  • 1. Data: 2004-04-13 20:41:31
    Temat: POMOCY!!! - art. 249 i 252 kodeksu spółek handlowych
    Od: "ZUK" <z...@p...fm>

    Czy mógłby mi ktoś rozwaić wątpliwości na temat różic tych artykułów?

    Jeżeli uchwała wspólników jest sprzeczna z prawem, więc jest i zarazem
    sprzeczna z umową spółki. Czy w tym przyapdku można wybrac sobie artykuł, na
    podstawie kórego będę sie domagał sprawiedliwości? Oczywiście powództwo z
    art 252 jest wiekszego kalibru, ale mi chodzi tylko o prawo wyboru.

  • 2. Data: 2004-04-15 05:51:09
    Temat: Re: POMOCY!!! - art. 249 i 252 kodeksu spółek handlowych
    Od: "Jan Galazka" <j...@i...pl>

    > Jeżeli uchwała wspólników jest sprzeczna z prawem, więc jest i zarazem
    > sprzeczna z umową spółki.
    Oj, niekoniecznie. Moze sie zdarzyc tak, ze podjemie sie uchwale sprzeczna z
    prawem w materii, ktora w ogole w umowie spolki nie jest unormowana. Zbyt to
    jednoznaczne rozumowanie.
    JG