  • 1. Data: 2005-05-19 19:27:52
    Temat: Jak sie bronic? (nielegalne oprogramowanie)
    Od: "gjhhgjh " <s...@g...pl>

    witam,
    sprawa dotyczy znajomego:

    kupil 2-3 lata temu 5,6 plytek od pirata w sieci - teraz ten pirat wpadl i
    prokuratura weszla w posiadanie danych(dowody wplat na konto pirata) ze ten
    moj znajomy kupowal od niego jakies plyty,
    czy jest jakas szansa obrony zeby nie przybili paserki?
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-05-19 19:56:38
    Temat: Re: Jak sie bronic? (nielegalne oprogramowanie)
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    gjhhgjh wrote:

> [...]
    > moj znajomy kupowal od niego jakies plyty,
    > czy jest jakas szansa obrony zeby nie przybili paserki?

    Tylko niepoczytalność ;->

  • 3. Data: 2005-05-19 20:05:49
    Od: "gjhhgjh " <s...@g...pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

    > Tylko niepoczytalność ;->

    to bedzie raczej trudno dowiesc:)

  • 4. Data: 2005-05-19 20:09:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    gjhhgjh wrote:

    > to bedzie raczej trudno dowiesc:)

    Czy ja wiem? Żeby _kupować_ piraty i to wysyłkowo to na prawdę trzeba
    mieć nieco poluzowaną piątą klepkę ;->

  • 5. Data: 2005-05-19 20:18:52
    Od: "Audyt" <m...@w...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Czy ja wiem? Żeby _kupować_ piraty i to wysyłkowo to na prawdę trzeba
    > mieć nieco poluzowaną piątą klepkę ;->

    A potem stekanie na grupie albo narzekanie na Policje.

    Mariusz Duszczyk
    md5. IT support
    http://www.md5.pl
    mail: m...@m...pl

  • 6. Data: 2005-05-19 20:34:17
    Od: "gjhhgjh " <s...@g...pl>

    Audyt <m...@w...pl> napisał(a):

    > A potem stekanie na grupie albo narzekanie na Policje.
    >
    > Pozdrawiam

    a nie musza mu czasem udowodnic ze to co kupowal to bylo nielegalne
    oprogramowanie?
    przeciez mogl kupic od pirata np. film video z jego pierwszej komunii:)

  • 7. Data: 2005-05-20 01:44:14
    Od: firma mm <f...@g...pl>

    nawet jak napisał na blankiecie wpłaty że wpłata jest za system operacyjny
    windows to nie wiem czy to jest dowód (swoją drogą zupełnie jak w filmie
    zig zag, łatwo samemu spreparować dowody obciążające siebie)

  • 8. Data: 2005-05-20 06:26:15
    Od: Tomasz Pyra <n...@n...pl>

    gjhhgjh napisał(a):
> [...]
    > moj znajomy kupowal od niego jakies plyty,
    > czy jest jakas szansa obrony zeby nie przybili paserki?

    Mysle ze popierwsze takie zbrodnie sie dosc szybko przedawniaja.
    Po drugie pozbyl bym sie z domu calego nielegalnego softu (bo z kontrola wpasc
    moga) i twierdzil ze nic nie wiem :) Ze moze kiedys cos, ale ze nie pamietam,
    a pozatym to chyba byly plytki z linuxem :)

  • 9. Data: 2005-05-20 18:21:11
    Od: "D" <d...@o...pl>

> [...]
    > wpasc moga) i twierdzil ze nic nie wiem :) Ze moze kiedys cos, ale ze nie
    > pamietam, a pozatym to chyba byly plytki z linuxem :)

    tak niesttey bywa ze ludzie ze strachu sami sie wkopuja a pozniej kombinuja
    jak to odkrecic. a policjanci tylko sie z nich smieja w duchu. pracy maja
    duzo mniej.
    ja bym mowil ze nie pamietam, ze moze cos kupowalem ale nie wiem ktore to
    plyty (gdyby sie sami wprosili do srodka i znalezli). ale jak juz wejda to w
    ramach "wdziecznosci" za kooperacje potrafia nawet kompa zabrac i kare
    dowalic :>
    terror i zastraszenie to zaiste b.silne narzedzie w walce z
    "przestepczoscia" :)

  • 10. Data: 2005-05-20 18:49:38
    Od: "Audyt" <m...@w...pl>

    D wrote:

    ciach
    > "przestepczoscia" :)

    Cudzyslow nie na miejscu. To taka sama kradziez jak kazda inna.

    Mariusz Duszczyk
    md5. IT support
    http://www.md5.pl
    mail: m...@m...pl