  • 1. Data: 2003-01-04 21:53:09
    Temat: czy wolno palić na klatce schodowej?
    Od: t...@p...fm

    W świetle ustawy nie wolno palić w miejscach "użyteczności publicznej". Czy
    klatka schodowa w bloku mieszkalnym jest takim miejscem?
    właściciel mieszkania własnościowego w bloku spółdzielczym

  • 2. Data: 2003-01-05 14:08:55
    Temat: Re: czy wolno palić na klatce schodowej?
    Od: "_Normanos_" <n...@w...SPAM-SUXX.pl>

    napisał(a):

    > W świetle ustawy nie wolno palić w miejscach "użyteczności
    > publicznej". Czy klatka schodowa w bloku mieszkalnym jest takim
    > miejscem? właściciel mieszkania własnościowego w bloku
    > spółdzielczym

    podpinam sie pod pytanie, sam chciałem się o cos takiego zapytać.
    konkretnie to nasz sąsiad notorycznie wychodzi na klatke i tam pali.
    Jako, że robi to w "kapciach" znaczy to, że nie chce sobie smrodzić w
    mieszkaniu (ew. współdomownicy sie sprzeciwiają). Wielokrotnie
    zwracalismy mu uwagę, na samym początku był zdziwiony, później zaczął
    nam ubliżać i niestety dalismy sobie spokój... bo cóz mozna zrobić z
    takim chamem?

    --
    __o Normanos Roweros Pedziwiatros
    _`\<,_ GG #1798800

  • 3. Data: 2003-01-06 17:05:52
    Od: t...@p...fm

    Sytuacja u nas jest podobna do opisanej. Chamstwo powszechne. Właśnie był
    przedstawiciel spółdzielni (przyniósł podwyżkę czynszu!) i zapytaliśmy go, czy
    przypadkiem w świetle ustawy nie należy do obowiązków administratora
    odpowiednie oznakowanie klatki schodowej. Powiedział, że nic to nie da, bo będą
    palić i gasić sobie papierosy na tabliczkach z napisem "zakaz palenia". Ciągle
    czekamy, aż jakiś mądry prawnik (bo my filolodzy...) wypowie się na temat, czy
    klatka schodowa jest miejscem użyteczności publicznej w bloku spółdzielczym,
    gdzie część mieszkań jest własnościowych (nasze także). Pozdrawiamy,
    dusząc się w dymie
    P.S. W tym tygodniu zmieniamy drzwi... może to coś pomoże. Drogo to nas kosztuje

  • 4. Data: 2003-01-08 20:50:36
    Od: t...@p...fm

    Widzę, że ciągle żyjemy w społeczeństwie palaczy. Nie wierze, że prawnicy nie
    wiedzą, czy klatka schodowa jest miejscem użyteczności publicznej. Może ktoś
    już znalazł jakieś wyjście z takiej sytuacji (oprócz ciągłego wietrzenia
    mieszkania w mrozie -25 stopni, żeby się pozbyć smrodu - jak się ma małe
    dziecko, to nie jest jednak najlepsze rozwiązanie)?
    Pozdrawiam,
    niepalący

  • 5. Data: 2003-01-09 11:22:31
    Od: "_Normanos_" <n...@w...SPAM-SUXX.pl>

    napisał(a):

    > Widzę, że ciągle żyjemy w społeczeństwie palaczy. Nie wierze, że
    > prawnicy nie wiedzą, czy klatka schodowa jest miejscem
    > użyteczności publicznej. Może ktoś już znalazł jakieś wyjście z

    niestety, wygląda na to, że tu wszyscy jarają i nikt nam nie pomoże ;)

  • 6. Data: 2003-01-09 12:02:38
    Temat: Odp: czy wolno palić na klatce schodowej?
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik _Normanos_ <n...@w...SPAM-SUXX.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:X...@1...0.0.1...

    > niestety, wygląda na to, że tu wszyscy jarają i nikt nam nie pomoże ;)

    nie jarają :P

    zakaz palenia w obiektach zamknietych reguluje art.5 ust.1 pkt 3 ustawy z
    9.11.95 r. Dz.U.96.10.55 z pozn. zm. a takze z Dz.U .99.96.1107 ustawy te
    obarczaja odpowiedzialnoscia osobe palącą w niedozwolonym miejscu jak i
    administratora obiektu...
    sprawca podlega karze 5.000zł.

    Sandra

  • 7. Data: 2003-01-09 17:38:35
    Od: t...@p...fm

    > zakaz palenia w obiektach zamknietych
    W ustawie jest "obiekt użyteczności publicznej", a nie obiekt zamknięty
> [...]
    > obarczaja odpowiedzialnoscia osobe palącą  w niedozwolonym miejscu jak i

    Ustawę znamy, tylko co oznacza "obiekt użyteczności publicznej" i czy można
    klatkę schodową zakwalifikować do tychże obiektów?
    Pozdrawiam,
    niepalący