  • 1. Data: 2010-07-05 12:39:45
    Temat: czas na doręczenie f-ry dla osoby fizycznej?
    Od: "Michał" <g...@p...pl>

    Witam,
    czy są przepisy regulujące czas doręczenia f-ry dla klienta - osoba
    fizyczna. Dokładniej - jest wykonana usługa budowlana, płatna po części
    gotówką, po części przelewem. Wystawiam f-rę. Co dalej, czy ja mam obowiązek
    ją dostarczyć klientowi ( jemi jest niepotrzebna, nie może jej odliczyć
    itp). Oczywiście mogę ją wysłać, ale pytanie czy muszę.
    Pozdrawiam
    Michał

  • 2. Data: 2010-07-05 13:58:34
    Temat: Re: czas na doręczenie f-ry dla osoby fizycznej?
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > klientowi ( jemi jest niepotrzebna, nie może jej odliczyć itp). Oczywiście

    Po co w takim razie wystawiłeś tą fakturę, jeśli nabywca (jak mniemam) jej nie
    chciał? Czy był przedsiębiorcą i dlatego? Bo jeśli był OFNPDG to nie rozumiem
    Twojego postępowania.

    Jak się umówiłeś z nabywcą, że mu wyślesz, to termin ten powinieneś mieć w tej
    umowie. Jak się nie umawiałeś, to nie masz obowiązku wysyłania.

  • 3. Data: 2010-07-05 21:16:51
    Od: "Michał" <g...@p...pl>

> [...]
    >
    > Jak się umówiłeś z nabywcą, że mu wyślesz, to termin ten powinieneś mieć w
    > tej umowie. Jak się nie umawiałeś, to nie masz obowiązku wysyłania.

    Nie ułożyło mi się za dobrze z nabywcą i próbuję się zabezpieczyć bo nie
    wiem, co mu do głowy uderzy, problemy z płaceniem, jakieś cuda wymyśla, chcę
    zakończyć współpracę- f-rę wystqwiłem, bo kij wie, czy nie pójdzie do
    skarbowego, że nie wystawiłem itp. ciężki przypadek, raz na kilka lat się
    taki trafia.... ciężko to opisać... chciałbym mieć spokój, bez względu na to
    co mu do głowy przyjdzie. parago nabiłem, f-ra wystwiona, ale nie mam
    zamiaru iśc w żaden spsób na rękę stąd zapytanie,
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2010-07-09 22:36:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 Jul 2010, Michał wrote:

> [...]
    > gotówką, po części przelewem. Wystawiam f-rę. Co dalej, czy ja mam obowiązek

    Z przepisów nie wynika taki obowiązek (poza konkretnymi przypadkami,
    ale przedsiębiorcą telekomunikacyjnym nie jesteś :)).
    IMO - nie ma obowiązku dostarczenia, jest obowiązek wystawienia jeśli
    nabywca zażąda i nie ma zakazu wystawienia jeśli nie zażąda.
    Z celowościowej wykładni powinno wyjść (znaczy: "mi wychodzi, nie
    wiem jakby wyszło wysokiemu sądowi" ;)) że jest obowiązek wydania
    (znaczy jak klient przyjdzie to trzeba mu wydać), obowiązku
    dostarczania umyślnym (bo niby dlaczego akurat pocztą?) nie
    ustanowiono.

    pzdr, Gotfryd