czasie okupacji, zwaną z
    racji koloru mundurów właśnie ,,granatową", bo obie mają za sobą niesławne,
    a nawet zbrodnicze karty.

    Policja II RP w latach 20. i 30. ubiegłego wieku - pisze historyk - m.in.
    krwawo tłumiła protesty robotników i chłopów, aresztowała opozycjonistów
    oraz pacyfikowała wsie ukraińskie. Natomiast policja granatowa w Generalnym
    Gubernatorstwie jest odpowiedzialna za masowe mordy na Żydach.

    Prof. Grabowski uważa więc, że bezkrytyczne przejmowanie tradycji II
    Rzeczypospolitej, dziś coraz częstsze, świadczy o infantylnym i mitomańskim
    podejściu do historii, jakby Polska międzywojenna była ,,rajem utraconym".

    Na tak ,,straszne przekłamanie" historii KGP strzela z obu luf.

    Po pierwsze, inspektor dr Ciarka prostuje, że w mundury granatowe policja
    nie zostanie dopiero ubrana, lecz nosi je już od 2009 roku.

    Po drugie, a to jest najważniejsze dla Komendy broniącej policji
    międzywojnia - rzecznik Ciarka oświadcza, że prof. Grabowski ,,napisał
    artykuł tak, jakby nie było policjantów ginących w 1939 roku w obronie
    granic, mordowanych w Bydgoszczy, ponad sześciu tysięcy grobów na cmentarzu
    wojennym w Miednoje. Jakby nie zaistnieli policjanci cichociemni, z
    najsłynniejszym z nich - Janem Piwnikiem ,,Ponurym". Jakby nie było
    policjantów pomordowanych za współpracę z polskim podziemiem, takich jak
    komendant miasta Krakowa - mjr Franciszek Erhard".

    Co ma piernik do wiatraka?

    Czy z tego, że Stalin mordował polskich policjantów, ma wynikać, że nie
    strzelali do polskich robotników? Czy skoro byli granatowi policjanci,
    którzy współpracowali za okupacji z podziemiem, wynika, że nie było takich,
    którzy łapali i wydawali Żydów? A już co ma wynikać z wielostronicowego
    urzędniczego wypracowania na temat zasad działania i uzbrojenia polskiej
    policji w II RP, które inspektor dr Ciarka załącza do sprostowania, już
    doprawdy przeciętnie inteligentny czytelnik nie pojmie.

    Łatwiej jednak pojąć, o co naprawdę chodzi Komendzie Policji, gdy przeczyta
    się dołączoną do sprostowania ,,Odpowiedź Janowi Grabowskiemu" pióra
    doktoranta Michała Chlipały.

    Doktorant Chlipała napada na prof. Grabowskiego za ,,totalny brak znajomości
    realiów", za ,,absurdalne twierdzenia i najpodlejsze zabiegi propagandy
    PRL", nie mówiąc o ,,zacietrzewieniu" oraz ,,podłości przekraczającej
    wszelkie wyobrażenia" (słowa ,,podłość" doktorant Chlipała używa pięć razy).

    Paszkwil doktoranta Chlipały byłby tylko paszkwilem doktoranta Chlipały,
    gdyby nie to, że Komendant Główny Policji RP dopisuje go jako załącznik do
    urzędowego sprostowania. To czyni z niego nie tyle komiczny, co
    przerażający, bo urzędowy paszkwil Komendanta Policji. Ważna instytucja
    państwowa uważa bowiem za stosowne używać w swoim sprzeciwie wobec opinii
    wybitnego historyka:

    a) bałamutnych, czyli niewytrzymujących krytyki argumentów o rzekomo
    niepokalanej przeszłości polskiej policji;

    b) napaści pełnej insynuacji, obelg osobistych i ideologicznych.

    Pionierskie badania i publikacje Jana Grabowskiego oraz m.in. Barbary
    Engelking, Jacka Leociaka czy Dariusza Libionki i innych badaczy z Centrum
    Badań nad Zagładą Żydów Instytutu Filozofii i Socjologii Polskiej Akademii
    Nauk spotykają się od dawna z systematycznym odporem rządu i jego dyżurnych
    nacjonalistów, np. z kręgu IPN. Wygląda więc na to, że na Jana Grabowskiego
    wydali państwowe zlecenie ,,czciciele dobrego imienia narodu polskiego".

    Do nagonki prowadzonej dotychczas przez ministra kultury i czynowników z
    IPN dołącza teraz Komenda Główna Policji.

    Ciarki po plecach chodzą.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 2. Data: 2019-04-09 13:06:50
    Temat: Re: czym zajmuje się Policja
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 9 kwietnia 2019 12:07:32 UTC+2 użytkownik Olin napisał:
    > Z uwagi na wyjątkowy charakter działań Stróżów Prawa, pozwalam sobie
    > zacycować cały artykuł.

    Przy okazji naraziłeś się na wsadzenie za złamanie DRM.
    Całe szczęście, że to z wyborczej, oni oskarżenia w takiej sytuacji nie wniosą ;P

  • 3. Data: 2019-04-09 13:14:36
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-04-09, Olin <k...@a...w.stopce> wrote:
    > Z uwagi na wyjątkowy charakter działań Stróżów Prawa, pozwalam sobie
    > zacycować cały artykuł.

    Czyli co, argumentacja doktoranta Chlipały nie wydaje Ci się słuszna?

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2019-04-09 13:22:36
    Od: u2 <u...@o...pl>

    > Przy okazji naraziłeś się na wsadzenie za złamanie DRM.
    > Całe szczęście, że to z wyborczej, oni oskarżenia w takiej sytuacji nie wniosą ;P

    czyżby Grzegorz Tracz, poza cycowaniem

    g...@i...edu.pl

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

    kradł teksty ?

    pytania się mnożą:)

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 5. Data: 2019-04-09 14:22:53
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 9 Apr 2019 04:06:50 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > Przy okazji naraziłeś się na wsadzenie za złamanie DRM.
    > Całe szczęście, że to z wyborczej, oni oskarżenia w takiej sytuacji nie wniosą ;P

    Nie wiedziałem, jak to streścić, żeby było zrozumiałe.
    Liczę, że nikt nie doniesie.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 6. Data: 2019-04-09 14:23:32
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 09 Apr 2019 11:14:36 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > argumentacja doktoranta Chlipały nie wydaje Ci się słuszna?

    Robi doktorat, czyli głupi nie jest.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    wykorzystania do prac domowych"
    św. Tomasz z Akwinu

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 7. Data: 2019-04-09 14:51:48
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Olin napisał(a) :

    > Robi doktorat, czyli głupi nie jest.

    Etam. Dwórki nie robiły doktoratu, bo ważniejsze, kto stoi za plecami.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 8. Data: 2019-04-09 14:52:51
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 09.04.2019 o 14:23, tracz pisze:

    > Robi doktorat, czyli głupi nie jest.

    e tam, doktor tracz to idiota:))))))))))))

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 9. Data: 2019-04-09 15:41:41
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-04-09, Olin <k...@a...w.stopce> wrote:

    > Robi doktorat, czyli głupi nie jest.

    No tak, faktycznie. Mamy przecież w tej menażerii i Miss M. Cucumber.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2019-04-09 17:45:47
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.04.2019 o 12:07, Olin pisze:

    Pomysł nawiązywania przez obecną Policję do jakiejkolwiek tradycji
    wydaje mi się osobiście trochę bezsensownych. policja służy do
    zapewnienia porządku i bezpieczeństwa. Co byśmy powiedzieli, gdyby
    przykładowo lekarze w imię nawiązywania do tradycji zaczęli używać
    narzędzi z XIX wieku? Taka straż pożarna, jakby zamiast
    wyspecjalizowanego sprzętu z wiaderkami i beczka zaczęła jeździć?

    Oczywiście 100-lecie warte jest uświetnienia i można by w jakieś mundury
    sprzed 100 lat przeprać jakiś pododdział reprezentacyjny. Natomiast
    zmienianie wszystkim mundurów nie wydaje się być sensownym, pomysłem.