  • 1. Data: 2005-05-19 19:21:50
    Temat: czy mam szanse wygrac??
    Od: "xxx" <...@...x>

    witam. we wrzesniu ubezpieczylem samochod na kwote 55 tys brutto. samochod
    byl na firme. dokladnie chyba 15 wrzesnia. niestety miesiac pozniej czyli 15
    pazdziernika skradziono mi samcohod. pragrne dodac ze to nie byla nowa
    polisa tylko przedluzenie starej. poczekalem na umozenie sprawy przez
    prokurature i pzu naliczylo mi odszkodowanie. wyliczyli ze wyplaca mi 38
    tys. ( a byl ubezpieczony miesiac wczesniej na 55 tys ). stwierdzili ze
    samochod ma za duzy przebieg jak na ten rocznik i ze sa jakies normy ktore
    mowia ze cos tam i cos tam...

    czy mam szanse wygrac z nimi w sadzie?

    moim zdaniem skoro zawierajac umowe maja jak byk napisane ze samochod sluzy
    do celow zarobkowych to raczej licza sie z tym ze nie bede nim jezdzil w
    niedziele do kosciola i ze przebieg bedzie znaczny... a pozatym to kto to
    wyliczyl ze w roku mozna zrobic 20 czy 30 tys kilometrow? kto przyjal taka
    norme?

    macie jakies pomysly na odzyskanie moich pieniedzy??
    mam w sadzie jakies szanse?
    jestem z gdanska, moze ktos zna jakas firme zajmujaca sie wyciaganiem kasy z
    ubezpieczalni?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-05-20 06:40:44
    Temat: Re: czy mam szanse wygrac??
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Thu, 19 May 2005 21:21:50 +0200, xxx napisał(a):

> [...]
    > samochod ma za duzy przebieg jak na ten rocznik i ze sa jakies normy ktore

    Masz doże szanse - powiem więcej jest pewność że będą musieli ci zapłacić.

    Ja miałem podobną sytuacje ( z PZU ). Na moje pisma nawet nie raczyli
    odpowiadać. Ale jak poszedł wniosek do sądu natychmiast zgłosił się ich
    radca prawny z propozycją ugody. Próbował trochę straszyć że przegram. Zw
    względu na to straszenie pogoniłem go. Ostatecznie ugoda została zawarta w
    sądzie - wg moich propozycji. Darowałem im tylko połowę odsetek z
    opóźnienie wypłaty.

    Tak więc wyślij im ostateczne wezwanie do zapłaty pełnego odszkodowania, a
    po dwóch tygodniach pisz wniosek do sądu ( sam albo weź adwokata ).

    --
    Mieczysław
    ----

  • 3. Data: 2005-05-20 07:54:23
    Od: "xxx" <...@...x>

    no tak, ale z tego co wiem to bedzie do sadu cywilnego i tam bede musial
    chyba isc wplacic iles pieniedzy. mam na mysli ta wieksza kwote a nie te 30
    zl za zlozenie wniosku...

    co zrobic z tym fajntem? musze to wplacic?

  • 4. Data: 2005-05-20 11:00:10
    Od: "xxx" <...@...x>

    a zna ktos jakies biuro prawnicze ktore sie zajmuje takimi sprawami?

  • 5. Data: 2005-05-20 12:25:09
    Od: "Gustaw H." <no_spam@no_domain.com>

    On Fri, 20 May 2005 13:00:10 +0200, xxx <...@...x> wrote:

    > a zna ktos jakies biuro prawnicze ktore sie zajmuje takimi sprawami?

    to się nazywa kancelaria adwokacka. jeśli udałoby ci się wykazać, że
    jesteś człowiekiem ubogim, sąd mógłby cię zwolnić z kosztów wpisu. w
    praktyce, jeśli prowadzisz działalność gospodarczą i było cię stać na
    spłacanie rat leasingowych na przykład to masz 99% szans na to, że sąd do
    wniosku o zwolnienie wpisu się nie przychyli.

    przy czym pamiętaj, że sprawa zostanie podjęta dopiero po uregulowaniu
    kwestii wpisu. jeśli więc zależy ci na czasie to wyciągnij te kilka
    tysięcy i wpłać, nie zapominając potem wnioskowac (po wygranej sprawie) o
    zwrot kosztów!..

    OPERA --

  • 6. Data: 2005-05-20 18:25:28
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Fri, 20 May 2005 14:25:09 +0200, Gustaw H. napisał(a):

> [...]
    > kwestii wpisu. jeśli więc zależy ci na czasie to wyciągnij te kilka
    > tysięcy i wpłać, nie zapominając potem wnioskowac (po wygranej sprawie) o

    Nie rób mu wody z mózgu - jakie kilka tysięcy ?? jak się nie znasz to nie
    zabieraj glosu.

    Wpis wynosi 8 % od wartości przedmiotu sporu - a ta wynosi 17 tys zł .

    --
    Mieczysław
    ----

  • 7. Data: 2005-05-20 18:47:58
    Od: "Gustaw H." <no_spam@no_domain.com>

    On Fri, 20 May 2005 20:25:28 +0200, Mieczysław <m...@o...pl> wrote:

    > Nie rób mu wody z mózgu - jakie kilka tysięcy ?? jak się nie znasz to nie
    > zabieraj glosu.
    >
    > Wpis wynosi 8 % od wartości przedmiotu sporu - a ta wynosi 17 tys zł .

    a to sorki. myślałem że takie coś jest więcej warte. dlatego sądziłem że
    wpis wyniesie ze 2000.

    OPERA --

  • 8. Data: 2005-05-21 12:05:56

    znalazlem juz firme ktora takimi sprawami sie zajmuje, ale dzisiaj jest
    sobota i nikt nie odbiera telefonu. poczekam do poniedzialku i powime wam co
    z tego wyjdzie jesli to kogos interesuje...