  • 1. Data: 2003-06-18 05:57:10
    Temat: wystąpienie o odszkodowanie od sprawcy wypadku..
    Od: "Tomasz Mzyk" <t...@N...gazeta.pl>

    Cześć wszystkim,
    Nie wiem czy mój poprzedni post wskoczył na listę ale napiszę jeszcze raz:
    Mój teść zginął w wypadku samochodowym spowodowanym przez niemca.
    Wina była po stronie polskiego Niemca, zasnął za kierownica i uderzył w
    samochód teścia.
    Mam pytanie, czy mogę wystąpić o odszkodowanie od Niemca
    Wypadek miał miejsce w Polsce
    Bedę wdzięczny za pomoc

  • 2. Data: 2003-06-18 06:22:42
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Wina była po stronie polskiego Niemca, zasnął za kierownica i uderzył w
    > samochód teścia.
    > Mam pytanie, czy mogę wystąpić o odszkodowanie od Niemca
    > Wypadek miał miejsce w Polsce

    Rownolegle ze sprawa karna mozesz wystapic w postepowaniu cywilnym o
    odszkodowanie. Ostatnio byly takie sprawy, gdzie sad od mordercy
    zasadzal odszkodowanie na rzecz rodziny.

  • 3. Data: 2003-06-19 16:54:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | Rownolegle ze sprawa karna mozesz wystapic w postepowaniu cywilnym o
    | odszkodowanie. Ostatnio byly takie sprawy, gdzie sad od mordercy
    | zasadzal odszkodowanie na rzecz rodziny.

    Ale mordercy bardzo rzadko są ubezpieczeniu od odpowiedzialności cywilnej z
    tytułu zamordowania kogokolwiek, więc przykład trochę nieadekwatny. Wydaje
    mi się, że pewnie należałoby się skontaktować z którymkolwiek towarzystwem
    ubezpieczeniowym, a będą znali stosowne procedury. Ja bym stawiał na to, że
    w Polsce załatwia do Warta, bo w sumie oni obsługują zagraniczne
    ubezpieczenia, ale nigdy nie załatwiałem takiego czegoś, więc mogę być w
    błędzie. W każdym razie odszkodowanie będzie z ubezpieczenia tego Niemca, a
    nie od niego samego. Chwilowo wstrzymał bym się z procesem cywilnym, bo może
    da się to załatwić w jakiś cywilizowany sposób.

  • 4. Data: 2003-06-19 20:21:01
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik wrote:
    > Ale mordercy bardzo rzadko są ubezpieczeniu od odpowiedzialności cywilnej z
    > tytułu zamordowania kogokolwiek, więc przykład trochę nieadekwatny.

    Dlaczego nieadekwatny, jak ktoś nie chce korzystać z ubezpieczenia... ;)

    KG