  • 1. Data: 2003-06-18 06:55:32
    Temat: zasiłek, interpretacja Karty Nauczyciela - prosze o pomoc
    Od: "Sosik" <p...@w...pl>

    Witam, sprawa wygląda tak:

    dwa lata temu moja narzeczona jak podejmowała prace w szkole - wystąpiła i
    dostała jednorazowy zasiłek na zagospodarowanie, teraz zmienia prace i
    ***musi*** ten zasiłek zwrócić co wynika z poniższych zapisów Karty
    Nauczyciela:

    "1. Nauczyciel posiadający wymagane kwalifikacje, który swą pierwszą pracę
    zawodową w życiu podejmuje w szkole, na swój wniosek otrzymuje jednorazowy
    zasiłek na zagospodarowanie w wysokości dwumiesięcznego otrzymywanego
    wynagrodzenia zasadniczego. Prawo do złożenia wniosku o wypłacenie zasiłku
    przysługuje nauczycielowi w okresie pierwszych dwóch lat pracy w szkole.
    Zasiłek wypłaca szkoła, w której nauczyciel jest zatrudniony w dniu złożenia
    wniosku.

    2. Zasiłek, o którym mowa w ust. 1, podlega zwrotowi, jeżeli nauczyciel
    ***nie przepracuje trzech lat w szkole***. W uzasadnionych przypadkach organ
    prowadzący szkołę może zwolnić nauczyciela w całości lub w części od
    obowiązku zwrotu zasiłku".

    Teraz pytanie:
    - czy zapis w pkt. 2 - "nie przepracuje 3 lat w szkole" oznacza, że w tej
    konkretnie szkole ? czy mozna na podstawie tego zapisu i faktu kontynuacji
    pracy w innej szkole, też publicznej - podważyc koniecznosc zwrotu tego
    zasiłku ?
    - co może być ***uzasadnionym przypadkiem*** ?

    dziękuję z góry za pomoc
    pozdrawiam
    Przemek Sosiński

  • 2. Data: 2003-06-18 20:50:34
    Od: "Michal Letowski" <m...@y...com>

    Użytkownik "Sosik" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pracy w innej szkole, też publicznej - podważyc koniecznosc zwrotu tego
    Moim skromnym zdaniem nie ma tu mowy o jednej konkretnej szkole, lecz o
    szkole
    zdefiniowanej w art. 3 KN - czyli szkole publicznej.

    > - co może być ***uzasadnionym przypadkiem*** ?

    Wszystko, co organ prowadzacy zgodzi sie laskawie uznac...

    Michal Letowski

  • 3. Data: 2003-06-21 15:33:18
    Od: "JarekT" <t...@w...pl>

    > Teraz pytanie:
    > - czy zapis w pkt. 2 - "nie przepracuje 3 lat w szkole" oznacza, że w tej
    > konkretnie szkole ?

    Według mnie - nie. Wynika to z zapisu tej samej ustawy definiującego czym
    jest "szkoła" w rozumieniu tej ustawy, jak również (pośrednio), że zasiłek
    wypłaca szkoła, w której nauczyciel jest aktualnie zatrudniony (z
    zachowaniem 2-letniego okresu przysługiwania), a nie szkoły w której
    rozpoczął pracę.

    > czy mozna na podstawie tego zapisu i faktu kontynuacji
    > pracy w innej szkole, też publicznej - podważyc koniecznosc zwrotu tego
    > zasiłku ?

    IMHO - tak

    > - co może być ***uzasadnionym przypadkiem*** ?
    Np. fakt niezawinionej utraty zdolności do wykonywania zawodu nauczyciela,
    likwidacji placówki itp.
    Ale tak naprawdę to uznaniówka. Są jednak sądy...

    Pozdrawiam
    Jarek