  • 1. Data: 2005-05-19 15:49:49
    Temat: zawyżona pensja - co dalej
    Od: l...@v...pl

    Niby nie problem, ale księgowa się zorientowała że źle naliczała pensje przeze
    8 miesięcy, kwota ok 1000 zł, księgowa pisze o jejzwrot, na moja odpowiedz do
    pracodawcy ten odpisuje ze w kwestii splat powinienem kontaktowac sie z
    ksiegowa, groza potraceniami ale tu mnie chroni 87 91 k.p. jednak zadaja
    zwrotu w kwocie brutto a jak wyprostowac sytuacje z zus i us kiedy juz
    rozliczylem sie z nimi ?

  • 2. Data: 2005-05-19 17:16:38
    Temat: Re: zawyżona pensja - co dalej
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    l...@v...pl wrote:
    > Niby nie problem, ale księgowa się zorientowała że źle naliczała pensje przeze
    > 8 miesięcy, kwota ok 1000 zł, księgowa pisze o jejzwrot, na moja odpowiedz do

    I nikt się nie zorientował, że przez 8 miesięcy dostawał 1000zł więcej?
    Czy to 1000zł to w sumie przez 8 miesęcy dla wszystkich?

> [...]
    > ksiegowa, groza potraceniami ale tu mnie chroni 87 91 k.p. jednak zadaja
    > zwrotu w kwocie brutto a jak wyprostowac sytuacje z zus i us kiedy juz

    Skoro jesteś pracownikiem, to zwracasz nadpłatę a pracodawca (a
    konkretnie jego księgowa) martwi się, jak to wyprostować w urzędach.

    Chyba, że coś źle zrozumiałem - piszesz tak flejowato, że bym się nie
    zdziwił, jakbym coś źle zrozumiał.

  • 3. Data: 2005-05-19 20:45:57
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    l...@v...pl wrote:
> [...]
    > ksiegowa, groza potraceniami ale tu mnie chroni 87 91 k.p. jednak zadaja
    > zwrotu w kwocie brutto a jak wyprostowac sytuacje z zus i us kiedy juz

    problem księgowej nie twój.
    W ostateczności dostaniesz zwrot podatku na koniec roku, bo poatek
    wyjdzie ci jaki ci wyjdzie, a zaliczek będziesz miał w tym momencie więcej.

  • 4. Data: 2005-05-19 21:10:29
    Od: l...@v...pl

    Faktycznie nieskłądnie to napisałem bo za szybko.

    Księgowa wylicza pensje błednie przez 8 msc, w sumie przez ten okres wypłaciła
    dla mnie kwotę 1000 zł więcej aniżeli mi się należy, przyznaję się szczerze
    nie zwróciłem na to uwagi albowiem na konto przyjmowane były także wpłaty
    mojej żony, teraz jak siadłem zauważyłem ten fakt.

    Po tym fakcie w piśmie sygnowanym przez ksiegową i dyrektorkę zwrócono się do
    mine o zwrot rzeczonej kwoty w wartości brutto

    W odpowiedzi odniosłem się że jestem w stanie zwrócić ale w netto iw gotówce,
    a nie w potrąceniach z pensji, w odpowiedzi od dyrekcji usłyszałem iż dyrekcja
    nie będzie potwierdzać mi wpłat gotówkowych, a jeśli chcę sprawę spłat
    powinienem załatwić z księgową.

    Wiem, że nie mogą nicpotrącić bez mojej zgody lub bez tytułu prawnego, jednak
    de facto chccę zwrócić te pieniądze, ale jak to zrobić skoro rozliczyłem się z
    US, dostanę zwrot, ZUS także dostałinne wysokości skłądek, pomózcie ....

  • 5. Data: 2005-05-20 12:30:41
    Od: "AnnaBlue" <a...@o...pl>

    Użytkownik <l...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > się z
    > US, dostanę zwrot, ZUS także dostałinne wysokości skłądek, pomózcie ....

    Jeśli pracujesz w tej firmie, to nie ma problemu - podpisujecie
    porozumienie, na mocy którego zmniejszają Ci pensję o tę kwotę (np. w kilku
    kolejnych miesiacach) - zachowane bedą wszystkie kwestie związane z
    podatkami i składkami na ZUS.
    Pracodawca ma rację, domagając sie kwoty brutto - w końcu prawie drugie tyle
    jest obciązeń, które ponosi.
    Ty masz rację, że pracodawca nie ma prawa uszczknąć choćby złotówki z
    wynagrodzenia.
    Moim zdaniem - powinno to być załatwione "porozumieniem stron"

    Przy okazji - zdarzyło mi sie, że centrala mojej firmy nie zapłaciła (na
    skutek ludzkiego błedu) pracownikowi. Po prostu zapłaciłam za firmę i przez
    miesiąc bałam się, że straciłam 1,5 tys:-)

    pozdrawiam, Anna

    --
    www.annablue.pl

  • 6. Data: 2005-05-20 14:43:37
    Od: poreba <d...@p...com>

    "AnnaBlue" <a...@o...pl> popełnił 20 maj 2005 na
    pl.soc.prawo utwór news:d6klim$4hk$1@nemesis.news.tpi.pl:

    > Pracodawca ma rację, domagając sie kwoty brutto - w końcu prawie
    > drugie tyle jest obciązeń, które ponosi.
    Ale dlaczego od pracownika?
    Kwotę NETTO dostał niesłusznie pracownik. Zaraca.

    Składkę u.z.is. ZUS niesłusznie trzyma.
    Podatek wpłacono niesłusznie US.
    Niech zakład od ww. owe "drugie tyle obciążeń" wyrywa.

    --
    pozdro
    poreba

  • 7. Data: 2005-05-20 19:01:52
    Od: "AnnaBlue" <a...@o...pl>

    Użytkownik "poreba" <d...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Składkę u.z.is. ZUS niesłusznie trzyma.
    > Podatek wpłacono niesłusznie US.
    > Niech zakład od ww. owe "drugie tyle obciążeń" wyrywa.

    regulując to kolejną pensja wyrówna co trzeba:) i składki tez:)

    pozdrawiam:)
    --
    www.annablue.pl