  • 1. Data: 2019-04-08 08:38:10
    Temat: Gdański Sąd Okręgowy orzekł o winie Hansa G.
    Od: u2 <u...@o...pl>

    https://wpolityce.pl/polityka/440788-hans-g-musi-prz
    eprosic-nitek-plazynska-jest-uzasadnienie

    Hans G. musi przeprosić Natalię Nitek-Płażyńską. RDI zdradza
    uzasadnienie wyroku. Jest fragment o "hitlerowskich" poglądach Niemca

    opublikowano: 2 kwietnia ? aktualizacja: 2 kwietnia

    W lutym informowaliśmy o wyroku Sądu Okręgowego w Gdańsku, który orzekł
    o winie Hansa G. w procesie wytoczonym przez Natalię Nitek-Płażyńską.
    Publikujemy wraz z komentarzem fragmenty uzasadnienia, którym gdański
    Sąd Okręgowy orzekł o winie Hansa G.

    Przypomnijmy, że sąd nakazał Hansowi G. przeproszenie Natalii
    Nitek-Płażyńskiej w ,,Gazecie Polskiej" oraz w Telewizji Republika.
    Dodatkowo został zobowiązany do wpłaty 50 tysięcy złotych na Muzeum
    Piaśnickie w Wejherowie. Sędzia Piotr Kowalski podkreślił historyczne
    korzenie uprzedzeń rasowych i wyższości rasowej Niemców, jakie
    prezentował Hans G.

    W uzasadnieniu wyroku czytamy o dobrach osobistych składających się na
    godność człowieka i poczucie wartości wobec innych ludzi. Sąd wymienił
    m.in. język, własną kulturę, historię, czy wyrosłe z niej tradycje.
    Dalej czytamy, iż zakorzenienie w swojej grupie etnicznej czy narodzie
    daje poczucie wartości jako człowieka. W związku z tym faktem, sąd
    wyjaśnił, że wkraczanie w te dziedziny i obrażanie i wyszydzanie tych
    wartości godzi bezpośrednio w godność człowieka i jego poczucie
    wartości. Według sądu Hans G. naruszył poczucie własnej wartości Natalii
    Nitek-Płażyńskiej jako pracownika.

    W orzeczeniu gdańskiego sądu trafiamy również na kwestię ,,hitlerowskich"
    poglądów Hansa G. Sąd uznał jako absurdalne twierdzenia samego
    pozwanego, jakoby to przebywanie w Polsce uczyniło go hitlerowcem. Na
    pewno przebywanie w Polsce nie mogłoby z nikogo uczynić faszysty czy
    hitlerowca - stwierdził sędzia. Poglądy Hansa G. według Sądu Okręgowego
    w Gdańsku to konglomerat uprzedzeń rasowych, nacjonalizmu niemieckiego w
    starym, XIX-wiecznym stylu i antypolskich uprzedzeń. Są to stare klisze,
    które głęboko zapadły w świadomość społeczeństwa niemieckiego.

    Sąd odniósł się także do atmosfery, jaka panowała w firmie prowadzonej
    przez Hansa G., a którą można określić jako nacechowaną terrorem
    psychicznym, pełną strachu i stresu.

    Reduta Dobrego Imienia mając status interwenienta ubocznego wspomagała
    ten proces - zarówno od strony finansowej jak i prawnej.

    Całość uzasadnienia można przeczytać pod poniższym linkiem:

    Uzasadnienie wyroku w sprawie Natalii Nitek-Płażyńskiej

    http://www.anti-defamation.pl/rdiplad/wp-content/upl
    oads/2019/04/Uzasadnienie-wyroku-w-sprawie-Natalii-N
    itek-P%C5%82a%C5%BCy%C5%84skiej.pdf

    autor: Reduta Dobrego Imienia

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 2. Data: 2019-04-08 08:43:42
    Temat: Re: Gdański Sąd Okręgowy orzekł o winie Hansa G.
    Od: p...@g...com

    https://www.youtube.com/watch?v=bLyL3B7XnhE

    karma wraca wiec predzej czy pozniej natknie sie na prawdziwych patriotow :-)

  • 3. Data: 2019-04-08 09:55:57
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 08.04.2019 o 08:43, p...@g...com pisze:
    > https://www.youtube.com/watch?v=bLyL3B7XnhE
    >
    > karma wraca wiec predzej czy pozniej natknie sie na prawdziwych patriotow :-)

    dziwny ten Niemiec, miałem lepsze zdanie o Niemcach, choć widać Niemcy
    nie mają dobrego zdania m.in. o mnie:)

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"