  • 1. Data: 2003-06-18 08:17:37
    Temat: czy nieobecność pracownika, który otrzymał wezwanie na kontrolę do US jest usprawiedliwiona ?
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    czy ktoś może mi pomóc zinterpretować przepis :

    Dziennik Ustaw Rok 1996 Nr 60 poz. 281

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA PRACY I POLITYKI SOCJALNEJ

    z dnia 15 maja 1996 r.

    w sprawie sposobu usprawiedliwiania nieobecności w pracy oraz udzielania
    pracownikom zwolnień od pracy

    Na podstawie art. 2982 Kodeksu pracy zarządza się, co następuje:

    § 6. [ Zwolnienie pracownika na czas niezbędny do stawienia się na wezwanie
    organu ]

    Pracodawca jest obowiązany zwolnić pracownika od pracy na czas niezbędny do
    stawienia się na wezwanie organu administracji rządowej lub samorządu
    terytorialnego, sądu, prokuratury, policji albo organu prowadzącego
    postępowanie w sprawach o wykroczenia.

    czy kontrolę Urzędu Skarbowego można pod to podciągnąć ?

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 2. Data: 2003-06-18 13:13:51
    Od: "xmarcel" <x...@n...gazeta.pl>

> [...]
    > postępowanie w sprawach o wykroczenia.
    >
    > czy kontrolę Urzędu Skarbowego można pod to podciągnąć ?

    urzad skarbowy jest przeciez organem "administracji rządowej lub samorządu
    > terytorialnego"
    pozdro

  • 3. Data: 2003-06-18 20:33:42
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 18 Jun 2003 15:13:51 +0200, "xmarcel"
    <x...@n...gazeta.pl> zakodował:

    >urzad skarbowy jest przeciez organem "administracji rządowej lub samorządu

    Serio?
    Z czego tak wnioskujesz??

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 4. Data: 2003-06-19 10:47:01
    Od: "weronika " <w...@N...gazeta.pl>

    Kaizen <x...@c...sz> napisał(a):

    > Serio?
    > Z czego tak wnioskujesz??

    Ustawa z dnia 21 czerwca 1996 r. o urzędzie Ministra Finansów oraz o
    urzędach i izbach skarbowych.
    Dz.U. 1996 nr 106 poz. 489 art. 5
    można wyszukać za pomocą: http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf?OpenDatabase
    ewentualnie www.mf.gov.pl/dokument.php?dzial=146&id=12214 -bez podstawy