  • 1. Data: 2010-07-03 07:16:47
    Temat: nielegalne fotografowanie
    Od: "bartek" <b...@...pl>

    "Fotografowanie możliwe jest po uzyskaniu zgody i uiszczeniu opłaty" - takie
    zapisy w regulaminach muzeów są nielegalne. Tyle, że w teorii, bo ani
    zwiedzający, ani też sami muzealnicy nie wiedzą o wyroku Sądu Ochrony
    Konkurencji i Konsumentów - pisze "Metro".

    czy ktos sie zaglebil w tym temacie?

    tzn. ze wszelakie zakazy tego typu nie maja racji bytu i mozna pstrykac
    zdjecia ?
    czy dotyczy to tylko muzeum...
    ?

  • 2. Data: 2010-07-03 11:29:07
    Temat: Re: nielegalne fotografowanie
    Od: "andreas" <a...@o...pl>

    Użytkownik "bartek" <b...@...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >

    > czy ktos sie zaglebil w tym temacie?
    >
    > tzn. ze wszelakie zakazy tego typu nie maja racji bytu i mozna pstrykac

    Nie można zakazać fotografowania, filmowania, nagrywania tego co się samemu
    widzi lub słyszy.
    Nie wolno podsłuchiwać i podglądać.

    --
    andreas

  • 3. Data: 2010-07-03 13:07:01
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2010-07-03 13:29, andreas pisze:

    > Nie można zakazać fotografowania, filmowania, nagrywania tego co się
    > samemu widzi lub słyszy.

    Poczekajmy na regulacje związane z Euro2012. Wiele osób może się zdziwić...

  • 4. Data: 2010-07-03 15:10:12
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i0mo9m$p8a$1@mx1.internetia.pl bartek <b...@...pl>
    pisze:

> [...]
    > czy ktos sie zaglebil w tym temacie?
    > tzn. ze wszelakie zakazy tego typu nie maja racji bytu i mozna pstrykac

    Pozycja nr 1945 z 25.05.2010 na liście klauzul niedozwolonych brzmi:
    <cit>
    Zabrania się fotografowania i filmowania
    eksponatów oraz sal ekspozycyjnych bez
    uzyskania pozwolenia dyrektora Muzeum.
    Fotografowanie możliwe jest po uzyskaniu
    zgody i uiszczeniu opłaty"
    </cit>

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2010-07-03 16:35:22
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    A jak to jest z monitoringiem. czy mogę sobie przed drzwiami kamerę
    małą wystawić i patrzeć co się dzieje na klatce np bedąc w pracy? czy
    musi byc to jakos oznaczone, czy sasiad musi mi wyrazic zgode i czy
    jakies przepisy to regulują?

  • 6. Data: 2010-07-03 17:21:31
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    > A jak to jest z monitoringiem. czy mogę sobie przed drzwiami kamerę
    > małą wystawić i patrzeć co się dzieje na klatce np bedąc w pracy?
    Jeśli kamera będzie umieszczona na (umocowana do) twojej własności, to
    możesz.

    > czy
    > musi byc to jakos oznaczone,
    Nie.

    > czy sasiad musi mi wyrazic zgode
    Nie.

    > i czy
    > jakies przepisy to regulują?
    Żadne nie zabraniają.

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2010-07-03 17:48:17
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-07-03 18:35, slawek7 pisze:
> [...]
    > małą wystawić i patrzeć co się dzieje na klatce np bedąc w pracy? czy
    > musi byc to jakos oznaczone, czy sasiad musi mi wyrazic zgode i czy

    W wizjerze zainstaluj, a nie za drzwiami. Chcesz, żeby Ci to ktoś zniszczył?
    W bloku w którym mieszkam Administracja zainstalowała "dozorcy" kamerkę
    w wizjerze. Po cichu. Jednak ludzie nie gęsi i ...

    --
    animka

  • 8. Data: 2010-07-03 17:54:19
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-07-03 19:21, Jotte pisze:
    > Nie.
    Bzdura.

    > Nie.
    Jeszcze większa bzdura.
    > Żadne nie zabraniają.
    Prawda.

    Poczytaj tutaj:

    http://www.legeo.pl/porady/pytanie/5103/monitoring-n
    a-wspolnej-klatce-schodowej

    Gość dość solidnie wyjaśnia powołując się na konkretne przepisy co
    trzeba załatwić, żeby mieć legalny monitoring.

    --
    MZ

  • 9. Data: 2010-07-03 19:06:01
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i0ntg9$pt6$1@news.onet.pl MZ" <"mcold0[wyt] <Użytkownik
    "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> pisze:

    > Bzdura.
    Guzik prawda.

    > Jeszcze większa bzdura.
    Jeszcze większa guzik prawda.

> [...]
    > dowej Gość dość solidnie wyjaśnia powołując się na konkretne przepisy co
    > trzeba załatwić, żeby mieć legalny monitoring.
    Nie rozumiesz ani co czytasz, ani co piszesz.
    Wstyd.
    Ze też się ciągle tacy znajdują...

    --
    Jotte

  • 10. Data: 2010-07-03 19:20:02
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i0nt7v$jol$1@node1.news.atman.pl Animka
    <a...@t...nieja.wp.pl> pisze:

    > W wizjerze zainstaluj, a nie za drzwiami. Chcesz, żeby Ci to ktoś
    > zniszczył?
    Zasadniczo zniszczenie/kradzież to sprawa trzeciorzędna. Tu chodzi o to, że
    na założenie monitoringu w części wspólnej musiałby mieć zgodę zarówno
    lokatorów jak i zarządcy nieruchomości.
    Na zamontowanie kamery w _swoich_ drzwiach tak samo nie musi mieć niczyjej
    zgody jak na zamontowanie jej w _swoim_ samochodzie, na ścianie _swojego_
    domu itp.
    Czego np. pewien wypowiadający się tu bałwan nie rozumie.
    Jeszcze zaraz napisze, że trzeba zgody na robienie zdjęć na korytarzu... :)

    --
    Jotte