  • 1. Data: 2003-06-18 08:24:47
    Temat: Oświadczenie o nie nagrywaniu rozmowy z prokuratorem, co to za twór ???
    Od: futszaK <f...@W...irc.pl>

    prokurator przesłuchiwał kolesia i podsunął mu do podpisania papierek
    że oświadcza że tego rozmowy nie nagrywa.

    po co to komu ???

    co by się stało gdyby tego oświadczenia nie chciał podpisać (było
    podsunięte już po przesłuchaniu) ???

    co by się stało gdyby oświadczenie podpisał, rozmowa by była przez
    niego nagrywana i nagranie zostałoby wykorzystane przeciwko
    prokuratorowi ???

    --
    futszaK
    Pl-Plus 601061867 Pl-Idea nie żyje POTS (59)8339018

  • 2. Data: 2003-06-18 21:23:44
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <k...@i...pl>

  • 3. Data: 2003-06-18 21:24:44
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <k...@i...pl>

> [...]
    >
    > co by się stało gdyby oświadczenie podpisał, rozmowa by była przez
    > niego nagrywana i nagranie zostałoby wykorzystane przeciwko

    Nie można nagrywać rozmów bez zezwolenia. Jest za to odpowiedzialność karna.
    Prokurator się zabezpieczył.

  • 4. Data: 2003-06-18 21:51:02
    Od: futszaK <f...@W...irc.pl>

    On Wed, 18 Jun 2003 21:24:44 GMT, "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy"
    <k...@i...pl> wrote:

    > Nie można nagrywać rozmów bez zezwolenia. Jest za to odpowiedzialność karna.
    > Prokurator się zabezpieczył.

    no dobra, ale czemu po przesłuchaniu i co by bylo gdyby koleś nie
    chciał tego podpisać ???

  • 5. Data: 2003-06-19 09:19:57
    Od: Czarek Gorzeński <c...@s...art.pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:
    > Użytkownik "futszaK" <f...@W...irc.pl> napisał w wiadomości
    > Nie można nagrywać rozmów bez zezwolenia. Jest za to odpowiedzialność karna.
    > Prokurator się zabezpieczył.

    No skoro ustawowo nie można, to po co się prokurator jeszcze
    zabezpiecza? Coś tu jest nie tak....

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 6. Data: 2003-06-19 17:02:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Oryginalne - nie spotkałem się z czymś takim. No i nie bardzo wiem po co to
    komu. Moim zdaniem żadnego skutku prawnego nie wywołuje. Jedyny wyjątek, to
    jeśli zeznania zawierały tajemnicę państwową lub służbową. W tym wypadku
    ewentualnie mogłoby mieć sens, choć chyba wystarczy pouczenie o konieczności
    zachowania w tajemnicy uzyskanych informacji.

  • 7. Data: 2003-06-26 21:01:12
    Od: Tomek Kruk <t...@s...rubikon.pl>

    On Thu, 19 Jun 2003 11:19:57 +0200, Czarek Gorzeński
    <c...@s...art.pl> wrote:

    > No skoro ustawowo nie można, to po co się prokurator jeszcze
    > zabezpiecza? Coś tu jest nie tak....

    ....może że gdyby wyszło że koleś nagrał rozmowe i zrobił
    prokuratorowi koło dupy przekazując taśme na przykład do mediów czy
    publikując w Internecie to by go pociągnąć jeszcze dodatkowo za
    podpisywanie fauszywych oświadczeń.....

  • 8. Data: 2003-06-26 21:20:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Podpisywanie fałszywych oświadczeń jest karalne tylko wówczas, gdy złożenie
    stosownego oświadczenia przewiduje ustawa. Tak więc dokąd nie znajdziemy
    podstawy prawnej do żądania takiego oświadczenia, to Prokurator może sobie
    tym dokumentem ... (nie napiszę co, bo może to dzieci czytają, choć po
    23:00). Jak zacznie tym urzędowo machać, to jeszcze jemu można zrobić koło
    tyłka, że przekroczył swe uprawnienia funkcjonariusza państwowego wymyślając
    dyrdymały.