  • 1. Data: 2003-06-01 18:37:20
    Temat: alkohole
    Od: "ITA" <d...@w...pl>

    Kto wydaje decyzje o sprzedazy alkoolu i innych tego typu napojów w lokalach
    mieszczacych sie w blokach osiedlowych? Czy sa jakies przepisy dotyczace
    tego? Np odległosc od szkół itp

    ITA

  • 2. Data: 2003-06-01 20:06:40
    Temat: Re: alkohole
    Od: "Krzysztof Kujawski" <k...@i...pl>

    Użytkownik "ITA" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    lokalach
    > mieszczacych sie w blokach osiedlowych? Czy sa jakies przepisy dotyczace

    To ja pociagne temat. Jak zalatwic zakaz sprzedazy alkoholu w osiedlowym
    sklepiku - ze wzgledu na szerzenie sie podejrzanego "elementu", realne
    zagrozenie z ich strony, nieciekawe zapachy i w ogole - bo chyba nikt z
    mieszkancow nie ma ochoty tego ogladac i tolerowac. Przy okacji, czy mozna
    przynajmniej wymusic na prowadzacych sklep aby zapobiegali spozywaniu
    alkoholu w jego poblizu - brak toalet itd.
    Pozdrawiam
    kk

  • 3. Data: 2003-06-01 20:28:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    No to odpowiem na obydwa pytania. Zezwolenia na alkohol wydaje gmina. Gmina,
    czyli w zależności od warunków miejscowych Urząd Gminy, Miasta, Dzielnicy
    itp. Zezwolenie jest wydawane na określony okres czasu. Jeśli zezwolenie
    jest już wydane, to by go zabrać sprzedający musiałby popełnić jakieś
    wykroczenie przeciwko przepisom ustawy. Sprzedać nietrzeźwemu, nieletniemu
    alkohol. Sprzedać alkohol do spożycia na miejscu gdy ma zezwolenie na sklep.
    W innym wypadku w praktyce bardzo ciężko cofnąć pozwolenie.
    Ale można "bombardować" zarząd gminy petycjami i pismami w tej sprawie. W
    konsekwencji może to doprowadzić do tego, że gość nie dostanie kolejnego
    zezwolenia na alkohol.

  • 4. Data: 2003-06-04 07:08:43
    Temat: Odp: alkohole
    Od: "Joanna Grynfelder" <j...@g...pl>

    Witam

    wg ustawy o wychowaniu w trzezwosci sprzedaz alkoholu osobie nieletniej jest
    przestepstwem.
    W tej sprawie powinny toczyc sie dwa postepowania- karne i administracyjne.
    Miejsca objete zakazem sprzedazy alkoholu moga byc wymienione w uchwale rady
    gminy i wtedy zakaz sprzedazy moze obowiazywac np. 50 m od terenu
    przedszkola czy szkoly. Ale to juz zalezy od inwencji Waszych radnych no i
    gminnej czy tez miejskiej komisji ds rozwiazywania problemow alkoholowych.

    btw
    pozwolenie na sprzedaz alkoholu ( np piwa) wydawane sa na 4 lata - sprzedaz
    na wynos, na 2 lata- spozycie na miejscu. Pozwolenie nie zostanie wydane,
    jezeli do wniosku nie zostanie dolaczona zgoda wlasciciela lokalu. Jezeli
    lokal nalezy do spoldzielni, to wystarczy nieudzielenie zgody przez
    spoldzielnie.
    Jesli lokal nalezy do prywatnego wlasciciela, to sprawa jest bardziej
    skomplikowana, ale nie beznadziejna.
    Organem decyzyjnym, uprawnionym do kontroli punktu sprzedazy jest burmistrz,
    wojt czy tez prezydent miasta. Na podstwie ustawy prawo dzialalnosci
    gospodarczej, ma ona prawo kontrolowac w jaki sposob przedsiebiorca korzysta
    z wydanego mu zezwolenia. Jesli kontrola wykarze nieprawidlowosci, jest to
    przeslanka do wszczecia postepowania administracyjnego.

    pozdrawiam

    Asia

    Użytkownik Robert Tomasik <r...@g...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bbdpnh$ob5$...@i...gazeta.pl...

  • 5. Data: 2003-06-04 07:57:02
    Temat: Re: Odp: alkohole
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Joanna Grynfelder wrote:
    > wg ustawy o wychowaniu w trzezwosci sprzedaz alkoholu osobie nieletniej jest
    > przestepstwem.

    litości, jest drobna różnica między przestępstwem a wykroczeniem

    KG

  • 6. Data: 2003-06-06 08:56:43
    Temat: Odp: Odp: alkohole
    Od: "Joanna Grynfelder" <j...@g...pl>

    Roznica? Nie wiem o co Ci chodzi.
    Sprzedaz nieletniemu byla wykroczeniem, a z nowelizacja ustawy o wych. w
    trzezwosci jest przestepstwem. Roznica znaczna.
    patrz: ustawa z dnia 26 pazdziernika 1982, tekst ujedn. z 30 sierpnia 2002
    r. , rozdzial 3, przepisy karne:
    art. 43 tej ustawy
    pzdrw.
    Joanna

    Użytkownik Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...

  • 7. Data: 2003-06-06 22:01:44
    Temat: Re: Odp: Odp: alkohole
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Joanna Grynfelder wrote:
> [...]
    > trzezwosci jest przestepstwem. Roznica znaczna.
    > patrz: ustawa z dnia 26 pazdziernika 1982, tekst ujedn. z 30 sierpnia 2002

    masz rację

    KG