    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sat, 10 Jul 2010 00:36:34 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: czas na doręczenie f-ry dla osoby fizycznej?

    On Mon, 5 Jul 2010, Michał wrote:

    > Witam,
    > czy są przepisy regulujące czas doręczenia f-ry dla klienta - osoba
    > fizyczna. Dokładniej - jest wykonana usługa budowlana, płatna po części
    > gotówką, po części przelewem. Wystawiam f-rę. Co dalej, czy ja mam obowiązek
    > ją dostarczyć klientowi

    Z przepisów nie wynika taki obowiązek (poza konkretnymi przypadkami,
    ale przedsiębiorcą telekomunikacyjnym nie jesteś :)).
    IMO - nie ma obowiązku dostarczenia, jest obowiązek wystawienia jeśli
    nabywca zażąda i nie ma zakazu wystawienia jeśli nie zażąda.
    Z celowościowej wykładni powinno wyjść (znaczy: "mi wychodzi, nie
    wiem jakby wyszło wysokiemu sądowi" ;)) że jest obowiązek wydania
    (znaczy jak klient przyjdzie to trzeba mu wydać), obowiązku
    dostarczania umyślnym (bo niby dlaczego akurat pocztą?) nie
    ustanowiono.

    pzdr, Gotfryd