  • 1. Data: 2004-04-13 20:23:13
    Temat: buty
    Od: "art" <a...@o...pl>

    Witam, mam takie oto pytanko, szukalem w archiwum ale nie ma jednoznacznych
    odpowiedzi:
    Jaki czas gwarancji mi przysluguje przy zakupie butów. Kupilem ponad pol roku
    temu ok. 7 miesiecy i mam tylko paragon. Nie wiem czy istnieje jakas szansa aby
    mi je przyjeli do reklamacji (i czy jest to jakos prawnie uwarunkowane?)

  • 2. Data: 2004-04-13 20:52:31
    Temat: Re: buty
    Od: "oofo" <o...@w...pl>

    Użytkownik "art" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    szansa aby
    > mi je przyjeli do reklamacji (i czy jest to jakos prawnie uwarunkowane?)

    jeśli tylko paragon ptrzymałeś ze sklepu - jest on podstawą reklamacji, a
    ile trwa gwarancja to już sprawa sklepu no i oczywiście producenta, ale
    rpzeważnie rok,
    pozdrawiam :)

  • 3. Data: 2004-04-13 21:48:46
    Od: "sieja" <m...@o...pl>

    rok + 3 miesiace rekojmi, a jak sprzedawca badzie probowal wmowic ze mniej
    to zglos sie do PIH!
    Kupilam buty na ktore teoretycznie sklep przyznal 3 miesiace gwarancji. Po
    roku pekla podeszwa, dlugo sie trzeba bylo nabiegac w naszej biurokratycznej
    Polsce, ale pieniazki otrzymalam mimo 3 miesiecznej gwarancji ktora sam
    ustalil sobie pan kierownik..

  • 4. Data: 2004-04-13 21:56:25
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    sieja wrote:
    > rok + 3 miesiace rekojmi,

    od 1996(?) roku wygląda to nieco inaczej

    > a jak sprzedawca badzie probowal wmowic ze mniej
    > to zglos sie do PIH!

    a to się nazywa Inspekcja Handlowa

    A tak w ogóle - www.federacja-konsumentow.org.pl i niezgodność towaru z
    umową (ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej)

    KG